تصويری از دکوراسيون و مبلمان يک اتاق تلويزيون مدرن که يک دست مبل راحتي طوسي رنگ با يک عدد باکس تی وی به رنگ طوسی و قهوه ای که يک عدد تلويزيون در مزکز آن قرار دارد و تعدادی وسيله دکوری اطراف آن قرار دارند.

نکاتی برای دکوراسیون اتاق تلویزیون

دکوراسیون داخلی منزل

اتاق تلویزیون یا تی وی روم امروزه در بسیاری از خانه ها وجود دارد. همانطور که از نامش پیداست، این اتاق محلی مخصوص قرار دادن تلویزیون است. اگر شما قصد ایجاد چنین فضایی در منزل خود دارید یا می خواهید با نقش و کاربرد این اتاق در محیط های امروزی بیشتر آشنا شوید، همراه ما باشید. در ادامه مقاله نکاتی راجع به چیدمان درست و اصولی این محیط به شما خواهیم آموخت.

بررسی اهمیت دکوراسیون و چیدمان اصولی اتاق تلویزیون

برای داشتن یک تجربه لذت بخش هنگام تماشای تلویزیون، فقط به یک عدد تلویزیون یا نمایشگر نیاز ندارید. بلکه باید چیدمانی اصولی و دنج برای اتاق تلویزیون خودتان ایجاد نمایید تا در کمال آرامش و راحتی به تماشای تلویزیون بپردازید. طراحی اتاق تلویزیون مانند طراحی داخلی حمام و یا آشپزخانه نیست و اصول خاص خودش را دارد. علت این است که بخش هایی مانند آشپزخانه یا حمام، قرن ها است که در خانه ها وجود داشته اند . طراحی داخلی خانه هایمان تحت تأثیر این قسمت ها بوده است. اما اتاق تلویزیون با اینکه چندین سال از پیدایشش گذشته، همچنان پدیده نوینی است که همه افراد آشنایی چندانی با اصول طراحی این محیط ندارند.

محيط يک اتاق تلويزيون که يک مبل راحتی سه نفره قرمز رنگ با چند عدد کوسن به همراه يک عد صندلی راحتی در کنار يک تی وی باکس بزرگ کتابخانه دار که يک تلويزيون در مرکز آن و چندين کتاب در اطراف آن قرار گرفته اند.

محیط دنج اتاق تلویزیون

علاوه بر موارد ذکر شده، عامل دیگری که در دکوراسیون اتاق تی وی تاثیر گذار بوده، پیشرفت تکنولوژی است. به عنوان مثال در گذشته میز های تلویزیون به خاطر بزرگ بودن ابعاد تلویزیون ها، به صورت باکس تلویزیون یا میز های دیواری بزرگ طراحی می شدند. این مدل میز تلویزیون ها فضای زیادی اشغال می نمودند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کوچک تر شدن تلویزیون ها، میز های تلویزیون نیز کوچک تر شده و مدل هایی مانند میز تلویزیون دیواری و میز ال سی دی ساخته شده اند. این میز تلویزیون ها فضای بسیار کمی اشغال می نمایند. بنابراین طبیعی است که طراحی داخلی تی وی روم نیز به مرور تغییر کرده باشد.

نمای يک اتاق تی وی مدرن با ديوار های آجری و يک ست مبلمان راحتي که يک عدد ميز جلو مبلی گرد به رنگ قهوه ای تيره جلوی مبل ها قرار گرفته و تعداد زيادي کوسن روي مبل ها قرار دارند و يک تلويزيون در يک ميز تلويزيون کتابخانه دار رو به روي اين مبل ها قرار گرفته است.

دکوراسیون ساده و مینیمال اتاق تلویزیون

چه شما یک اتاق جداگانه برای تلویزیون در نظر بگیرید یا گوشه ای از اتاق پذیرایی خود را به تلویزیون اختصاص دهید، در هر صورت معماران و طراحان نکات و طرح هایی برای دکوراسیون بهتر این محیط ارائه داده اند که می تواند به شما کمک نماید. در ادامه چند مورد از این اصول و نکته ها را به شما معرفی نماییم.

دکوراسيون مدرن و شيک يک اتاق تلويزيون که يک عدد شومينه، يک ست مبل راحتی سفيد رنگ به همراه چند آباژور با شيد سفيد در اين محيط ديده مي شوند.

