تصويری از يک تخت خواب ذو نفره با طراحی چستر و رنگ بدنه سفيد و پتو هايی به رنگ جيگری در اتاقي با طراحی مدرن.

معرفی انواع تخت خواب

دکوراسیون داخلی منزل

تخت خواب ها به عنوان کلیدی ترین بخش مبلمان اتاق خواب امروزه دسته بندی های مختلفی دارند. این دسته بندی ها بر اساس سبک، مدل، سایز و ... صورت می گیرد. شناخت کاربرد و ویژگی های انواع مختلف تختخواب می تواند برای انتخاب یک سرویس خواب مناسب بسیار سودمند باشد. اگر شما قصد خرید یک سرویس خواب جدید را دارید اما مطمئن نیستد چه مدل تخت خواب برای شما مناسب است، خواندن این مقاله می تواند کمک شایانی به شما بنماید.

بررسی نقش و اهمیت انتخاب تخت خواب مناسب

تخت خواب و سرویس خواب به عنوان کلیدی ترین بخش مبلمان اتاق خواب به شمار می روند. تختخواب نه تنها از لحاظ دکوراسیون مهم است، بلکه نقش مهمی در رابطه با سلامتی شما ایفا می کند. پس لازم است که دقت کافی برای انتخاب تخت خواب خود به خرج دهید. برای انتخاب تخت خواب مناسب نیز شما ابتدا نیاز به شناخت انواع تختخواب دارید. به طور کلی می توان گفت که سرویس خواب شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. سرویس خواب شامل: تخت خواب ، تشک و  خوشخواب می باشد. در ادامه به بررسی انواع تخت خواب می پردازیم.

تصويری از يک مبل تخت خواب شو به رنگ سفيد و صدفی که چند عدد کوسن و پتو روی مبل قرار گرفته اند و در کنار مبل دو ميز کنار تختی با دو عدد آباژور وجود دارد.

امروزه تخت خواب های گوناگونی موجود می باشند.

انواع تخت خواب از لحاظ سبک

منظور از سبک تخت خواب، شکل و نحوه طراحی بدنه تخت می باشد. دو نوع سبک اصلی تختخواب، سبک های مدرن و کلاسیک هستند. هر کدام از این دو مدل تخت خواب زیبایی منحصر به فرد و طرفداران خاص خود را دارند. برای انتخاب یک سبک، باید دکوراسیون اتاق خواب و سلیقه خودتان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بهتر است در فضایی با طراحی کلاسیک، از تخت خواب خواب سلطنتی یا کلاسیک استفاده نمایید. در ادامه سرویس خواب مدرن و کلاسیک را بررسی خواهیم کرد.

تصويری از يک سرويس خواب کلاسيک ساده و شيک به رنگ قهوه ای که شامل يک تختخواب دو نفره، يک عدد ميز کنار تختی و دو عدد دراور در سايز های مختلف می باشد.

جلوه خاص و منحصر به فرد سرویس خواب کلاسیک و سنتی

تخت خواب های سبک کلاسیک

تخت خواب کلاسیک شکوه و زیبایی خاصی دارد. در ساخت بدنه این تخت خواب ها معمولا از چوب استفاده می شود. رنگ این مدل سرویس خواب ها معمولا قهوه ای می باشد. علاوه بر ظاهر مناسب و زیبای این تخت ها، کیفیت بالای آنها نیز مسئله مهم و حائز اهمیتی است. اگر شما اتاق خوابی مملو از دراور ها و میز های چوبی و کلاسیک دارید، بهتر است با انتخاب یک تخت خواب کلاسیک دکوراسیون خود را تکمیل نمایید.

تصويری از يک تخت خواب سلطنتی با سايز بزرگ و به رنگ سفيد و ستون دار که ظاهر بسيار لوکس و شيکی داشته و در يک اتاق با طراحی کلاسيک و زيبا قرار گرفته است.

تخت خواب شیک و لوکس

تخت خواب های مدرن

تخت خواب های مدرن و جدید ظاهر خاص و جالب توجه ای دارند. طراحی تخت مدرن ، معمولا پیچیده تر و یا بسیار ساده تر از تخت خواب های کلاسیک می باشد. خود سرویس خواب های مدرن انواع مختلفی دارند. تخت خواب تاشو یا دیواری و مبل تخت خواب شو جزو انواع تخت خواب های مدرن می باشند. طراحی ساده و شیک این مدل تخت خواب های جدید بیشتر مناسب فضاهایی با دکوراسیون مینیمال و امروزی می باشد.

