ميز هاي اداري به رنگ قهوه اي روشن در انواع مختلف که درون يک اتاق قرار گرفته اند

انتخاب میز اداری برای دفتر کار

دکوراسیون اداری

میز های اداری امروزه در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می شوند. در یک دفتر کار هر کارمندی وظیفه خاصی داشته و نیاز به تجهیزاتی دارد تا به او در انجام فعالیتش کمک کنند. کارکنان بیشتر کار های خود را روی این میز ها انجام می دهند به همین خاطر انتخاب میز مناسب برای پرسنل اهمیت بالایی دارد و باعث بهبود عملکرد آنان می شود. در ادامه شما را با انواع میز اداری و خصوصیات هر یک آشنا می نماییم.

انواع میز های اداری در دفتر کار

اگر قصد انتخاب یک میز برای دفتر کار یا شرکت خود را دارید، گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. در ادامه انواع مختلف میز های اداری را به شما معرفی خواهیم نمود. می توانید با بررسی و مقایسه مدل های ذکر شده در این لیست، میز مناسب خودتان را انتخاب کنید.

يک عدد ميز يو شکل به رنگ قهوه اي و داراي چند طبقه کشو در پس زمينه سفيد

یک نوع میز اداری با طراحی به شکل حرف U

انواع میز اداری را می توان در چهار دسته بندی کلی جا داد. این چهار دسته بندی شامل:

  • انواع میز بر اساس کاربرد
  • انتخاب میز اداری بر اساس مدل
  • اهمیت ابعاد میز برای چیدمان دفتر کار
  • انتخاب جنس میز برای مبلمان اداری
يک عدد ميز اجرايي به شکل حرف انگليسي يو و به رنگ قهوه اي که وسايلي از جمله يک تلفن، چراغ مطالعه و لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته

یک نمونه میز اداری به شکل U

انتخاب میز دفتر کار بر اساس کاربرد

هر کارمندی در محیط کار و اداره، فعالیت خاصی انجام می دهد. بعضی از کارکنان برای انجام وظایف خود، به میز خاصی احتیاج دارند تا نیاز های آنان را بر طرف سازد. به عنوان مثال مدیر یک مجموعه، میزی کشو دار میخواهد تا اسناد و مدارک مورد نیازش همیشه در دسترس او باشند. بنابراین باید هنگام انتخاب یک میز، نوع فعالیتی که قرار است بوسیله این میز انجام شود را در نظر بگیرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میز های اداری در کنار صندلی اداری مخصوص آن میز استفاده می شوند.

برای مشاهده انواع میز اداری کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز اداري ال شکل به رنگ قهوه اي که داراي ميز سرپايي نيز مي باشد در پس زمينه سفيد

میز L شکل اداری که هم دارای میز سرپایی است و هم میز معمولی

انواع میز اداری بر اساس کاربردشان شامل این موارد می باشند:

يک عدد ميز کارشناس يا ميز اجرايي مناسب محيط هاي اداري به رنگ قهو اي به همراه يک دراور و يک ميز قفسه دار به همان رنگ

ست قهوه ای رنگ میز اجرایی مناسب دفتر کار

بررسی میز های کارشناسی

میز های کارشناسی معمولا در ادارات یا دفاتر کاری که محیط بزرگی دارند استفاده می شوند. میز های کارمندی ابعاد بزرگتری نسبت به میز های معمولی داشته و دارای کشو می باشند تا بتوانید مدارک و کاغذ های مورد نیازتان را در دسترس خود نگهدارید. این نوع میز های اداری یک قسمت مسطح برای انجام دادن فعالیت های مورد نظر دارند و اغلب اوقات در مرکز اتاق قرار داده می شوند. از صندلی کارمندی یا کارشناسی در کنار این مدل میز ها استفاده می شود.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی کارشناسی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک عدد ميز کامپيوتر مناسب دفتر کار و محيط اداري به رنگ قهوه اي تيره که يک عدد لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته

میز اداری مخصوص کامپیوتر

میز مخصوص کامپیوتر

میز کامپیوتر نیز جزو میز های اجرایی به شمار می رود و این دو مدل ویژگی های یکسانی دارند. علاوه بر این، میز های کامپیوتر معمولا دارای فضایی مخصوص قرار گرفتن کیبورد و توزیع سیم ها هستند. این میز ها برای دفاتر خانگی و محیط های اداری که دارای فضای کافی نیستند، گزینه مناسبی به حساب می آیند.