تم سفید رنگ اتاق تلویزیون

موقعیت قرار گیری تلویزیون

شاید پیش خودتان بگویید که: ((قرار دادن تلویزیون بر روی میز یا نصب آن بر روی دیوار یک کار ساده است که نیازی به نکات تکمیلی ندارد)) اما شما باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

هنگام انتخاب مدل طراحی چیدمان داخلی اتاق تی وی ، معمولا این چالش وجود دارد که تلویزیون با برخی عناصر دیگر محیط دچار رقابت برای جلب توجه می شود. معمولا بین شومینه، تلویزیون و نمای کلی اتاق این چالش وجود دارد که کدام یک در معرض دید و توجه قرار بگیرند و تمرکز اصلی روی کدام یک باشد.

اتاق TV مدرن و شيک که چند عدد مبل و يک صندلی راحتی در اين محيط قرار گرفته اند و پنجره هاي بزرگ بر روي ديوار اتاق باعث شده تا محيط برف زده بيرون کاملا نمايان شود و تلويزيون در بالاي شومينه رو به روي مبل ها قرار گرفته است.

دکوراسیون مدرن و زیبای TV Room

معمولا در تی وی روم هایی که شومینه قرار دارد، تلویزیون بالای شومینه قرار می گیرد. این تکنیک باعث می شود تا تمرکز اصلی در اتاق روی یک ضلع دیوار باشد، اما برخی از معماران معتقدند این بهترین تکنیک نیست. زیرا این مدل چیدمان باعث می شود که افراد وقتی می خواهند به تلویزیون نگاه کنند، سر های خود را بالا بگیریند که این حالت چندان راحت نیست. از طرفی گذاشتن تلویزیون بر بالای شومینه، باعث می شود تا دکوراسیون شومینه سخت تر شود.

بنابراین برای انتخاب ارتفاع مناسب برای تلویزیون، باید به سایز تلویزیون، ارتفاع مبل ها و فاصله آنها از تی وی توجه نمود. معمولا تلویزیون ها در ارتفاع 127 تا 137 سانتی متری از زمین قرار می گیرند.

نمای يک تی وی روم مدرن و شيک که تلويزيون درون يک کمد ديواری در کنار چندين وسيله تزئينی در مقابل مبل های راحتی طوسی رنگ چهار خونه قرار گرفته است و رنگ ديوار ها سفيد است.

فاضله استاندارد تلویزیون از مبل

اگر علاوه بر شومینه، از یک تابلو نقاشی یا اشیاء تزئینی دیگر استفاده نمایید، تمرکز دکوراسیون بر روی یک نقطه نخواهد بود. در یک اتاق تلویزیون این مدلی، می توانید از یک میز تلویزیون با پایه کوتاه یا میز تلویزیون دیواری در کنار شومینه استفاده نمایید و محل نگهداری هیزم ها را در زیر میز تلویزیون قرار دهید. همچنین می توانید از یک میز تلویزیون عمود بر شومینه نیز استفاده نمایید.

تصويري از ديوار يک تی وی روم که با چند تابلو نقاشی تزئين شده و مبل راحتی چند تکه به رنگ خاکسرتی با چند کوسن که در اتاق قرار دارد.

استفاده از لوازم دکوری در اتاق تی وی

دکوراسیون دیوار

در گذشته که تلویزیون ها کوچک تر بودن و اتاق ها بزرگتر، معمولا تلویزیون را درون یک کمد دیواری قرار می دادند. امروزه که تلویزیون ها بزرگتر شده اند، جا کردن آنها در یک کمد دیواری کار راحتی نیست اما امکان پذیر است. امروزه از برخی مدل های پروژکتور استفاده می شود که باعث حذف شدن کامل تلویزیون گشته است. در برخی خانه های مدرن نیز تلویزیون پشت یک تابلو نقاشی قرار می گیرد و در صورت نیاز اثر هنری به صورت اتوماتیک به کنار می رود و تلویزیون نمایان می شود.

تصويری از يک اتاق تلويزيون مدرن و شيک که در دکوراسيون آن از چندين مبل راحتی ، شيشه هاي بزرگ و يک باکس ديواری براي قرار دادن تلويزيون استفاده شده است.