تصويری از يک تخت خواب مدرن فلزی مدل فرورژه که بدنه اين تخت به رنگ قهوه ای سوخته می باشد و در کنارش يک عدد پاف قرار گرفته است.

یک مدل تخت خواب دو نفره فرفورژه

انواع تختخواب از لحاظ مدل

تخت خواب ها امروزه مدل های گوناگونی دارند. تخت دیواری ، سرویس خواب اسپرت ، تخت باکس همگی جزو مدل های جدید و مدرن تخت خواب به شمار می روند. مهم ترین نکته برای انتخاب یک تخت خواب از نظر مدل ، شناخت نیاز های خودتان می باشد. برای مثال اگر شما قصد تهیه یک سرویس خواب برای فضای کوچکی را دارید و می خواهید که کمترین فضای ممکن را اشغال نمایید، استفاده از یک تخت خواب دیواری یا تاشو گزینه مناسبی برای شما به حساب می آید. در ادامه به بررسی انواع مدل های تخت خواب می پردازیم.

تصويری از يک مبل تختخوابشو مدرن به رنگ سفيد که دو عدد کوسن به رنگ های خاکستری و طوسی روی آن قرار گرفته اند.

مبل تخت خواب شو مانند تخت های دیواری و تخت های تاشو گزینه مناسبی برای فضاهای کوجک است.

تخت خواب با قبلیت تاشوندگی و نصب بر دیواری

تخت تاشو دیواری بیشتر مناسب فضاهای کوچک می باشند. استفاده از این مدل تخت خواب های مدرن کمک زیادی در مدیریت فضای موجود و استفاده بهینه از آن به شما خواهد نمود. خود تخت خواب تاشو و یا تخت دیواری شامل مدل های مختلفی می شوند. برای مثال: تخت تاشو یک نفره ، تخت تاشو دونفره ، تخت خواب دو طبقه تاشو و… جزو مدل های مختلف تخت خواب تاشو و دیواری می باشند.

تصويری از يک سرويس خواب اسپرت با طراحی ساده و شيک با بدنه ای به رنگ استخوانی و پايه های مشکی رنگ.

استفاده از تخت های اسپرت در طراحی داخلی مدرن

تخت خواب اسپرت

مشخصه اصلی سرویس خواب اسپرت طراحی ساده و شیک این مدل تخت خواب ها می باشد. معمولا ارتفاع تخت اسپرت کمتر از سایر مدل های تختخواب است. تخت خواب یک نفره اسپرت معمولا فضای زیادی را اشغال نمی کند. این تخت خواب ساده و شیک مناسب فضاهای مدرن و مینیمال هستند. انواع تخت خواب نوجوان ، سرویس خواب کودک و سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب عروس در مدل های اسپرت طراحی می شوند.

تصويری از يک تخت خواب دخترانه ساده صورتی رنگ در اتاق خوابی با ديوار های صورتی.

رنگ صورتی تخت خواب دخترانه

سرویس خواب برای کودک دختر

سرویس خواب دخترانه همانطور که از نامش پیداست مناسب برای استفاده کودکان دختر است. اصلی ترین مشخصه این مدل تختخواب ها ترکیب رنگ آنها می باشد. بیشتر از رنگ های صورتی و سایه روشن در رنگ آمیزی تخت خواب های دخترانه استفاده می شود. برخی از تخت های دخترانه نیز ممکن است طرح ها و مدل کارتونی روی بدنه خود داشته باشند. تخت دو طبقه دخترانه ، تخت خواب دخترانه پرنسسی و تخت خواب دخترانه ساده برخی از انواع تخت خواب های دخترانه می باشند.

برای آشنایی با قیمت تخت خواب دخترانه به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

تصويری از يک تخت پسرانه با بدنه ای به رنگ سفيد و خوشخوابی به رنگ های آبی تيره و سفيد که يک عدد کتاب داستان کودکانه روی تخت قرار گرفته است.

تفاوت رنگ یک تخت خواب پسرانه با یک تخت دخترانه

تخت خواب برای کودک پسرانه

تخت خواب پسرانه همانطور که از نامش پیداست، نقطه مقابل تخت خواب دخترانه می باشد. برخلاف تخت دخترانه ، در رنگ آمیزی تخت خواب پسرانه بیشتر از رنگ های تیره استفاده می شود. تخت خواب پسرانه نیز خود شامل مدل های مختلفی مانند: تخت خواب پسرانه اسپرت ، تخت دو طبقه پسرانه و تخت ماشین پسرانه می باشد.

