عکس دو عدد پرده سبک مدرن زرد رنگ که بر روي يک پنجره بزرگ قرار دارد. در تصوير چهار عدد مبل راحتي به رنگ سورمه اي و سفيد وجود دارد. يک ميز گرد وسط نيز جلوي مبل قرار گرفته است. يک عدد لوستر در بالاي تصوير وجود دارد.

اهمیت انتخاب پرده مدرن در چیدمان داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

امروزه با توجه به تغییر سبک سلیقه مردم در انتخاب پرده برای دکوراسیون داخلی منزل ، پرده هایی که در گذشته خواهان زیادی داشته اند، امروز دیگر محبوبیت چندانی برای افراد سخت پسند ندارند. اما با ظهور پرده های مدرن تحول عظیمی در بازار پرده بوجود آمد. پرده مدرن با انواع مدل ها و کاربرد هایی که دارد، نظر هر شخصی را به خود جلب می کند. اگر قصد انتخاب پرده مدرن را برای منزل یا محل کار خود دارید، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پرده مدرن چیست

به طور کلی پرده های ساده و کم طرح یا بدون طرح را مدرن می نامند. با اینکه ممکن است این پرده ها از تکنولوژی های بروز و مدرن هم بهره ای نبرده باشند. پرده های مدرن تا حد ممکن ساده هستند و برای انتخاب آن ها در دکوراسیون داخلی ، اغلب از رنگ های خنثی استفاده می شود. این پرده ها دو نوع مفهوم مدرنیته را در خود جای داده اند. یکی از نظر فناوری و دیگری از لحاظ سبک دکوراسیون داخلی. برخی از پرده های مدرن جدید دارای موتور الکتریکی هستند و توسط یک ریموت کنترل می توان آن ها را باز و بسته کرد. به طور کلی این پرده ها بدون اکسسوری هستند و سبک سادگی را به فضای داخلی خانه یا محل کار القا می کنند.

عکس پرده سبک مدرن راه راه و به رنگ آبي و سفيد به همره یک پنجره در پشت آن

پرده مدرن

تاریخچه پرده مدرن

در گذشته از پرده برای حفظ پوشش خانه ، جلوگیری از ورود نور آفتاب و همچنین سرما به خانه استفاده می کردند. به تدریج و با گسترش روابط و افزایش سطح فکری انسان ها، جنبه بصری و تزیینی پرده هم اهمیت پیدا کرد. به طوری که امروزه انواع پرده ها از جمله پرده های مدرن طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. تغییر در سبک دکوراسیون داخلی ، موجب تغییر در سبک پرده ها و روی آوردن مردم بیشتر به سبک پرده مدرن شده است.

تصوير يک پرده بلند مدرن ساده با چين هاي زیاد و به رنگ خاکستري به همراه یک مبل و قاب عکس و یک میز کوچ دایره ای شکل

پرده مدرن در دکوراسیون داخلی

نقش پرده مدرن در چیدمان داخلی منزل

وقتی صحبت از اجزای دکوراسیون داخلی منزل می شود، بدون شک انتخاب پرده یکی از اصلی ترین موضاعات در چیدمان خانه می باشد. استفاده از پرده مدرن با توجه به سادگی و زیبایی خاصی که دارد، اهمیت نقش آن در فضای داخلی منزل را بسیار پررنگ کرده است. بدلیل آنکه این سبک پرده بدون والان نصب می گردد، پس پارچه کمتری برای دوخت آن نیز مصرف می شود. پرده های مدرن به غیر از عملکرد اساسی خود در پوشاندن پنجره ها یا دیوارهای بزرگ فضای داخلی منزل یا محل کار ، مزایای قابل توجه دیگری نیز دارند.

