آشپزخانه مدرن که مجهز به يک ميز ناهار خوري ، چندين صندلي غذا خوري ، فرش و ساير لوازم تزئيني مانند آباژور مي باشد

معرفی اجزای مبلمان و دکوراسیون اتاق ناهار خوری

دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی اتاق ناهار خوری، مسئله دشواری نیست. اسباب و اثاثیه کمی برای مبلمان اتاق غذا خوری نیاز است. به طور کلی می توانید با استفاده از چند میز و صندلی مناسب، چیدمان درخوری را برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید. در ادامه شما را با اجزای مبلمان و دکوراسیون اتاق ناهار خوری آشنا نموده و نکاتی که رعایت آنها ضروری است را به شما معرفی می کنیم.

مبلمان اتاق ناهار خوری

مهم ترین بخش طراحی داخلی اتاق ناهار خوری، مبلمان این اتاق می باشد. مبلمان این محیط، اهمیت خاصی دارد. علاوه بر موضوع دکوراسیون، مبلمان در احساس راحتی یا ناراحتی افراد تاثیر گذار است. در ادامه، مهم ترین اجزای تشکیل دهنده مبلمان آشپز خانه را به شما معرفی خواهیم نمود.

اجزای تشکیل دهنده مبلمان اتاق غذا خوری شامل:

ست ميز ناهار خوري مدل سلطنتي که به رنگ زرد طلايي مي باشد و چندين صندلي کنار ميز قرار داده شده و تعدادي ظرف و ميوه روي ميز قرار گرفته است

میز ناهار خوری طلایی رنگ به سبک سلطنتی

میز برای غذا خوری

میز غذا خوری ، عنصر اصلی مبلمان این فضا به حساب می رود. بدون داشتن یک میز غذا خوری، مبلمان آشپزخانه ناقض خواهد بود. امروزه میز های مخصوص اتاق ناهار خوری در انواع و اقسام گوناگونی موجود می باشند. از جمله می توان به میز ناهار خوری مدرن و میز ناهار خوری سلطنتی اشاره کرد.

سایر انواع میز های ناهارخوری از لحاظ مدل و جنس شامل:

  • میز ناهار خوری اسپرت
  • میز ناهار خوری چوبی
  • میز ناهار خوری استیل
  • میز ناهار خوری شیشه ای
  • میز غذاخوری پلیمری
  • میز ناهار خوری سنگی
  • میز ناهار خوری گرد
  • میز ناهار خوری کم جا
  • میز ناهارخوری بیضی
  • میز غذاخوری اوپنی
  • میز ناهار خوری لهستانی
  • میز ناهار خوری چستر
  • میز ناهار خوری تاشو
  • میز ناهارخوری مستطیل
  • میز ناهار خوری کوچک
  • میز ناهار خوری سفید
صندلي مخصوص ميز ناهار خوري به رنگ سفيد و طراحي مدرن با پايه هاي مشکي

صندلی غذا خوری سفید رنگ

صندلی میز ناهار خوری

صندلی ناهار خوری بخشی از سرویس ناهار خوری است که جزء اصلی مبلمان اتاق غذاخوری می باشد. صندلی ناهار خوری نه تنها از لحاظ دکوراسیون و زیبا سازی محیط مهم هستند، بلکه در ایجاد حس راحتی برای افراد نیز بسیار موثر می باشند. هنگام انتخاب صندلی ها باید به تناسب آنها با چیدمان و تم اتاق غذا خوری توجه فرمایید. همچنین دقت کنید که از صندلی ناهار خوری با دوام و با کیفیت استفاده نمایید تا از هزینه های جانبی و غیر ضروری جلوگیری شود. علاوه بر موارد ذکر شده، شما باید از مبلمان متناسب با محیط ناهار خوری استفاده نمایید. به عنوان مثال استفاده از مبل تختخواب شو در محیط آشپزخانه جالب نیست.