تصويری از يک تخت خواب دو نفره ساده و شيک با طراحی به سبک چستر و تاجی به رنگ گندمی و تشک به رنگ سفيد و خوشخواب که ترکيبی از رنگ های طوسی، سفيد ، و گندمی است و دو عدد ميز کنار تختی گرد که يک عدد آباژور روي هر ميز قرار گرفته است.

تصویری از یک سرویس خواب چستر

تخت خواب مدل چستر

تخت خواب یا سرویس خواب چستر درواقع ترکیبی از چوب و پارچه است. ظاهر تختخواب های چستر مشابه مبل و صندلی چستر می باشد. اصلی ترین مشخصه ظاهری تخت خواب چستر ، لمسه دوزی های رو پارچه هستند که ظاهری سوزنی به آن می بخشند. استفاده از تخت خواب های چستر به علت تنوع بالا در رنگ بندی و مدل های مختلف این نوع تخت ، محبوببیت بالایی دارد. با انتخاب رنگ مناسب ، می توانید هم برای فضای کلاسیک و هم مدرن از تخت خواب چستر استفاده نمایید.

تصويری از يک باکس تخت که تعداد زيادی از لوازم در زير آن قرار گرفته و اين باکس دارای چندين قفسه در اطراف خود می باشد که فضای بيشتری را مهيا مي کنند.

استفاده از تخت باکس فضای زیادی برای نگهداری لوازم به شما ارائه می دهد

تخت مدل باکس

تخت باکس یکی از گزینه های کاربردی برای محیط های کوچک می باشد. با استفاده از یک باکس تخت خواب می توانید فضای زیادی برای ذخیره سازی و نگهداری لوازم خود فراهم سازید. باکس تخت خواب چوبی فضای خالی ای را در زیر تشک خوشخواب ایجاد می نماید. همچنین برخی از مدل های تخت باکس ها در قسمت بیرونی خود دارای قفسه هایی می باشند و به این ترتیب فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.

عکس يک تخت خواب دو نفره کشو دار که رنگ بدنه آن طوسی روشن بوده و خوش خواب با رنگ های مختلف روی آن قرار گرفته است.

تخت دو نفره شیک

انواع تخت خواب بر اساس سایز و نفرات

یکی از مهم ترین فاکتور ها هنگام انتخاب تخت خواب ، توجه به سایز تخت است. شما باید ابتدا مقدار فضای موجود در اتاق خواب خود را تعیین نمایید، و سپس یک تخت خواب در ابعاد مناسب برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. مثلا می توانید برای تهیه تخت خواب کودک ها و تخت نوجوان های خود در صورتیکه اتاق خواب آنها فضای کمی دارد، از تخت دو طبقه و یا تخت خواب سه طبقه استفاده نمایید. همچنین اگر نیاز به کمی فضای بیشتر بر روی تخت خود دارید، می توانید از تخت خواب یک نفره استفاده کنید. در ادامه به بررسی اصلی ترین انواع تختخواب از لحاظ سایز می پردازیم.

تصويری از يک تخت دو نفره سايه بانی با بدنه ای به رنگ سفيد و ستون های نقره ای رنگ و تاجی به رنگ طوسی.

یک نمونه تختخواب ستون دار یا سایه بانی

تخت خواب برای دو نفر

تخت خواب دو نفره فضای کافی برای استفاده دو نفر به طور همزمان را فراهم می سازد. سرویس خواب دو نفره در سایز ها ، مدل ها و ابعاد مختلفی موجود می باشد. نکته منفی در رابطه با تختخواب دو نفره، سایز و ابعاد بزرگ این مدل تخت خواب می باشد.

تصويری از يک تخت يک و نيم نفره تاج دار به طراحی به سبک فرانسوی و به رنگ سفيد صدفی که خوشخواب با رنگ های متنوع روی آن قرار گرفته است.

سرویس خواب یک و نیم نفره

تخت خواب مناسب برای یک نفر

تخت یک نفره نسبت به سرویس خواب دو نفره بخاطر سایز و ایعاد جمع و جوری که دارد از محبوبیت بالایی بر خوردار گشته است. تختخواب های یک نفره در مدل های بسیار متنوع و گوناگونی موجود می باشند. از معروف ترین مدل های تخت خواب یک نفره می توان به تخت خواب یک نفره اسپرت و تخت خواب یک نفره کلاسیک اشاره کرد.

تصويری از يک تخت دو طبقه کودک با رنگ آميزی سياه و سفيد.