عکس پرده مدرن با طرح ساده و رنگ سياه و سفيد روی دیوار سفید

پرده مدرن سیاه و سفید

یکی از مزایای استفاده از پرده های مدرن در خانه یا محل کار ، آراستگی و سادگی در عین زیبایی بالای آن ها می باشد. پرده مدرن جلوه خاصی به فضای شما می بخشد. از پارچه های مناسب برای دوخت پرده مدرن ، می توان به پارچه های ساده ، خط خطی و حاشیه دار اشاره کرد. این سبک پرده ها را می توان برای تمام قسمت های خانه از جمله اتاق نشیمن ، اتاق خواب ها ، آشپزخانه ، حمام ، اتاق کودک و همچنین مکان های اداری استفاده کرد. زیرا با توجه به ظاهر ساده و خاصی که دارند، برای هر سلیقه و مکانی مناسب اند. پرده علاوه بر زیبایی که خودش به همراه دارد، می تواند تکمیل کننده دکوراسیون داخلی شما نیز باشد. مثلا هنگام استفاده از پرده در اتاق خواب می توانید آن را با سرویس خواب خود ست نموده و زیبایی بیشتری به اتاق خواب ببخشید. همچنین می توانید برخی از پرده ها را با شید آباژور خود ست نمایید.

تصوير پرده مدرن پذيرايي به رنگ خاکستری در چيدمان داخلي منزل عکس يک مبل راحتي دو نره باسه عدد کوسن خاکستري و آبي رنگ روي مبل . دو عدد گلدان به همراه يک ميز وسط شيشه اي کوچک در وسط اتاق

نصب پرده مدرن در فضای داخلی منزل

انواع پرده های مدرن

پرده های مدرن برای انواع سلیقه ها و برای استفاده در هر مکانی از دکوراسیون داخلی مناسب هستند. از سرویس های بهداشتی گرفته تا آشپزخانه یا محل کار ، در همه جا این پرده ها می توانند نصب شوند. بنابراین تنوع در انواع مدل ها، کاربرد ها و جنس پرده های مدرن بسیار زیاد است. اگر بخواهیم یک دسته بندی جامع از انواع پردهای مدرن داشته باشیم، می توان به صورت زیر آن ها را تقسیم بندی کرد:

  • انواع پرده مدرن از نظر کاربرد
  • انواع پرده مدرن از نظر مدل
  • انواع پرده مدرن از نظر جنس پارچه

در ادامه تمام موارد بالا را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عکس پرده حرير سبک مدرن سبز رنگ که روي پنجره چوبي بزرگي نصب شده استبه همراه يک مبل راحتي خاکستري رنگ و يک خرس عروسکي و تعدادي کوسن روي مبل وسط اتاق يک ميز گرد قرار داردجلوي پنجره قدي يک صندلي چوبي قابل مشاهده است

استفاده از پرده مدرن از جنس حریر در فضای داخلی منزل

کاربرد پرده مدرن در فضای داخلی منزل

پر واضح است که هر فضایی در چیدمان داخلی منزل یا محل کار ، برای زیبایی و موارد دیگر که در مقاله ” انتخاب انواع پرده برای دکوراسیون داخلی ” به آن اشاره کردیم، نیاز به پرده مناسب همان فضا دارد. برای مثال، نمی توان پرده ای که برای اتاق خواب کودک انتخاب می شود را در حمام یا سرویس بهداشتی از آن استفاده کرد. همانطور که اشاره کردیم، پرده مدرن در تمامی فضاهای خانه از جمله آشپزخانه ، اتاق پذیرایی ، اتاق خواب و حمام قابل نصب است. در ادامه، مهم ترین نکات در انتخاب پرده مدرن مناسب برای فضاهای مختلف خانه را برایتان شرح داده ایم.

عکس پرده پذيرايي سبک مدرن در اتاق نشيمن به رنگ خاکستري که روي پنجره با عرض زيادي قرار دارد. تصوير دکوراسيون داخلي اتاق پذيرايي که در آن دو عدد مبل راحتي سه نفره و دو عدد مبل تک نفره به رنگ خاکستري وجود دارد. روي رمين يک فرش خاکستري رنگ پهن شده است و روي فرش يک ميز وسط شيشه اي قابل مشاهده است

نقش پرده مدرن در اتاق نشیمن

پرده پذیرایی سبک مدرن

انتخاب پرده مدرن مناسب برای سالن پذیرایی منزل ، همیشه امری مهم و چالش برانگیز بوده است. فاکتور های زیادی در انتخاب پرده پذیرایی سبک مدرن نقش دارند که از مهم ترین آن ها می توان به رنگ ، طرح ، اندازه پرده و سبک چیدمان فضای مورد نظر اشاره کرد. معمولا پرده مدرن در اتاق پذیرایی با چیدمان ساده، اکسسوری های کم و بی آلایش و دیوار های ساده و بدون طرح هماهنگی بهتری دارند. برای انتخاب رنگ پرده پذیرایی ، بهترین راه امتحان رنگ یکی از اجزای خانه مانند رنگ مبلمان ، دیوار یا یک رنگ خنثی می باشد.

