تصوير يک تخت خواب ديواری مدرن به رنگ قهوه ای روشن و يک عدد ميز کنار تختی به همان رنگ .

بررسی تخت خواب برای نصب روی دیواری

دکوراسیون داخلی منزل

تخت خواب تاشو و دیواری امروزه جزو محبوب ترین مدل های تخت خواب می باشند. محبوبیت و تقاضای بالا برای این مدل تخت خواب ها باعث شده تا شرکت های بزرگ انواع مختلفی از تخت های تاشو د تخت های دیواری را به بازار عرضه نمایند. در این مقاله علت و دلایل اصلی محبوبیت این مدل تخت خواب ها را بررسی نموده و مزایا و معایب تخت خواب های تاشو و دیواری را معرفی می نماییم.

مدل های تخت با قابلیت تاشوندگی

امروزه سرویس خواب های تاشو یا تخت دیواری مدل های مختلفی دارند. هر یک از این مدل ها نیز ویژگی ها و کاربرد خاص خود را داشته و برای هدفی معین مناسب می باشند. در ادامه نگاهی کلی به انواع تخت خواب تاشو و تخت دیواری خواهیم داشت. اگر می خواهید یک سرویس خواب مدرن و جدید بخرید اما اطلاعات کافی درباره این مدل تخت خواب ندارید، خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

تصويری از يک تخت خواب تاشو ساده با بدنه ای به رنگ بژ روشن و يک عدد تشک و يک پتو که روی آن قرار گرفته اند.

استفاده از تخت دیواری تاشو در دکوراسیون مدرن

تخت خواب ساده تاشونده

این مدل تخت خواب تاشو به صورت یک تکه تخته و بدون قفسه روی دیوار نصب می شود. ابتدا محفظه تخت روی دیوار نصب می گردد. سپس خود تخت تاشو روی این محفظه قرار می گیرد. به این ترتیب وقتی از تخت خواب استفاده نمی کنید، می توانید به راحتی آن را به درون باکس تخت یا چارچوب هل دهید تا فضای خالی در اتاق ایجاد شود.

تصوير از يک تخت ديواری خواب دو نفره به رنگ گندمی تيره که خوشخواب و ... روی آن قرار نگرفته و قفسه ها خالی می باشد.

تخت های قفسه دار فضای ذخیره سازی زیادی برای شما فراهم می سازند

کمد دیواری مدل تخت شو

این مدل تخت تاشو دارای یک قفسه و چارچوب در اطراف خود می باشد. تخت خواب در مرکز این چارچوب قرار می گیرد. بدنه این مدل تخت خواب مدرن مثل کتابخانه یا کمد دیواری است که وسط این کتابخانه یا کمد دیواری به اندازه یک تخت خواب خالی می باشد. تخت دقیقا در این فضای خالی نصب می شود. در هنگام استفاده باید تخت را به پایین بکشید تا به حالت افقی در آید. سپس هنگامی که با تختخواب کاری ندارید می توانید آن را به بالا هل دهید تا به موقعیت قبلی بازگشته و در مرکز چارچوب قرار بگیرد. تفاوت اصلی این مدل تخت خواب تاشو با تخت خواب دیواری ساده ، وجود قفسه ها و کشو ها در چارچوب می باشد.

تخت دو طبقه ديواری با بدنه قهوه ای رنگ و تشک نقره ای رنگ در اتاقی با ديوار های قهوه ای.

تخت دیواری تاشو در محیط کلاسیک

تخت دو طبقه با قابلیت تاشوندگی

نحوه نصب و قرار گیری این مدل تخت تاشو دونفره ، مثل دو مورد قبلی می باشد. با این تفاوت که تخت دو طبقه طبعا فضای بیشتری اشغال خواهد نمود. از طرفی، با داشتن یک تخت خواب دو طبقه تاشو می توانید به میزان زیادی در استفاده از فضای موجود صرفه جویی نمایید. این مدل تخت خواب دو نفره  بیشتر به عنوان تخت خواب کودک و تخت خواب نوجوان مناسب هستند.

تصويری از يک تختخواب ديواری تاشو به رنگ قهوه ای روشن و قفسه هايی به رنگ خاکستری و تعدادی از لوازم دکوری که در قفسه ها قرار گرفته اند.

ظاهر شیک و زیبا تخت خواب تاشو دیواری

در ادامه با معرفی مزایا و معایب این مدل تخت دیواری به شما کمک می کنیم تا به درستی تشخیص دهید که آیا این مدل تختخواب برای شما مناسب است یا خیر.

