فضای يک دفتر کار امروزی که دارای چندين عدد ميز و صندلی مي باشد و بر روی هر ميز يک کامپيوتر قرار گرفته است

مبلمان فضاهای اداری برای بهبود عملکرد کارکنان

دکوراسیون اداری

این مقاله شما را با فضاهای مورد نیاز یک دفتر کار و نقش هر فضا در عملکرد کارکنان مجموعه، آشنا می سازد. دفتر محل کار چیزی فراتر از یک مکان موقت برای کارمندان یک شرکت است. می توان گفت اداره، خانه ی دوم کارمندان به شمار می رود. پرسنل شما نیاز های مختلفی دارند و شما می توانید با اختصاص بخش های مختلف در یک اداره و رفع نیاز های آنان، موجب افزایش بازدهی و کارآمدی کارمندان بشوید.

اهمیت محیط کار در عملکرد کارکنان

دفتر کار باید به راحتی یک خانه برای پرسنل یک شرکت باشد تا آنان بتوانند از بودن در محل کارشان لذت ببرند. علاوه بر این فضاهای اداری باید به گونه ای طراحی شود که آرامش را برای کارکنان به ارمغان آورده و باعث افزایش خلاقیت و بازدهی کارمندان به بیشترین حد ممکن گردد.

فضاي يک دفتر کار امروزي که داراي يک ميز مشترک است و تعدادي کامپيوتر بر روي آن قرار گرفته و کارمندان پشت اين ميز نشسته اند

چیدمان یک دفتر کار امروزی

پرسنل شما نیاز های مختلفی دارند و شما می توانید با اختصاص بخش های مختلف در یک اداره و رفع نیاز های آنان، موجب افزایش بازدهی و کارآمدی کارمندان بشوید. اختصاص فضا برای رفع نیازهای کارمندان باعث می شود تا آنان وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. پس با شناخت این فضا ها می توانید محیطی ایده ال و مناسب برای کارکنان به وجود آورید. در هر فضا نیز صندلی و میز اداری مخصوص آن محیط به کار گرفته می شود تا بازدهی محیط به حداکثر برسد. در ادامه به معرفی فضاهای مختلف یک اداره و نقش هر بخش و لزوم اختصاص فضا به هر یک از این بخش ها پرداخته می شود.

نمايي از يک دفتر کار مدرن با ديوار ها و ميز هاي سفيد رنگ که در کنار هر ميز يک عدد صندلي مشکي وجود دارد و بر روي هر ميز يک عدد کامپيوتر قرار گرفته است

دکوراسیون یک اداره امروزی

معرفی بخش های ضروری دفتر کار

یک دفتر کار از بخش های مختلف تشکیل می شود. وجود بعضی از این محیط ها در محل کار ضروری است. برای مثال نمی توان اهمیت نقش آشپز خانه یا سالن انتظار را در یک اداره کتمان نمود. از طرفی، وجود برخی مکان ها ضرورت چندانی ندارد و می توان از ساختن این محیط ها چشم پوشی کرد. به عنوان مثال باشگاه یا حمام جزو بخش های مهم یک دفتر کار محسوب نمی شوند. شما باید با توجه به توان و نوع فعالیت خود و نیاز کارمندان این محیط ها را برای آنان فراهم کنید.

محل برگزاري جلسات که داراي يک ميز جلسه سفيد رنگ به همراه چند صندلي مي باشد که در اطراف ميز قرار گرفته اند

اتاق جلسات برای برگزاری جلسه و گردهمایی

فضاهای برای جلسات و گردهمایی

اتاق جلسات بخش جدایی ناپذیر یک اداره است. اصلی ترین اثاثیه مورد استفاده در اتاق جلسات، میز کنفرانس و صندلی کنفرانس می باشد. اینکه شما در محل فعالیت خود به چه تعداد و چه نوع اتاق جلسه نیاز دارید، به نوع کار شما و تعداد پرسنل، طراحی داخلی محیط کارتان و نیاز کارمندان بستگی دارد. در ادامه شما را با چند مدل اتاق جلسه آشنا می کنیم.