کابينت چوبي با طراحي سنتي به رنگ قهوه اي روشن که دو در شيشه اي دارد و داراي دو طبقه مي باشد و دو عدد آباژور روي آن قرار گرفته است

نمونه ای از کابینت چوبی کلاسیک

برای مشاهده مدل ها و قیمت میز ناهار خوری از جمله قیمت میز ناهار خوری کلاسیک و قیمت جدیدترین مدل های ناهار خوری مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

کابینت

استفاده از کابینت در طراحی داخلی آشپز خانه آنچنان حائز اهمیت نیست، به خصوص اگر می خواهید در هزینه صرفه جویی نمایید. اما داشتن کابینت ها فضای ذخیره سازی زیادی را برای شما فراهم می کند. این امر سبب می شود که آشپز خانه شما شلوغ و به هم ریخته نشود. علاوه بر موارد ذکر شده، کابینت ها زیبایی خاصی به اتاق غذا خوری یا آشپزخانه شما می بخشند.

بوفه قهوه اي رنگ از جنس چوب در ابعاد بزرگ و داراي چندين کشو با طراحي کلاسيک و سنتي که ظروف و اشيا تزئيني داخل آن چيده شده اند

نمونه ای از بوفه کلاسیک

بوفه

بوفه نیز مانند کابینت جزو بخش های اصلی مبلمان آشپزخانه به شمار نمی رود. اما علاوه بر فراهم ساختن فضای بزرگی برای نگهداری ظروف اضافی و لوازم دکوری، جلوه با شکوه و خاصی به اتاق غذا خوری می بخشد. معمولا بوفه ها وزن بالایی داشته و جا به جایی آنها سخت است. علاوه بر این، خرید بوفه هزینه بالایی دارد.

دکوراسيون آشپزخانه که شامل يک ميز ناهار خوري، چند عدد صندلي ناهار خوري، به رنگ مشکي و پايه هاي قهوه و يک فرش، کابينت، نقاشي ها و ساير لوازم دکوري مي باشد

نمایی از یک اتاق غذا خوری مدرن با طراحی زیبا

دکوراسیون اتاق ناهار خوری

در ادامه با معرفی چند نکته و راهکار به شما کمک می کنیم تا به راحتی دکوراسیون اتاق ناهار خوری خودتان را انجام دهید.  با رعایت این نکات می توانید آشپزخانه خود را به محیطی دنج و لذت بخش برای مهمانان خود تبدیل کنید. دکوراسیون این محیط باید به نوعی بیانگر شخصیت شما باشد. همچنین باید دکوراسیون آشپزخانه با سایر قسمت های منزل هماهنگ باشد. نکاتی که باید در طراحی یک اتاق غذا خوری در نظر گرفت شامل:

  • استفاده از نقاشی یا یک اثر هنری دیگر مانند یک مجسمه در اتاق غذا خوری
  • استفاده از لوازمی مانند پرده یا فرش برای آشپزخانه
  • به نمایش گذاشتن ظروف زیبا و تزئینی در بوفه
  • نگهداری وسایل و ظروف اضافی در کابینت ها
  • قرار دادن اشیایی مانند گلدان یا سایر لوازم دکوری بر روی میز ناهار خوری
  • استفاده از یک سفره یا رو میزی زیبا برای میز ناهار خوری
اتاق ناهار خوري مدرن با ميز ناهار خوري، صندلي ميز ناهار خوري، فرش و ديوار هايي به رنگ طوسي مي باشد.علاوه بر اين در اين اتاق از پرده ، لوستر، دراور و ساير لوازم تزئيني استفاده شده است

دکوراسیون شیک و ساده اتاق ناهار خوری

طراحی داخلی آشپز خانه

در ادامه نکات اصلی چیدمان و طراحی داخلی اتاق غذا خوری را معرفی می نماییم. صندلی های ناهار خوری باید حدود 60 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. رعایت این نکته باعث تسهیل حرکت دادن صندلی ها شده و فضای مورد نیاز برای صرف غذا را به افرادی که بر سر میز نشسته اند می دهد. صندلی های دسته دار میز ناهار خوری باید به راحتی در زیر میز قرار بگیرند. یعنی ارتفاع میز باید به حدی باشد که دسته ها مانع قرار گرفتن صندلی در زیر میز نشوند.