طراحی داخلی اتاق تی وی

امروزه تلاش معماران و طراحان داخلی بر این است که اتاق تلویزیون را طوری طراحی نمایند که نشستن در این اتاق به تجربه ای لذت بخش تبدیل شود. نباید اتاق تلویزیون به گونه ای باشد که شما احساس کنید تمام مدت دارید به صفحه تلویزیون زل می زنید.

می توانید از قفسه های تعبیه شده درون دیوار برای قرار دادن تلویزیون استفاده نمایید. استفاده از این مدل باکس تلویزیون ها باعث می شود تا تلویزیون بخشی از محیط اتاق بشود که در کنار سایر لوازم دکوری قرار گرفته است. گاهی اوقات نیز می توان از یک کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی تیره تری بر روی دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید. این تکنیک باعث می شود تا تلویزیون مثل یک تیکه برچسب خشک و خالی بر روی دیوار به نظر نرسد.

يک اتاق تلويزيون امروزی که در مبلمان آن از مبل های راحتی غير رسمی در رنگ های مختلف مانند قرمز ، آبي ، زيتوني و صورتي استفاده شده است.

دکوراسیون و ترکیب رنگ چشم نواز و غیر رسمی اتاق تلویزیون

مبلمان اتاق تلویزیون

مبلمان اتاق تلویزیون مانند مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر بخش های خانه نیست. اندرو بومن می گوید: (( در انتخاب مبلمان اتاق تلویزیون باید از رسمی شدن فضا پرهیز کنیم. ما به اتاق تلویزیون به چشم فضایی برای ریلکس کردن و سرگرم شدن افراد نگاه می کنیم. محیطی که افراد دوست دارند اتفاقات روزمره زندگی را فراموش نموده و با خیال راحت به تماشای تلویزیون بپردازند.))

يک TV Room که به سبک مدرن طراحی گشته و از مبلمان های راحتی و اشياء دکوری سفيد و مشکي در اين محيط استفاده شده است.

تم جذاب اتاق تلویزیون

برای این منظور، شما ابتدا باید عنصر ((راحتی)) را در انتخاب مبلمان اولویت خودتان قرار دهید. بهتر است از مبلمان هایی با عمق بیشتر استفاده نمایید. زیرا افراد هنگام مشاهده تلویزیون بیشتر دوست دارند لم داده و دراز بکشند تا اینکه بخواهند با حفظ حالت بدنی مناسب به تماشای تلویزیون بپردازند. مبل های استاندارد و عادی معمولا  عمقی حدود 91 تا 95 سانتی متر دارند اما مبلی با عمق 101 تا 105 سانتی متر بیشتر مناسب این فضا است. این کاناپه ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید با راحتی تمام و کمال از آنها استفاده نمایید.

تصويري از اتاق تلويزيون يا تی وی روم با دکوراسيون و مبلمان مدرن و شيک که مبل راحتی، تلويزيون ميز و گلدان در اين محيط به چشم مي خورد.

استفاده از مبلمان رنگ روشن در محیط هایی با دکوراسیون مدرن

مبل های چند بخشی یا چند قسمتی نیز به همین علت در اتاق تلویزیون زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل مبل ها با داشتن ظاهری نرمال و شیک، امکان نشستن در حالت های مختلف را به شما می دهند و شما می توانید رو به هر قسمتی از اتاق که می خواهید، بر روی این مبل ها بنشینید.

استفاده از مبل های L شکل نیز گزینه مناسبی برای این فضا است. مبل های ال شکل با پشتی بلند در کنار یک پاف یا جلو پایی.

همچنین استفاده از مبل تختخواب شو نیز می تواند کمک زیادی به راحتی شما نماید.

تصويری از يک اتاق تی وی که در آن يک تلويزيون ديواری ، يک شومينه و تعدادی قفسه با لوازم دکوری وجود دارد.

اتاق تلویزیون با ترکیب رنگ تیره

سامان دهی سیم ها و کابل ها

ممکن است در کنار تلویزیون از وسایل مختلفی مانند سیستم صوتی، کنسول های بازی و … غیره استفاده نمایید. در اینصورت باید به گونه ای سیم ها را ساماندهی کنید. وگرنه اتاق بسیار شلوغ و به هم ریخته خواهد شد. می توانید از میز تلویزیون های کشو دار و یا کمد دار استفاده کنید زیرا این مدل میز تی وی ها فضایی برای نگهداری و پنهان کردن سیم ها در اختیار شما قرار می دهند. برخی از مدل های میز ال سی دی دارای سوراخ هایی برای عبور دادن و مدیریت کابل ها می باشند. استفاده از این مدل میز تلویزیون ها نیز کمک شایانی به شما خواهد نمود. بعضی مدل های خاص میز تی وی دیواری درون یک چارچوب داخل دیوار قرار می گیرند و تلویزیون کمی بیرون از دیوار مستقر می شود. در این مدل میز تلویزیون ها نیز سیم ها به خوبی پشت تلویزیون پنهان شده و دور از چشم می ماند.