محيط برگزاري گردهمايي و همايش هاي بزرگ يک اداره يا شرکت که شامل تعداد زيادي صندلي به همراه يک پروژکتور و بلند گو مي باشد و افرادي در آنجا حضور دارند

محل برگزاری گردهمایی و همایش های بزرگ

سالن های بزرگ همایش

سالن های همایش بزرگ معمولا یک صفحه نمایش عظیم و تعداد زیادی صندلی میز کنفرانس دارند. این سالن های همایش برای گردهمایی های بزرگ استفاده می شوند. در این سالن ها اغلب از میز اداری بزرگ یا همان میز کنفرانس بزرگ و چند نفره استفاده می شود.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی کنفرانس ساده و شیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

فضاي مخصوص ديدار هاي پرسنل با ديوار هاي آجري به همراه ميز و صندلي قهوه اي رنگ که بر روي ميز يک عدد لپ تاپ و يک گلدان قرار دارد

محل برگزاری جلسات کوچک پرسنل

اتاق جلسات کوچک

اتاق جلسات کوچک عموما فضاهایی کوچکتر و صمیمی تر هستند و برای برگزاری جلساتی با تعداد افراد کم استفاده می شوند. ظرفیت این فضاهای کوچک معمولا حدود پنج نفر است به همین علت توصیه می شود از یک میز اداری کوچک در این مدل فضاها استفاده نمایید. برخی افراد علاقه دارند به منظور بهره مندی مناسب از فضا در این اتاق های کوچک، از میز مدیریت و کنفرانس استفاده نمایند.

فضاي مخصوص همفکري و تبادل نظر بين اعضاي يک اداره که داراي يک ميز و چند صندلي به علاوه يک وايت برد مي باشد و افرادي در اين اتاق حضور دارند.

محیط مخصوص هم اندیشی و طوفان فکری کارکنان

اتاق فکر برای هم اندیشی کارکنان

معمولا در شرکت های بزرگ فضاهایی برای مشورت و همفکری پرسنل در نظر گرفته می شود که به اتاق فکر معروف هستند. در این محیط ها هم اندیشی معمولا وایت برد وجود دارد تا کسانی که در جلسه شرکت کرده اند، بتوانند ایده های خود را برای دیگران نوشته و شرح دهند. ابعاد اتاق های فکر می تواند دو برابر اتاق جلسات کوچک باشند.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی اداری به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

محل برگزاري ويديو کنفرانس ها در يک اداره که داراي يک ميز و چند صندلي به رنگ قهوه اي مي باشد و يک صفحه نمايش بزرگ در مقابل ميز قرار گرفته

اتاق وبینار و جلسات مجازی

سالن کنفرانس

سالن های کنفرانس عموما به دوربین های وب کم و مانیتور های بزرگ مجهز هستند. در این سالنها جلسات مجازی یا تماس های تصویری رسمی برگزار می گردد. درنظر گرفتن فضایی برای سالن کنفرانس در دفتر کار های امروزی یک ضرورت است.

محيط مخصوص منتظر ماندن مراجعين و مهمانان يک اداره که داراي ديوار هاي سفيد رنگ است و کف اتاق به رنگ مشکي مي باشد و چندين صندلي مشکي رنگ در اين اتاق قرار گرفته و يک نفر بر روي صندلي نشسته و در گوشه اتاق يک گلدان قرار دارد

اتاقی برای انتظار مهمان در محیط اداری

سالن انتظار برای پذیرایی از مهمان ها

اداره ها و دفاتر کار بزرگ باید محیطی را به عنوان سالن انتظار برای پذیرایی از مهمانان خود اختصاص بدهند. این فضاهای پذیرایی باید از محیط کار جدا بوده و مجهز به صندلی و مبلمان راحتی باشد. مبلمان این فضاها باید به طوری طراحی شود که مراجعه کنندگان بتوانند در آنجا با آرامش منتظر بمانند تا به کارهایشان رسیدگی شود. در این فضا ها از صندلی انتظار بیشتر از هر وسیله دیگری استفاده می شود.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی سالن انتظار به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

محل مخصوص برقراي تماس هاي تلفني در يک اداره که شامل چند اتاق از هم مي باشد و هر اتاق داراي يک ميز و صندلي است

فضایی مخصوص تماس های تلفنی پرسنل

اتاق تلفن فضایی برای مکالمات شخصی پرسنل

هدف از ساختن اتاق تلفن، اختصاص فضایی است که کارمندان بتوانند برای انجام تماس های شخصی خود به این اتاق مراجعه نموده و مزاحم فعالیت و تمرکز کارکنان دیگر نشوند.

