يک تخت خواب سفيد کشو دار با رو تختي هاي بنفش و تشکي به رنگ صورتي محو که يک دراور و يک ميز کنار تختي در کنار اين تخت خواب قرار گرفته اند

تخت خواب مناسب چه ویژگی هایی دارد

دکوراسیون داخلی منزل

اگر قصد خرید یک تخت خواب دارید اما نمی دانید دقیقا چه نوع تختی برای شما مناسب است، با ما همراه باشید. امروزه تخت خواب های متنوعی در طرح ها و ابعاد گوناگون و با کاربرد های مختلفی وجود دارند. به همین علت بسیاری از افرادی که قصد خرید تخت خواب دارند، سر در گم می شوند. در این مقاله نکاتی در مورد انتخاب یک تخت خواب مناسب بازگو کرده و برخی از انواع تخت خواب های موجود را معرفی می نماییم.

اهمیت انتخاب تخت خواب مناسب

هر فرد به طور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کند. چگونگی گذراندن این ساعات طولانی، تاثیر مستقیمی بر سلامتی شما دارد. اگر هنگام خواب وضعیت بدنی مناسبی نداشته باشید، ممکن آسیب های جبران ناپذیری مثل دیسک کمر، مشکلات گردن و ستون فقرات به شما وارد شود. پس اهمیت داشتن یک تخت خواب استاندارد و با کیفیت غیر قابل انکار است.

يک عدد تختخواب دو نفره ساده که قسمت تحتاني آن به رنگ خاکستري بوده و بخش فوقاني سفيد رنگ مي باشد

یک تخت خواب مدرن

میزان و کیفیت خواب تا حد زیادی تعیین کننده سطح انرژی و سرحال بودن فرد در طول روز می باشد. داشتن یک تخت خواب خوب باعث بهبود کیفیت خواب شما می شود و این امر به نوبه خود عملکردتان در طول روز را تغییر می دهد. بنابراین انتخاب یک سرویس خواب مناسب امر مهمی تلقی می شود.

تخت دو طبقه که هر طبقه آن دو نفره است با پايه هاي سفيد و تشک و بالشت هاي رنگا با رنگ و يک نردبان سفيد

یک تختخواب چهار نفره با دو طبقه

انواع مختلف تخت خواب

اگر قصد خرید سرویس تخت خواب چوبی دارید، باید اطلاعات جامعی در مورد انواع تخت خواب ها کسب کنید تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید. زیرا امروزه تخت ها بسیار متنوع هستند و شایسته است که بدانید که کدام یک برای شما بهتر است. می توان تخت خواب ها را به صورت کلی از لحاظ سایز، استایل و نوع دسته بندی کرد. در ادامه توضیحات مختصری در مورد این دسته بندی ارائه می دهیم.

تختخواب دو نفره مخصوص فضاهاي کوچک و داراي قفسه براي نگهاري وسايل

استفاده از تختخواب های کوچک و دارای قفسه برای فضاهای کوچک

سایز تخت ها

از نظر سایز تخت خواب ها به تخت های کوچک مانند تخت خواب یک نفره و تا تخت های بزرگ مانند تخت یک و نیم و تخت خواب دو نفره متنوع می باشند. اگر می خواهید برای فرزندتان تخت انتخاب کنید، بهتر است تخت های مخصوص سن آنها را بررسی نمایید تا گزینه مورد نظر را بیابید. سرویس خواب نوزاد ، تخت خواب کودک و تخت خواب نوجوان در سایزهای مناسب هر سن عرضه می شوند.  تخت های سایز بزرگ نیز مدل های متنوعی دارند مانند سرویس خواب مدرن ، تخت خواب سلطنتی و … که برای افراد بزرگتر مناسب هستند.

تختخواب دو نفره کشو دار يا کاپيتاني به رنگ طوسي که چند قفسه در قسمت تاج دارد

تخت خواب های مدل کاپیتان دارای چندین کشو و قفسه می باشند

مدل تخت ها

مدل یک تخت به نحوه طراحی بدنه آن گفته می شود. معروف ترین مدل های تخت شامل: تخت خواب دو طبقه ، تخت خواب تاشو ، تخت باکس … می باشند.

تختخواب چوبي قهوه اي رنگ مدل کلاسيک با يک عدد تشک سفيد و دو عدد آباژور رو ميزي که در کنار تخت قرار گرفته اند

استایل تخت ها

معروف ترین سبک های تخت خواب شامل: تخت خواب کلاسیک ، تخت خواب مدرن  و سرویس خواب عروس … می باشند. بهترین تختخواب برای شما تختی است که پاسخگوی نیازهایتان بوده و موجب راحتی شما بشود.