يک نمونه تخت خواب تاشو و ديواری به رنگ سفيد و پتويی به رنگ طوسی که يک عدد ميز کنار تختی گرد در کنارش قرار گرفته است.

استفاده از تخت های دیواری تاشو در محیط هایی با طراحی مدرن

مزایای تخت های نصب شده بر دیوار

تخت های تاشو مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی مواقع انتخاب یک تخت خواب چوبی مناسب مسئله چالش برانگیزی است. زیرا در حال حاضر تخت خواب ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. همین مسئله باعث سردرگم شدن افرادی که قصد خرید یک سرویس خواب دارند، می شود. در ادامه چند مورد از مهم ترین ویژگی های مثبت و مزایای تخت تاشو دیواری را معرفی می نماییم. به این ترتیب با علت محبوبیت این مدل تخت خواب اسپرت  بیشتر آشنا می شوید.

تصويری از يک سرويس خواب ديواری در حالت بسته شده به رنگ سفيد و طوسی به همراه دو عدد ميز کنار تختی کوچک.

اشغال فضای کمتر

اولین و مهم ترین ویزگی این مدل سرویس خواب جدید و مدرن که باعث محبوبیت آن گشته، مسئله کم جا بودن می باشد. تخت تاشو یک نفره به علت داشتن قابلیت تاشو فضای کمی اشغال می نمایند. بسیاری از افرادی که در خانه های کوچک زندگی می نمایند، استفاده از این نوع تخت خواب ها را ترجیح می دهند. بعضی از مدل های تخت دیواری یا تاشو ، مانند تخت باکس علاوه بر اشغال کمتر محیط، فضای زیادی را برای انبار کردن و نگهداری وسایلی مانند آباژور رومیزی فراهم می سازند؛ مانند مدل های قفسه دار و کمد تخت خواب شو . وجود این آپشن استفاده از این نوع تخت را به گزینه ای ایده آل برای محیط های کوچک تبدیل کرده است.همچنین برخی از این مدل تختخواب های دیواری دارای قسمت های خاصی می باشند که مل توانید از این قسمت ها به عنوان میز کامپیوتر یا میز تحریر استفاده نمایید.

تصويری از يک تخت خواب ديواری بسته شده که يک عدد ميز کامپيوتری ديواری روی آن نصب گشته و يک عدد لپ تاپ روی اين ميز قرار گرفته است.

کاربرد های مختلف سرویس خواب دیواری

کاربرد چند منظوره

یکی از علت های مهم محبوبیت این تخت خواب یک نفره و دو نفره ، کاربرد های مختلف این تخت ها می باشد. چند منظوره بودن یعنی وقتی که از این مدل تخت خواب استفاده نمی کنید، می توانید آن ها را به حالت عمودی در آورده و به عنوان یک کمد دیواری یا قفسه کتاب و… از آنها استفاده کنید. می توانید از یک تخت دیواری برای دکوراسیون و به عنوان یک وسیله تزئینی نیز استفاده نمایید. زیرا بعضی از این تخت ها دارای طراحی های زیبا و رنگ های چشم نواز در قسمت زیری خود هستند و هنگامی که به حالت عمودی در می آیند، این بخش تزئین شده در معرض دید قرار می گیرد.

تصويری از يک تخت تاشو دو نفره سفيد رنگ قفسه دار با پايه ها و پتوی مشکي اي که روی آن انداخته شده به همراه چند قطعه لوازم دکوری که در قفسه ها قرار داده شده اند.

ترکیب زیبای رنگ ها در تخت خواب های تاشو

استفاده به عنوان تخت مهمان

از تخت خواب های تاشو می توانید در مواقع خاص، مثلا برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده نمایید. اگر اتاقی در خانه خود دارید که به طور معمول زیاد از آن استفاده نمی کنید، می توانید با نصب کردن چند تخت خواب دیواری در آن محیط، به راحتی در مواقع لزوم اتاق را برای پذیرایی از مهمانانی که قصد دارند شب را در خانه شما سپری کنند آماده کنید.

تصويری از يک سرويس خواب تاشو در حالت نيمه باز که بر روی يک مبل دو نفره کوچک قرار گرفته با پس زمينه سفيد.

نمونه دیگری از تختخواب تاشو

معایب تخت خواب با قابلیت تاشوندگی

حال که با مزایای این تخت دو نفره و یک نفره مدرن آشنا شدید، وقت آن است که معایب استفاده از این مدل تختخواب ها را برای شما بازگو کنیم. اینگونه شما با در نظر گرفتن تمامی جوانب، می توانید تعیین کنید که آیا این مدل تخت ها برای شما مناسب هستند یا خیر.