عکس پرده اتاق خواب سبک مدرن به رنگ قهوه اي تيره به همراه يک تخت خواب دو نفره که روي آن بالشت هاي نقره اي رنگ قرار دارد. پنجره در پشت پرده بزرگ است و رنگ ديوار اتاق خواب کرم است کنار تخت يک آباژور کوچک روي ميز کوچکي قرار دارد

انتخاب پرده اتاق خواب

پرده مدرن مناسب اتاق خواب

برای انتخاب پرده مدرن مناسب فضای اتاق خواب باید به موارد مهمی دقت کنید که مهم ترین آن، اندازه پرده می باشد. همیشه باید عرض پرده دو برابر عرض پنجره انتخاب شود. همچنین می بایست طول پرده نیز به اندازه کافی باشد. نه زیاد کوتاه باشد که جلوه ناخوشایندی را نمایان کند، نه زیاد بلند باشد که روی زمین جمع شود. به یاد داشته باشید که اگر پرده مدرن اتاق خواب را سفارشی تهیه می کنید، بهتر است که اندازه پرده را خیلی بلند انتخاب کرده و سپس آن را لبه دار کنید. موارد دیگری مانند رنگ دیوار و طرح و سبک اتاق خواب (که می تواند اتاق خواب کودک یا بزرگسال باشد) نیز در انتخاب پرده موثر هستند.

عکس پرده آشپزخانه شيد سبک مدرن سفيد که پشت آن پنجره قرار دارد. دکوراسيون داخلي آشپزخانه شامل يک اپن از جنس سنگ خاکستری و دو عدد صندلي اپن چوبي است. روي سقف آشپزخانه دو عدد لوستر کوچک قرار دارد و کابينت هاي آشپزخانه به رنگ قهوه اي تيره هستند. تعدادي قفسه پوبي روي ديوار که رو آن ظروف شيشه اي و لوازم آشپزخانه موجود است

نصب پرده آشپزخانه مدل شید

کاربرد پرده مدرن در آشپزخانه

یکی از مکان هایی که در انتخاب پرده آن دقت و وسواس زیادی لازم است، آشپزخانه می باشد. پرده آشپزخانه می بایست در برابر نور و شست و شو مقاومت بالایی داشته باشد. چراکه پرده آشپزخانه هر روز در معرض انواع و اقسام آلودگی ها و چربی ها قرار گرفته و باید آن را به طور مداوم بشویید. اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهتر است از پرده های مدرن رنگ روشن که فضا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند استفاده کنید. همچنین میزان نور خورشید در انتخاب پرده آشپزخانه موثر است. اگر نور زیادی وارد آشپزخانه شما می شود، توصیه می کنیم از پرده های ضخیم و تیره استفاده کنید، تا از روشنایی بیش از حد جلوگیری کند.

تصوير پرده حمام سبک مدرن به رنگ بنفش و پشت پرده وان حمام سفيد قرار دارد. روي دويار آينه و حوله آويزان شده است. رنگ حوله سفيد است

پرده حمام

پرده مدرن برای سرویس های بهداشتی و اتاق خواب کودک نیز قابل استفاده هستند. برای انتخاب پرده حمام باید به ضد آب بودن پرده توجه کنید. برای انتخاب پرده اتاق خواب کودک نیز با توجه به سلیقه کودک و سبک اتاق خواب ، می توانید از انواع پردهای مدرن در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنید.

عکس پرده مدرن آبي و سفيد رنگ در فضاي داخلي پذيرايي . تصوير مبل راحتی آبی رنگ روي آن يک عدد کوسن قرار دارد.