تخت دو طبقه

تخت خواب دو طبقه برای استفاده در اتاق های کوچک بسیار کاربردی است. اگر شما می خواهید از چند تختخواب استفاده نمایید اما اتاق خواب شما فضای کمی دارد، نگران نباشید زیرا می توانید با استفاده از تخت خواب های دو یا چند طبقه این مشکل را بر طرف سازید. تخت های دو طبقه نیز مدل گوناگونی دارند، مانند: تخت دو طبقه دخترانه ، تخت دو طبقه کشویی و تخت دو طبقه پسرانه.

تصويری از يک تخت سه طبقه پسرانه که رنگ بدنه آن سفيد می باشد و رنگ تشک های آن خاکستری روشن هستند و اين تخت خواب سه طبقه در در اتاق خوابی با ديوار آبی رنگ قرار گرفته است.

یک مدل تخت سه طبقه پسرانه

تخت سه طبقه

کمتر پیش می آید که از تخت سه طبقه در منزل استفاده شود اما به هر حال این تخت ها هم کاربرد خانگی دارند و هم برای استفاده در محیط هایی مانند خوابگاه ها مناسب هستند. به کار گیری این مدل تخت خواب ها باعث استفاده بهینه تر از محیط می شود.

تصويری از يک تخت خواب يک نفره ساده و شيک با بدنه ای به رنگ طوسی و تشک سفيد در پس زمينه سفيد.

انواع تخت خواب بر اساس کاربرد

تخت ها را می توان بر اساس کاربردشان نیز دسته بندی کرد. منظور از کاربرد این است که این تخت خواب مناسب چه افراد یا چه محیط هایی می باشد. مانند تخت خواب کودک و نوزاد و یا تخت خواب خانگی و تخت خواب سربازی و… . در ادامه برخی از مهم ترین انواع سرویس خواب ها از لحاظ کاربرد را معرفی می نماییم.

تصوير يک تخت نوزاد طوسی رنگ با کشو و قفسه و تشک سفيد در پس زمينه سفيد.

تخت خواب نوزاد با قفسه و کشو

تخت خواب برای نوزادان

تخت نوزاد از لحاظ سایز کوچکترین مدل تخت موجود است. انتخاب و تهیه سرویس خواب نوزاد از اهمیت خاصی برخوردار است. می توانید این تخت را به صورت سرویس تخت و کمد نوزاد یا سرویس چوب نوزاد تهیه نمایید.

تصويری از يک تخت حواب کودک پسرانه چوبی به رنگ کرم و دارای يک پله کوچک و تعدادی عروسک که در اطراف تخت قرار گرفته اند.

تخت کودک کوچک و زیبا

تخت خواب برای کودکان

سرویس خواب کودک بعد از تخت خواب نوزاد کوچکترین مدل تختخواب به حساب می آید. شما باید تخت کودک را با توجه به سن و سایز کودکتان انتخاب نمایید. خود سرویس خواب کودک شامل دو نوع اصلی تخت خواب کودک دخترانه و تخت خواب کودک پسرانه می شود.

تصویری از يک سرويس خواب شيک مدل چستر که شامل يک تخت خواب دو نفره ، ميز های کنار تختی دراور ها و يک پاف می باشد و رنگ غالب در اين سرويس خواب سفيد صدفی است.

سرویس خواب شیک و لوکس

سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس امروزه جزو سرویس خواب های محبوب می باشد که می تواند تاثیر به سزایی در دکوراسیون محیط بگذارد. سرویس خواب عروس شامل مدل های مختلفی می شود مانند سرویس خواب عروس سلطنتی ، سرویس خواب عروس ساده و شیک ، سرویس خواب عروس جدید و مدرن و …

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت شما برای انتخاب تخت خواب مناسب ابتدا باید اطلاعات کافی را کسب نمایید. این اولین قدم برای خرید یک تخت خواب به حساب می آید. تخت خواب ها امروزه شامل دسته بندی های مختلفی می شوند. شما با مطالعه این مقاله می توانید آشنایی نسبی در مورد انواع تخت ها و سرویس خواب ها به دست آورید.

منبع: sleepadvisor
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهران 1400 | 07 | 06

    سلام
    این مدل تخت خواب هایی که گذاشتید رو برای فروش دارید

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 06

      سلام سپاس از توجهتون
      برای خرید جدید ترین مدل تخت خواب ها به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

  • اشکان 1401 | 01 | 28

    سلام قیمت سرویس خواب نوزاد تو چه رنجی هستش؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1401 | 01 | 28

      سلام وقت شما بخیر
      برای اطلاع از قیمت و خرید انواع تخت و سرویس خواب نوزاد پسر و دختر لطفا به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020