تصويری از يک خانم در حال پايين کشيدن تخت خواب دو نفره تاشو قفسه دار به رنگ سفيد و خوشخوابی به رنگ قهوه ای و طوسی ولوازم تزئينی که در قفسه ها قرار گرفته اند و يک پوستر که در بالای تخت نصب گشته است.

باز و بسته کردن تخت های دیواری

چالش برانگیز بودن

گاهی اوقات بیرون کشیدن و تا کردن این تخت خواب ها ممکن است چالش بر انگیز باشد. مخصوصا در مدل های تخت خواب کلاسیک و قدیمی تر که بیشتر مواقع به خاطر خراب شدن یا علت های دیگر به درستی باز و بسته نمی شدند. هر چند در مدل های جدید تر سعی شد تا این مشکل را به نحوی حل کنند، اما باز هم گاهی اوقات شاهد چنین مشکلاتی هستیم. دستگیره این مدل تخت خواب ها وقتی در حالت عمودی هستند، در بالای تخت قرار می گیرد. به همین علت بهتر است افراد مسن اقدام به کشیدن دستگیره ننمایند زیرا موقعیت ناجور دستگیره ممکن است باعث آسیب زدن به آنها بشود.
برای خرید انواع سرویس خواب دو نفره به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

تصويری از يک تخت خواب تاشو سفيد رنگ که بسته شده و دارای چندين قفسه در اطراف خود می باشد و همچنين بخشی از غالب تخت به صورت يک ميز در آمده و يک عدد لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته است.

استفاده های مختلف و گوناگون از تخت دیواری

شلخته کردن

بعد از هر دفعه استفاده از تخت های تاشو یا دیواری، باید پتو و بالشت و رو تخی را از روی تخت خواب برداشته و جمع کنید. زیرا در این صورت هنگام برگرداندن تختخواب به سمت دیوار، تمامی اجزای خوشخواب بهم خواهند ریخت. اگر بالشت را هنگام عمودی کردن تخت از روی آن بر ندارید، به راحتی شکل خود را از دست خواهد داد. زیرا بین دیوار و تخت پرس می شود. بنابراین نیاز است بعد از هربار استفاده، خوشخواب خود را جمع کنید.

تصويری از يک تخت خواب تاشو با طراحی مدرن با بدنه ای به رنگ سفيد و خوشخواب به رنگ طوسی و سبز روشن .

سرویس خواب شیک و مدرن دیواری

دوام کمتر

تخت خواب های دیواری و تاشو به علت اینکه به طور مکرر باز و بسته می شوند، معمولا نبست سایر مدل های تخت مدرن و تخت خواب سلطنتی ، کمتر دوام می آورند. تخت های دیواری ای که به طور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، حدود 13 سال عمر می کنند. از طرفی تخت خواب های تاشویی که فقط در مواقع خاص استفاده می شوند، تقریبا 20 سال دوام می آورند. به طور تقریبی می توان گفت که عمر این مدل تخت خواب ها چیزی بین 15 تا 16 سال است. این در حالیست که سایر مدل های تخت خواب بسیار بیشتر عمر می کنند.

تصويری از يک سرويس خواب مدرن ديواری که قابليت مبل شدن نيز دارد و دارای يک طرح گرافيکی بزرگ در پشت خود می باشد که وقتی تختخواب به بالا کشيده شود نمايان می گردد .

استفاده از تخت خواب تاشو برای دکوراسیون داخلی منزل

قیمت زیاد

تخت های دیواری و تاشو معمولا قیمتی بیشتر از تخت های معمولی دارند. علاوه بر قیمت بالا، شما باید هزینه جدایی را برای نصب این تخت خواب در نظر بگیرید. شما باید یک متخصص برای نصب این گونه تخت خواب ها استخدام کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن تخت را به طور صحیح و اصولی نکرده، و آسیب های جدی به خود یا اعضای خانوادتان وارد نمایید.

برای مشاهده انواع مدل های سرویس خواب عروس و سرویس خواب نوزاد  به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت تخت خواب های دیواری معایب و مزایای خود خاص خود را دارند. شما باید با بررسی این مزیت ها و نقص ها و توجه به نیاز ها و شرایط خود، تصمیم بگیرید که آیا نیاز به چنین سرویس خوابی دارید یا خیر. با مطالعه این مقاله شما اطلاعات کافی را برای انتخاب یک تخت تاشو مناسب در اختیار خواهید داشت.

منبع: wallbedsnmore
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بررسی تخت خواب برای نصب روی دیواری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020