پردهای سبک مدرن در سالن پذیرایی

مدل های مختلف پرده مدرن برای دکوراسیون داخلی

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم به سمت مدرنیته، میزان تنوع در مدل های پرده مدرن نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است. معمولا بر اساس فضای موردنظر خانه یا محل کار ، نوع مدل پرده انتخابی نیز متفاوت است. بنابراین مهم است که با مدل های مختلف پرده مدرن آشنا باشید تا بتوانید مناسب ترین پرده را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید. انواع پرده مدرن از نظر مدل در زیر عنوان شده اند که در ادامه به معرفی مهمترین آن ها می پردازیم.

  • پرده مدرن زبرا
  • مدل پرده پانچ سبک مدرن
  • پرده مدرن مدل شید
  • پرده لوردراپه سبک مدرن
  • پرده مدرن تصویری
  • مدل پرده پلیسه مدرن
  • پرده کرکره ای مدرن
عکس پرده زبرا سبک مدرن به رنگ بنفش بهمراه يک ميز بيليارد و چهار عدد صندلي و يک پنجره چوبي روي ديوار قرار دارد

پرده زبرا در محل کار

پرده زبرا سبک مدرن

پرده زبرا یا پرده دوبل از واژه انگلیسی Zebra به معنی گورخر گرفته شده است. دلیل نامگذاری این پرده به طراحی آن بر می گردد. پرده زبرا از پارچه و تور به صورت افقی و موازی و خطی و دوبل در کنار هم تشکیل شده است. این پرده به صورت راه راه و کاملا شبیه به گورخر است. تنوع رنگ و فراونی مدل در این نوع آن قدر زیاد است که جواب گوی تمام سلیقه ها می باشد. پرده زبرا سبکی اسپرت دارد و حس مدرن بودن به فضا و دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد. نصب و راه اندازی این پرده نیز بسیار راحت است و به سادگی انجام می پذیرد.

تصوير پرده لوردراپه ساده سفيد که روي پنجره نصب شده است. سمت راست پرده يک قاب عکس و يک صندلي زرد رنگ وجود دارد

پرده لوردراپه ساده و به سبک مدرن

پرده مدل لوردراپه مدرن

پرده لوردراپه یکی از انواع پرده می باشد که همیشه مورد استقبال بی نظیری از طرف مردم قرار گرفته است. به این پرده مدل کرکره ای عمودی نیز می گویند. پرده لوردراپه نمایانگر سبک مدرن پرده می باشد. از این مدل بیشتر در فضاهای کوچک و محقر استفاده می کنند. که توصیه می شود در انتخاب آن از طرح های ساده بهره بجویید. از سادگی پرده لوردراپه می توان به این مطلب اشاره کرد که فقط قاب پنجره را می پوشاند و حاشیه ندارد. استفاده از این پرده در محیط های اداری و غیر اداری با توجه به سهولت در نصب و کارایی متفاوت آن بسیار زیاد است. این پرده به راحتی تغییر زاویه داده و نور مورد نیاز را به راحتی تنظیم می کند. لذا افرادی که به نور کافی نیاز دارند، می توانند به عنوان اولین گزینه لوردراپه را انتخاب کنند.

تصوير پرده پانچ سبک مدرن چند رنگ به همراه پنجره اي بزرگ در پشت پرده و يک ميز گرد کوچک جلوي آن

پرده مدل پانچ و به سبک مدرن

مدل پرده پانچ مدرن

پرده مدل پانچ بدلیل سادگی در طرح و نصب و راحتی دوخت آن، در میان مردم بسیار محبوب شده است. پرده پانچ دارای سوراخ های بزرگی در لبه بالایی خود می باشد و در انواع طرح ها و مدل های مختلف و متناسب با سلیقه مشتریان در دسترس است. طرح هایی از قبیل عکس چهره افراد، گل و خطوط نستعلیق را می توان بر روی پردهای پانچی حک کرد. این مدل پرده، بیش تر مورد استقبال هنرمندان و هنر دوستان می باشد. پرده های پانچ امکان دوخت با هر نوع پارچه ای را دارند و گزینه ای مناسب برای سبک دکوراسیون مدرن به حساب می آیند.