يک عدد ميز به رنگ قهوه اي که تعدادي وسيله بر روي آن قرار گرفته در پس زمينه اي سفيد

میز اداری مناسب مدیر یا رئیس یک دفتر کار و شرکت

میز برای مدیران اداره

طراحی میز های اداری به طور کلی متناسب با جایگاه و موقعیت یک فرد در اداره یا دفتر کار می باشد. بر همین اساس، میز مدیر از ظاهر و جلوه با شکوهی بر خوردارند و مراجعین در اولین نگاه قادر به تمیز دادن بین این میز و سایر میز ها می شوند. میز های مدیریت معمولا کشو دار بوده و یک سطح صاف و یکپارچه دارند. این میز ها از کیفیت بالایی برخور دارند و همچنین با دوام هستند. شایسته است از یک صندلی مدیریتی در کنار میز مدیریت استفاده نمایید. به طورکلی می توان گفت که میز مدیریت یک میز اداری لوکس می باشد.

برای مشاهده انواع میز مدیریتی مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز طوسي رنگ مناسب اتاق جلسات و گرد همايي ها در يک دفتر کار که در پس زمينه اي سفيد قرار دارد

میز مناسب برای استفاده در محل جلسات و کنفرانس ها

انواع میز جلسه اداری

میز های اداری مخصوص جلسات و کنفرانس ها، ابعاد بزرگی دارند و برای استفاده در اتاق جلسه یا اتاق کنفرانس یک دفتر کار مناسب می باشند. این میز ها طراحی ساده ای داشته و معمولا هیچگونه کشویی ندارند و به همراه یک یا چند صندلی کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب میز جلسه باید به اندازه اتاق مورد نظر و تعداد کارمندانی که در جلسات شما شرکت می نمایند توجه فرمایید. از معروفترین مدل های میز جلسه می توان به میز مدیریت و کنفرانس اشاره نمود. این مدل میز اداری در واقع تلفیقی از میز مدیریت و میز کنفرانس است.

برای مشاهده و خرید انواع میز اداری ساده به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

یک میز مخصوص تحریر به رنگ قهوه ای در کنار یک صندلی سفید رنگ

میز اداری مخصوص لپ تاپ و تحریر

میز مخصوص تحریر

میز تحریر یا میز لپ تاپ طراحی شبیه به میز های پذیرایی دارند. این میز ها دارای یک صفحه مسطح و بزرگ می باشند. میزهای لپ تاپ معمولا فضایی برای نگهداری اشیا ندارند و فقط دارای یک کشوی مخصوص کیبورد و یا محیطی برای قرار گرفتن خودکارها می باشند.

ميز اداري کوچک مخصوص منشي به رنگ قهوه اي که يک عدد لپ تاپ ، تعدادي کتاب و يک عدد پرينتر بر روي آن قرار گرفته اند

میز منشی در ابعاد کوچک مناسب دفتر کار و محیط های اداری

میز مناسب برای منشی

میز منشی، در واقع همان میز کامپیوتر است اما در ابعاد کوچکتر. این میز اداری کوچک طراحی خاصی دارد که باعث می شود استفاده از آنها در گوشه اتاق ها و محیط های کوچک مناسب باشد. میز های منشی به میز کامپکت یا جمع و جور نیز معروف هستند.

ميز کار مناسب اداره به رنگ طوسي که يک لپ تاپ روي آن قرار گرفته است در کنار يک صندلي آبي رنگ

میز کاز یا میز کارمند مناسب برای استفاده در محیط اداره و دفتر کار

انتخاب میز اداری بر اساس مدل

گاهی اوقات محیط یک اداره یا فضای یک اتاق، تاثیر زیادی روی انتخاب میز مناسب می گذارد. برای مثال اگر می خواهید که تعداد زیادی از کارمندان را در یک اتاق نسبتا کوچک مستقر نمایید، بهتر است از میز های پارتیشن بندی و یا میز کار های مشترک استفاده کنید.

ميز گوشه اي مناسب دفتر کار به رنگ قهوه اي تيره که يک عدد مانيتور در کنار يک جامدادي و يک دفتر و يک عدد تلفن بر روي آن قرار گرفته است

میز کامپیوتر مناسب قرار گرفتن در کنج و گوشه اتاق

انواع میز های اداری بر اساس مدل، شامل این موارد می باشند:

  • میز کار کوچک
  • میز های L شکل
  • میز های U شکل
  • میز های سرپایی
  • میز های قفسه دار
  • میز اداری کنجی
  • میز پارتیشن بندی
يک ميز اداري به شکل حرف انگليسي ال و به رنگ خاکستري که داراي چندين کشو مي باشد و بر روي ميز يک عدد مانيتور قرار دارد

میز به شکل L مناسب دفتر کار

میز های L شکل

میز های L شکل دارای دو قسمت مجزا می باشند؛ بخش اصلی و جدا شونده. معمولا قسمت اصلی این میز ها بزرگتر از بخش جدا شونده می باشد. میز اداری ال شکل در طرح ها و سایز های بسیار متنوعی عرضه می شوند. این امر باعث شده تا استفاده از این میز ها یک گزینه ایده آل برای اغلب افراد باشد.