ميز و صندلي ناهار خوري به رنگ سفيد و يک گلدان سفيد بزرگ که بر روي ميز قرار گرفته است و لوستر هاي مدرني از سقف آويزان گشته اند و دو آباژور و يک اثر هنري در اين آشپزخانه به چشم مي خورد

صندلی ناهار خوری دسته دار که به راحتی در زیر میز قرار گرفته اند

رعایت این نکته باعث می شود که بتوانید صندلی ها را با نظم و ترتیب سر جای خود قرار دهید. هنگام انتخاب فرش برای آشپزخانه به اندازه و ابعاد فرش توجه نمایید. اندازه فرش باید به مقداری باشد که زیر میز و صندلی ها را کاملا پوشش دهد. چه هنگامی که صندلی ها در زیر میز جای گرفته اند و چه هنگامی که بیرون کشیده شده اند، باید روی فرش باشند. به طور تخمینی اگر فاصله لبه میز شما تا لبه فرش 2 فوت (حدود 91 سانتی متر) باشد کافی است.

اتاق غذا خوري مدرن که داراي يک ميز ناهار خوري به رنگ خاکستري، چند صندلي مخصوص ميز ناهار خوري به رنگ مشکي، يک فرش، دو عدد آباژور ديواري و يک لوستر مي باشد و يک گلدان روي ميز غذا خوري قرار گرفته است

استفاده از فرش با اندازه مناسب در دکوراسیون فضای ناهار خوری

از فرش های نازک که شست و شویشان راحت است استفاده کنید. فرش های ضخیم مناسب محیط هایی همچون اتاق غذا خوری نمی باشند. به تناسب بین سایز میز و صندلی ناهار خوری توجه نمایید. نباید تفاوت چندانی در ابعاد میز و صندلی های مورد استفاده وجود داشته باشد. شمع دان یا آباژور هایی که استفاده می نمایید، نیز باید سایز متناسب با اندازه میز غذا خوری داشته باشند. یعنی این تجهیزات نور پردازی نباید از نصف میز بزرگتر باشند.

آشپزخانه امروزي که شامل ميز ناهار خوري مدرن شيشه اي، صندلي هاي سفيد رنگ، فرش، پرده، شومينه، و يک اثر هنري مي باشد

استفاده از تابلوی نقاشی در دکوراسیون محیط غذا خوری

تابلوی نقاشی ای که در آشپزخانه نصب می نمایید نباید بیش از اندازه بزرگ باشد. سعی کنید تا از تابلو های کوچک استفاده کنید زیرا در این محیط ها تمرکز اصلی بیشتر بر روی مبلمان می باشد.

محيط مخصوص غذا خوردن در يک کاخ اشرافي که از ميز و صندلي ناهار خوري سلطنتي، لوستر، تابلو هاي نقاشي، و ساير لوازم تزئيني در دکوراسيون اين محيط استفاده شده

نمایی از یک اتاق غذا خوری سلطنتی

سبک های طراحی داخلی اتاق ناهار خوری

برای طراحی داخلی آشپز خانه سبک های مختلفی وجود دارد. هریک از این سبک ها متفاوت از دیگری می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود استایل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. سبک های طراحی داخلی آشپز خانه شامل این موارد می باشند:

  • پاریسی
  • فرانسوی
  • بوهمی
  • ساحلی
  • اسکاندیناویایی
  • گلم
محيط مخصوص غذا خوردن که به سبک فرانسوي طراحي گشته و از لوازمي ماندد، بوفه، ميز و صندلي ناهار خوري، فرش، لوستر و ... در چيدمان و دکوراسيون اين محيط استفاده شده و رنگ غالب در اين فضا استخواني و برنزه کدر مي باشد

نمایی از یک سالن غذا خوری که به سبک فرانسوی طراحی گشته

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت طراحی داخلی و دکوراسیون آشپز خانه یا اتاق غذا خوری، بیشتر به سلیقه و میزان هزینه ای میخواهید صرف نمایید بستگی دارد. از مهم ترین فاکتور های مبلمان و چیدمان اتاق غذا خوری، اندازه گیری محیط می باشد.

منبع: curatedinterior

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد رضا 1400 | 07 | 11

    سلام وقتتون بخیر
    مرسی بابت مقاله خوبتون
    میخواستم بدونم دقیقا تفاوت بین میز ناهارخوری مدرن و ناهار خوری کلاسیک چیست؟
    با تشکر

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 11

      سلام
      سپاس از توجه شما
      میز ناهار خوری های کلاسیک در مقایسه با میز ناهار خوری مدرن طراحی بسیار ساده تری دارند. غالبا جنس میز های کلاسیک چوبی بوده و به رنگ قهوه ای می باشند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع میز ناهار خوری مدرن و شیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020