تخت خواب دو طبقه چوبي قهوه اي رنگ داراي تشک و بالشت و پتو به رنگ هاي مختلف

تختخواب دو طبقه ساده

راهکارهایی برای انتخاب و تشخیص یک تخت خواب مناسب

حالا که که اهمیت داشتن یک تخت خواب استاندارد برایتان شرح داده شد، وقت آن است که به موضوع تشخیص یک تخت خواب مناسب بپردازیم. در ادامه چند نکته در رابطه با خرید یک تخت خواب با کیفیت ارائه می دهیم.

سرويس خواب طوسي رنگ با نخت کشو دار مناسب نو جوان ها

سرویس خواب چند منظوره مناسب کودک و نوجوان

از فروشگاه مطمعن خرید کنید در صورت امکان به صورت حضوری

برای اینکه از کیفیت بالای تختخواب مورد نظر اطمینان حاصل نمایید، باید شخصا به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنید. با رفتن به مغازه، می توانید انواع گوناگون تخت ها با مدل ها و سایز های مختلف را از نزدیک دیده و امتحان نمایید.

تخت سلطنتي دو نفره به رنگ هاي طلايي مشکي و تاج دار به همراه دو ميز کنار تختي به همان رنگ که روي هر کدام يک عدد آباژور رو ميزي قرار گرفته

سرویس خواب سلطنتی در ابعاد بزرگ

پیش از تحویل تخت را امتحان نمایید

نگاه کردن و مشاهده تخت ها به تنهایی کافی نیست. شما باید روی تخت ها دراز کشیده و آنها را تست کنید. تنها از این طریق می توانید تشخیص دهید که تخت مورد نظر برای شما مناسب است یا خیر. افراد با یکدیگر متفاوت هستند و هر کسی نیاز های خاص خود را دارد. به همین دلیل ممکن است یک تختخواب برای فردی بسیار مناسب و ایده و آل باشد ولی این بدان معنا نیست که همان تخت پاسخگوی نیاز های شما هم باشد. پس تا تخت را شخصا امتحان ننمایید نمی توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید آن کنید.

برای مشاهده و خرید انواع تخت دیواری به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

تخت خواب دخترانه مخصوص نوزاد با رنگ سفيد و صورتي که در اتاق خواب کودک قرار داده شده

تختخواب دخترانه مخصوص اتاق کودک

با همسر خود مشورت و خرید کنید

اگر شما متاهل هستید و قصد خرید تخت خواب دو نفره دارید، باید تخت مورد نظر را با همسرتان امتحان کنید. اطمینان حاصل نمایید که تختخواب مد نظر برای هر دوی شما راحت بوده و فضای کافی برای شما فراهم می نماید. بنابراین بهتر است هنگام خرید تخت، با همسر خود به فروشگاه بروید و نظر او را بپرسید.

مشاهده انواع سرویس خواب دو نفره و تخت یک نفره به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

سرويس خواب ذغالي رنگ دو نفره در ابعاد بزرگ و داراي کشو

تختخواب دو نفره مخصوص فضاهای بزرگ

ابعاد اتاق خواب را در نظر داشته باشید

باید از اندازه اتاق خواب خود مطلع باشید. اگر اتاق شما کوچک است، نباید از تخت خواب های بزرگ استاده نمایید. باید مقداری فضای خالی در اتاق شما وجود داشته باشد تا احساس راحتی کنید. اگر می خواهید اتاق شما کاربرد های متفاوتی داشته باشد، می توانید از مبل تخت شو استفاده نمایید.

با مراجعه به فروشگاه چوبیکانو می توانید انواع تخت خواب دو طبقه ، تخت خواب پسرانه  و دخترانه را مشاهده و خرید نمایید.

سرويس خواب به رنگ طوسي تيره شامل يک تخت خواب کشو دار و چند ميز کنار مبلي و دراور

استفاده از تخت های کشو دار فضای زیادی برای نگهداری لوازم فراهم می سازد

از تخت خواب های کشو دار استفاده کنید

تخت خواب های کشو دار فضای ذخیره سازی مناسبی برای شما فراهم می سازند. اگر شما فضای کافی برای استفاده از دراور ها ندارید، می توانید با استفاده از تختخواب های کشو دار تا حد زیادی مشکل خود را حل نمایید. بهترین گزینه برای اتاق های کوچک، استفاده از تخت های کشو دار یا تخت خواب های عثمانی می باشد.

انواع باکس تخت خواب و سرویس خواب ام دی اف را در فروشگاه چوبیکانو بررسی نمایید.