استفاده از مبل راحتی ، کاغذ ديواری مشکی و شومينه در دکوراسيون اتاق تلويزيون .

تم های مختلف برای دکوراسیون اتاق تی وی وجود دارد

اگر در حال بازسازی اتاق تلویزیون هستید، حتما یک جعبه توکار که دارای پریز و تمام اتصالات کابلی لازم باشد را پشت تلویزیون ایجاد نمایید. اینگونه تمامی کابل ها و خرده و ریزه ها درون این محفظه قرار گرفته و اتاق را شلوغ نمی کنند.

تی وی روم طراحی شده به سبک مدرن با ديوار های طوسی رنگ و مبلمان سفيد در کنار فرش و ميز طوسی به همراه يک شومينه با ديوار سفيد رنگ.

ترکیب رنگ زیبا و عالی در اتاق تلویزیون

نور پردازی

نور پردازی هر بخش منزل باید کنترل شود اما نورپردازی اتاق تلویزیون، مسئله بسیار مهمی است. ابتدا نور طبیعی اتاق را در نظر بگیرید. اگر قسمتی وجود دارد که نور آفتاب مدام بر آن ناحیه می تابد، سعی کنید تلویزیون را در آن نقطه قرار ندهید. همیشه قسمتی وجود دارد که بتوانید تلویزیون را در آن نقطه قرار داده و در طول شب و روز به راحتی به تماشای آن بپردازید، بدون مزاحمت نور خورشید.

اگر اتاق تلویزیون شما به طور کامل در معرض نور خورشید قرار دارد، بهتر است از پرده های ضخیم و نور گیر استفاده کنید. به این ترتیب می توانید هر موقع که می خواهید پرده ها را کنار زده و اجازه دهید نور خورشید وارد اتاق شود و در مواقعی که می خواهید تلویزیون تماشا کنید، پرده ها را بکشید تا نور مزاحم شما نشود.

اتاق تلويزيون شامل يک دست مبل راحتی به رنگ خاکی با چند کوسن به رنگ ارغوانی و يک ميز تلويزيون سفيد و يک ميز جلو مبلی سفيد به همراه چند وسيله دکوری.

چیدمان و طراحی اتاق TV

سعی کنید در کنار بعضی از صندلی ها از لامپ های سقفی یا زمینی و وسایلی مانند آباژور استفاده کنید. برای مثال اگر کسی بخواهد کتابی را مطالعه کند در حالی که شما به تماشای تلویزیون مشغول هستید و نمیخواهید نور طبیعی وارد اتاق شود، در این شرایط وجود این مدل لامپ ها بسیار موثر است زیرا فقط بخشی از اتاق را روشن می نماید.

ديزاين يک اتاق تلويزيون به شيوه ساده و بسيار شيک با استفاده از چند مبل راحتی به رنگ سفيد و يک عدد صندلی راحتی مشکی رنگ در کنار يک ميز تلويزيون سفيد.

مبلمان راحتی بسیار در اتاق تلویزیون های امروزی کاربرد دارند

استفاده از تجهیزات جانبی در اتاق تلویزیون

بومن می گوید: (( در خانه، محیطی مخصوص بالشتک ها و کوسن ها وجود دارد، و آن محیط اتاق تلویزیون است)). استفاده از کوسن ها و بالشت های کوچک آزادی عمل زیادی به شما می بخشد. می توانید از این کوسن ها برای راحتی بی حد و حصر خود استفاده نمایید. این بالشتک ها آزادی عمل زیادی به شما می دهند.  شما می توانید هر طوری که دوست دارید و راحتید از آنها استفاده نمایید. می توانید آنها را پشت خود قرار دهید یا بر روی هم قرار داده و سر خود را روی آنها بگذارید. این بالشت ها به شما این امکان را می دهند تا دقیقا زاویه ای که در آن راحت هستید را برای خود ایجاد نمایید.