که بر روي ميز يک عدد لپ تاپ و يک چراغ مطالعه و يک ليوان قرار گرفته است U يک عدد ميز اداري بزرگ به رنگ طوسي و به شکل حرف انگليسي

میز به شکل U مناسب دفتر کار و اداره

میز های U شکل

میز های U شکل مانند میز های L شکل هستند با این تفاوت که این میز ها از سه بخش مجزا تشکیل شده اند. بخش اصلی، بخش رابط و بخش دارای قفسه سه قسمت اصلی میز های U را تشکیل می دهند. این نوع میز های اداری معمولا ابعاد بسیار بزرگی دارند و یک میز اداری بزرگ محسوب می شوند، اما مدل های جمع و جور تر نیز وجود دارد. میز های U شکل مناسب افرادی هستند که برای انجام کارشان به فضای زیادی احتیاج دارند.

ميز اداري سرپايي يا ميز با ارتفاع متغيير به رنگ طوسي که يک مانيتور بر روي آن قرار گرفته است

میز اداری با ارتفاع قابل تنظیم

میز های سرپایی

میز های سرپایی سطحی با ارتفاع قابل تنظیم دارند. این میز ها ثابت هستند و معمولا باید در کنار یک میز اداری عادی به کار گرفته بشوند. به این ترتیب کارمندان می توانند هم در حالت نشسته و هم سر پا به انجام فعالیت های خود بپردازند.

ميز قفسه دار يا کتابخانه دار مناسب محيط هاي اداري يه رنگ قهوه اي که يک عدد لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته است

میز دارای قفسه مناسب محیط های اداری

میز های قفسه دار

میز های قفسه دار همانطور که از اسمشان پیداست، دارای قفسه ها و کشو های متعددی می باشند و می توانید برای نگهداری لوازم و مدارک محیط کار خود روی این میز ها حساب نمایید. میز های قفسه دار می توانند به عنوان میز کارمندی نیز مورد استفاده قرار بگیرند و کارکنان روی این میز ها به انجام فعالیت های خود بپردازند. معمولا این مدل میز همراه با میز های U شکل استفاده می شود.

برای مشاهده انواع میز اداری مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

پارتیشن یا اتاقک اداری

یک اتاقک اداری به رنگ طوسی که دارای یک میز کار و یک کشوی سه طبقه می باشد

میز های پارتیشنی

این اتاقک ها دارای یک میز کار می باشند. استفاده از این مدل میز های اداری برای دفاتر یا اداراتی که محیط بزرگی دارند مناسب است. اگر قصد دارید برای تعداد زیادی از کارمندان خود فضای بزرگی ایجاد نمایید تا در آنجا وظایف خود را انجام دهند، اتاقک های اداری گزینه خوبی برای استفاده در چنین محیطی می باشند.

يک ميز اداري به رنگ قهوه اي مناسب قرار گرفتن در کنج اتاق که دو عدد مانيتور و يک موس و کيبورد به همراه يک ليوان بر روي آن قرار گرفته است

میز اداری کنجی

میز اداری کنجی

میز های کنجی مناسب برای استفاده در گوشه اتاق می باشند. این میز های با میز های L شکل متفاوت هستند، زیرا کارمندی که پشت میز های کنجی می نشیند، باید در محیطی تقریبا دایره ای شکل و زاویه دار فعالیت های خود را انجام دهد. می توایند از میز کنجی های کوچک برای قرار دادن لوازم دکوری و اشیائی مانند آباژور استفاده نمایید.

برای مشاهده انواع میز اداری چوبی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز کامپکت يا کوچک مناسب محيط اداري به رنگ کرمي و داراي چندين قفسه و کشو

میز اداری کوچک مناسب منشی

انتخاب ابعاد میز برای مبلمان اداری

اندازه دفتر کار شما و نوع فغالیتی که انجام می دهید، دو المان مهم در انتخاب سایز میز مورد نظرتان می باشند. برای مشخص کردن ابعاد میز اداری مناسب محل کار شما، باید مواردی که در ادامه عنوان می کنیم را انجام دهید.

يک عدد ميز اداري به شکل حرف انگليسي ال به همراه يه ميز فسه دار به رنگ برنزه کدردر کنار يک صندلي اداري

میزی به شکل L در یک محیط اداری

محیط دفتر کارتان را اندازه بگیرید

برای اینکه بدانید گنجایش دفتر کار شما چه مقدار است، باید محیط آن را اندازه بگیرید. هنگامی که می خواهید محل قرار گرفتن میز را اندازه گیری نمایید، فضایی اضافی معادل دو فوت (حدود 70 سانتی متر) در اطراف میز در نظر بگیرید.