تخت خواب بزرگ چوبي ستون دار به رنگ قهوه اي و رو تختي اي قرمز رنگ با تشک و چند عدد بالشت و چند ميز کنار تختي

اگر اتاق بزرگی دارید می توانید با استفاده از تخت های امپراطور یا ستون دار فضای کافی برای خود فراهم سازید

فضای کافی برای خود ایجاد نمایید

در صورتی که شما اتاق بزرگی دارید و می خواهید فضای کافی بر روی تخت داشته باشید، یا اگر همسر شما بخش بزرگی از تخت را اشغال می نماید، می توانید از تختخواب های بزرگ استفاده کنید. تخت خواب های سلطنتی و تخت خواب های مدل امپراطور از جمله این تخت ها می باشند. حتی اگر تنها هستید باز هم استفاده از تخت های دو نفره و بزرگ گزینه مناسبی برای شما هستند. به هر حال برخی افراد به فضای زیادی نیاز دارند تا احساس راحتی کنند.

برای سرویس خواب عروس شیک و ساده به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

سرويس خواب قهوه اي رنگ با تخت خواب کشو دار و داراي قفسه از جنس ام دي اف

به ظاهر تخت نیز اهمیت دهید

یک سرویس خواب مناسب علاوه بر داشتن کیفیت بالا و ایجاد حس راحتی، باید ظاهر زیبایی داشته و با دکوراسیون اتاق خواب شما متناسب باشد. اگر شما برای ظاهر تخت اهمیت زیادی قائل هستید، می توانید از تخت های تاج دار استفاده کنید. این مدل تخت خواب ها در طرح ها و جنس هی مختلفی موجود هستند و می توانید گزینه مناسب خود را ازمیان این طیف وسیع انتخاب نمایید.

يک عدد مبل سه نفره به رنگ سربي با قابليت تبديل شدن به تخت خواب

با استفاده از مبل تخت شو می توانید در مصرف هزینه صرفه جویی نموده و فضای زیادی را ذخیره نمایید

نیاز های خاص خود را در نظر داشته باشید

افراد مختلف نیاز های خاص خود را دارند. امروزه تخت هایی با کاربرد های خاص طراحی گشته اند تا پاسخگوی نیاز های مختلف افراد باشند. برای مثال اگر شما مشکل ستون فقرات دارید، می توانید از تخت های قابل تنظیم و شیب دار استفاده کنید تا بدنتان در موقعیت راحتی قرار گیرد. تختی را انتخاب کنید که با اندازه و فرم بدن شما متناسب باشد.

انواع تخت نوزاد و سرویس خواب دخترانه را در فروشگاه چوبیکانو ببینید.

يک عدد تخت خواب جک داربه همراه دو عدد ميز کنار تختي و يک تشک تختخواب

استفاده از تختخواب جک دار یا تاشو برای فضای های کوچک بسیار مناسب است

تخت خواب و تشک باید متناسب باشند

انتخاب تشک مناسب برای تخت موضوع مهمی است. هر نوع تشکی مناسب یک نوع تخت خواب به خصوص می باشد. سعی کنید تختخواب و تشک را را با هم خریداری نمایید. توجه داشته باشید که تشک های نو، روی تخت های نو نسبت به تخت خواب های کهنه بیشتر دوام می آورند.

برای مشاهده انواع سرویس خواب کودک و تخت نوجوان به فروشگاه چوبیکانو مراجعه کنید.

تختخواب دو نفره با پتو و بالشت هايي به رنگ صورتي روشن به همراه يک ميز کنار تختي شيشه اي و يک عدد قاب نقاشي که در بلاي تخت بر روي ديوار آويزان گشته

به هزینه ای که می پردازید توجه کنید

گران بودن یک سرویس خواب به این معنی نیست که این بهترین گزینه برای شما است. منظور ما این نیست که همیشه باید ارزان ترین تخت را بخرید. شاید یک تختخواب ارزان قیمت در ظاهر مشکلی نداشته باشد، اما معمولا این تخت ها از کیفیت خوبی برخور دار نیستند. بهتر است قبل از انتخاب تخت اطلاعات جامعی در مورد آن کسب نمایید.

به عنوان نتیجه گیری میتوان گفت که انتخاب و خرید یک تخت خواب مسئله مهمی می باشد و شما باید نکاتی را قبل از برگزیدن یک تخت رعایت کنید. تخت ها امروزه از تنوع بالایی برخوردارند و برای انتخاب یک تخت مناسب باید ابتدا ویژگی های هر مدل تخت را بشناسید. و در نهایت شما باید تختی را انتخاب نمایید که نیاز های خاص شما را رفع نماید.

منبع: dreams

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تخت خواب مناسب چه ویژگی هایی دارد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020