مبل L شکل خاکستری رنگ در اتاق تلويزيون به همراه چند لامپ سقفی و يک ميز پذيرايی.

همچنین داشتن یک پتو آماده بر روی مبل نیز به شما کمک می کند تا در هوای سرد راحت تر باشید. از آنجایی که دکوراسیون این محیط غیر رسمی بوده و بیشتر روی موضوع راحتی متمرکز است، برخی از طراحان از کوسن های زمینی نیز در این فضا استفاده می نمایند. این موضوع برای آنانی که می خواهند روی زمین دراز بکشند مهم است.

در عین حال سعی کنید این محیط را مرتب و آراسته نگهدارید. استفاده از ظروف دکوری و اشیاء تزئینی را فراموش ننمایید. خانم پیکنز، از طراحان سرشناس نیویورک در این باره اظهار می کند: (( من همیشه سعی می کنم از یک جعبه یا یک کاسه‌ی خوشگل دکوری در دکوراسیون اتاق تلویزیون استفاده کنم. این اشیاء را معمولا روی میز پذیرایی قرار می دهم و افراد می توانند کنترل تلویزیون را درون آنها نگهداری کنند. ))

همچنین یک تکنیک دیگر برای محافظت از لوازم جانبی اتاق تلویزیون مانند کنترل وجود دارد، آن هم استفاده از مبل های کوسن دار بسیار عمیق است. می توانید اشیائی مانند کنترل را در بین این مبل ها پنهان کنید.

استفاده از مبلمان چند نفره راحتی به رنگ طوسی و جنس در اتاق تلويزيون و درست در مقابل تلويزيون به همراه يک صندلی راحتی و يک ميز پذيرايي.

تی وی روم مدرن

توجه به سبک میز مخصوص تلویزیون

اینکه چه مدل میز تلویزیونی را برای اتاق تی وی انتخاب کنید، تا حدود زیادی به سبک طراحی و دکوراسیون این محیط بستگی دارد. این مسئله شاید برای افراد کمی چالش برانگیز باشد. زیرا میز تی وی های متنوعی امروزه در بازار موجود است. به طور کلی دکوراسیون داخلی اتاق تلویزیون را به دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم می کنیم. در ادامه مطالبی در رابطه با انتخاب میز تلویزیون متناسب با هر سبک به شما ارائه می دهیم.

طراحی يک اتاق تلويزيون به سبک مدرن با استفاده از يک ميز تلويزيون مدرن و چند وسيله دکوری ديگر.

انتخاب میز برای تلویزیون در دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک جزو سبک های پر طرفدار و عامه پسند به شمار می روند. در این مدل دکوراسیون معمولا از لوازم چوبی یا ام دی اف در رنگ های تیره مانند قهوه ای یا مشکی استفاده می شود. برای انتخاب یک میز تلویزیون متناسب با این محیط، به شما پیشنهاد می کنید به سراغ میز تلویزیون چوبی ، میز تلویزیون MDF یا میز تلویزیون کلاسیک بروید. این مدل میز های تی وی بیشترین هماهنگی و سازگاری را با محیط های کلاسیک دارند.

طراحی داخلي يک اتاق تی وی به سبک کلاسيک با استفاده از يک ميز تلويزيون کلاسيک و لوستر و مبل راحتي و ... .

اتاق تلویزیون به سبک کلاسیک

انتخاب میز برای تلویزیون در دکوراسیون مدرن

اگر شما طرفدار سبک کلاسیک نیستید، احتمالا دکوراسیون مدرن پاسخگوی نیاز های شما باشد. در دکوراسیون مدرن بر خلاف دکوراسیون کلاسیک، از لوازمی با طراحی مدرن و رنگ روشن مانند سفید استفاده می شود. برای این محیط ها استفاده از میز تلویزیون سفید ، میز تلویزیون آینه ای و میز تلویزیون مدرن پیشنهاد می شود.

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت آنچه در دکوراسیون اتاق تلویزیون اهمیت دارد، راحتی شماست. با رعایت این نکات، می توانید یک دکوراسیون شیک و در عین حال راحت را برای اتاق تلویزیون خود ایجاد نمایید. به این ترتیب از نشستن در این محیط و تماشای تلویزیون نهایت لذت را خواهید برد.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “نکاتی برای دکوراسیون اتاق تلویزیون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020