عکس پرده شيد رولي قهوه اي رنگ روي پنجره بيرون پنجره فضاي سرسبزي قابل مشاهده است

پرده مدل شید با قابلیت باز و بسته شدن

پرده شید تصویری مدرن

پرده شید بیشتر در سالن های پذیرایی و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. پرده سید تصویری به صورت رول می باشد و از پایین به سمت بالا جمع می شود. این عمل بوسیله یک زنجیر ظریف صورت می گیرد. ظاهر شیک و دل نشین از مشخصه های این پرده می باشد که برای انتخاب در یک فضای داخلی مدرن ، گزینه بسیار مناسبی است. پرده های شید سبک مدرن از متریال هایی از جمله پلی استر ، کتان ، ابریشم و پنبه ساخته می شوند. این پرده ها قابلیت چاپ تصاویر در ابعاد دلخواه را به ما می دهند.

عکس پرده کرکره اي خاکستري رنگ روي يک ديوار بلند با پنجره بزرگ به همراه يک مبل ال شکل خاکستري و يک ميز دايره اي شکل از جنس چوب و پارچه .

نصب پرده کرکرای در پذیرایی

پرده کرکره ای سبک مدرن

پردهای کرکرای امروزه در محل کار و اداره جات و حتی آشپزخانه ها بسیار به چشم می خورند. پرده کرکره ای بسیار مقاوم است و جنس فلزی آن رنگ ها و طرح های متعددی نسبت به پرده کرکره ای چوبی دارد. درون پارچه های آن از تیغه های فلزی استفاده کرده اند که باز و بسته شدن آن را تسهل می کند. پرده مدل کرکره ای به صورت افقی و عمودی در حالت برقی و اتوماتیک در بازار موجود است. جنس این پرده ها اغلب چوبی یا فلزی است. یکی از ویژگی های اصلی پرده کرکره ، کنترل نور ورودی به محیط می باشد.

تصوير يک پرده پانچ قهوه اي از جنس مخمل روي ميله فلزی

پرده پانچ از جنس مخمل

انواع پرده مدرن از لحاظ جنس دوخت

جنس پارچه پردهای سبک مدرن در انتخاب این نوع پرده ها بسیار مهم است. برای مکان های نورگیر از پارچه های جنس ضخیم تر و برای مکان هایی معمولا گرم هستند، از پارچه های نازک استفاده می کنند. برای دوخت پرد های سبک مدرن معمولا از پارچه جنس حریر استفاده می کنند. این پارچه بسیار زیبا، نرم و لطیف است. در فضا هایی که به نور زیاد احتیاج دارید، استفاده از پرده حریر توصیه می شود.

تصوير پرده مدرن مدل پانچ از جنس حرير به همراه قاب عکس و پنجره بزرگ در پشت پرده

پرده حریر مدل پانچ در اتاق خواب

پارچه حریر مناسب برای پردهای اتاق های نشیمن ، اتاق خواب و آشپزخانه است. استفاده از آستر برای هرچه زیباتر کردن پرده های از جنس حریر توصیه می شود. پرده های مدرن اغلب چین دار هستند و از پارچه هایی ساده ، بدون والان و هر گونه تزیینات اضافی ساخته می شوند. پرده های حریر با رویه کتان نیز برای محیط های مدرن مناسب اند. استفاده از پارچه های حریر برای پرده سبک مدرن ، در لطافت و زیبایی محیط دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار است.

ویدئو بالا انواع مدل های پرده سبک مدرن را نشان داده و به شما برای انتخاب پرده مدرن مناسب دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار ایده می دهد.

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی و با توجه به مطالب گفته شده، استفاده از پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی منازل یا محل کار بسیار زیاد شده است. برای همین، می بایست در انتخاب مدل ، جنس و کاربرد پرده مدرن دقت کافی را داشته باشید. هیات تحریریه چوبیکانو امیدوار است که این مقاله شما عزیزن را با انواع پرده مدرن و نقش آن در دکوراسیون داخلی منزل آشنا کرده باشد؛ تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پرده را برای فضای مورد نیاز خود انتخاب کنید.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ارسلان غفارپور 1401 | 01 | 24

    سلام. ممنون بابت مقاله خوبتون. در مورد انتخاب پرده های سبک کلاسیک چرا توضیحی نداید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1401 | 01 | 24

      سلام دوست عزیز سپاس از لطف شما.
      در رابطه با پرده های طراحی شده به سبک کلاسیک، می توانید مقاله مرتبط با همین موضوع را در بخش مجله سایت چوبیکانو مطالعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020