يک عدد ميز اجرايي به همراه يک ميز قفسه دار به رنگ قهوه اي در کنار يک صندلي که يک عدد لپ تاپ روي ميز اجرايي قرار گرفته است

ست میز کتابخانه دار و میز اجرایی به رنگ قهوه ای و مناسب دفتر کار

راهرو ها و در های اداره را اندازه بگیرید

شما باید بدانید که آیا میز اداری مورد نظرتان از راهرو ها و و در های محل کارتان به راحتی عبور خواهد کرد یا خیر. باید میزی را انتخاب نمایید که به راحتی در محل مورد نظرتان قرار بگیرد. یا در صورت لزوم میز کوچکتری انتخاب کنید.

يک عدد ميز اداري مناسب براي استفاده با کامپيوتر به رنگ کتاني و داراي سه عدد کشو که چند عدد کتاب و يک لپ تاپ به همراه يک چراغ مطالعه بر روي اين ميز قرار گرفته و ميز در پس زمينه سفيد رنگ است

میز کامپیوتر اداری

انتخاب میز اداری مناسب از نظر جنس

هنگام انتخاب جنس میز مورد نظرتان، گزینه های زیادی برای شما موجود می باشد. در ادامه چند مدل از این جنس ها را با هم بررسی خواهیم نمود.

يک عدد ميز قهوه اي رنگ از جنس لمينت که بر روي ميزي به همين رنگ قرار گرفته است

میز لمینتی مناسب دفتر کار و فضای اداری

استفاده از ام دی اف در ساخت میز اداری

ممکن است ام دی اف مثل چوب به نظر یرسد اما این دو متفاوت ازیکدیگر می باشند. لمینت یا ام دی اف در واقع از تخته های چوبی ویا غیر چوبی تشکیل می شود. میزهایی که از جنس لمینت هستند، گزینه مناسبی برای استفاده در دفاتر شلوغ و پر رفت و آمد به شمار می روند، زیرا لامینت به راحتی خراشیده نمی شود و به طور کلی نگهداری و تمیز کردن آن راحت است. این میز ها همچنین ارزان هستند. این امر سبب می شود تا شرکت ها یا اداره هایی که بودجه کمی دارند بتوانند از میز های ام دی اف بهره مند گردند.

روکش چوبي يک ميز اداري به رنگ قهوه اي تيره

میز روکش چوبی برای دفتر کار

میز با روکش چوبی

روکش های چوبی ظاهری دقیقا مشابه میز های چوبی دارند اما قیمت این روکش ها بسیار کمتر از قیمت میزهای ساخته شده از چوب می باشد. میز هایی با روکش چوبی جنسی مشابه لمینت دارند اما لایه ای از چوب روی آنها کشیده می شود و ظاهرشان را متفاوت می سازد. نگهداری و تمییز کردن روکش های چوبی سخت تر از میز های لمینتی می باشد، اما به خاطر ظاهر زیبابی که دارند در اکثر ادارات و دفاتر مورد استفاده قرار می گیرند.

ميز چوبي به رنگ خاکي داراي کشو در پس زمينه سفيد

میز اداری چوبی

میز های تمام چوب

همانطور که از اسمشان پیداست، میز های چوبی از چوب خالص و یکپارچه ساخته می شوند. در بین تمام مدل های میز اداری، میزهای چوبی بالاترین کیفیت را دارند، اما ممکن است بسیار سنگین و گران قیمت باشند.

ميز فلزي اداري با روکش چوبي به رنگ گندمي همراه يک صندلي و لپ تاپي که بر روي ميز قرار گرفته

میز فلزی با روکش چوبی مناسب محیط اداری

میز های استیل

تقریبا تمام میز های استیل، سطحی از جنس چوب دارند و فقط بدنه آنها فلزی می باشد. گاهی اوقات ممکن است جنس سطح آنها از چوب نباشد و از فام یا موارد مشابه تشکیل شده باشد.

يک ميز اداري شيشه اي که روي آن يک مانيتور و يک جامدادي و يک عدد ماژيک قرار دارد

میز اداره که یک لایه شیشه روی سطح آن قرار گرفته است

میز شیشه ای

میز های شیشه ای معمولا سطحی از جنس شیشه حرارت دیده و ضخیم دارند که به راحتی ترک نمیخورد. بدنه این میز ها نیز معمولا فلزی می باشد. تمیز کردن میز های شیشه ای راحت است اما جای انگشتان به راحتی بر روی شیشه باقی می ماند.

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که شما برای انتخاب یک میز برای دفتر کارتان، ابتدا باید اندازه اداره و فضای موجود را در نظر بگیرید. سپس بر اساس بودجه و سلیقه خود می توانید میز مناسب را تهیه نمایید.

 منبع: nationalbusinessfurniture

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “انتخاب میز اداری برای دفتر کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020