سالن نهار خوري يک محيط اداري که داراي يک ميز و چندين صندلي به همراه لوازم پخت و پز و يخچال و کابينت ها مي باشد

آشپزخانه یک دفتر کار مدرن

سالن غذاخوری

بعضی کمپانی ها پول زیادی را صرف ساختن فضایی برای خورد و خوراک کارمندان خود می کنند. این امر سبب می شود تا آشپزخانه این شرکت ها مانند یک فروشگاه بزرگ به نظر برسد. در عین حال ممکن است بعضی از دفاتر کاری یا ادره ها نتوانند از پس چنین مخارجی بر بیایند.

اتاق نهار خوري يک شرکت يا دفتر کار که مجهز به ميز و صندلي و کابينت و سينک ظرفشويي مي باشد

فضای نهار خوری یک اداره

در هر صورت دفتر کارشما باید دارای یک آشپزخانه باشد. منظور از آشپزخانه مکانی است که کارمندان بتوانند غذای خود را در آنجا نگهداری و یا آماده کنند. قطعا می دانید که پرسنل شما اگر گرسنه باشند، نمی توانند به درستی وظایف خود را انجام دهند. پس شما می توانید با فراهم کردن محیطی مجهز به یک یخچال، دستگاه قهوه ساز، مایکروویو، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و میز ناهار خوری باعث افزایش بازدهی کارمندان و بهبود وضعیت عمومی پرسنل  شوید.

محيط مخصوص تجمع و گفتگو که مجهز به چند صندلي راحتي به رنگ قهوه اي روشن به همراه چند ميز سفيد رنگ مي باشد و افرادي در آنجا مشغول گفت و گو مي باشند

سالن اجتماعات فضایی برای گفت و گوی کارمندان

محل اجتماعات پرسنل

شما باید در محل کارتان فضایی را برای صحبت کردن و تبادل نظر بین کارمندانتان اختصاص دهید. هدف از ایجاد چنین محیطی برای کارمندان این است که آنان بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به گفتگو با یکدیگر بپردازند. بهتر است محل اجتماع به دور از محیط کار و اتاق استراحت پرسنل باشد. این فضا باید دارای مبلمان و صندلی های راحتی باشد و این امکان را به کارکنان بدهد که در این اتاق آزادانه با یکدیگر گفتگو نمایند و در صورت نیاز با صدای بلند حرف بزنند.

اتاق مخصوص ورزش کردن و انجام اعمال ضروري به منظور حفظ سلامتي کارمندان که داراي ديوار ها و کف سفيد رنگ مي باشد و کارمندي بر روي يک توپ آبي بزرگ که در مرکز اين اتاق قرار دارد دراز کشيده

اتاق سلامت در یک دفتر کار مدرن

اتاق مراقبت های پزشکی و سلامت

یکی از مهم ترین بخش های یک دفتر کار مدرن ، اتاق مراقبت های پزشکی می باشد. اتاق مراقبت های پزشکی یا اتاق سلامتی، یک محیط آرام و خصوصی است که به کارکنان این امکان را می دهد تا فعالیت هایی که برای سلامتی آنها ضروریست را انجام دهند.

فضايي براي کارمندان که بتوانند در آن اعمال ضروري خود را انجام دهند که در اين اتاق يک ميز به همراه يک صندلي قرار داده شده و مادري در حال شير دادن به کودک خود مي باشد

محیطی برای انجام دادن کارهایی ضروری پرسنل و مراقبت های پزشکی

به عنوان مثال اگر کارمند شما کودک شیر خوار دارد، می تواند از این محیط استفاده نموده و به کودک خود شیر بدهد. یا اگر بنا بر توصیه پزشک نیاز به انجام حرکات ورزشی خاصی دارد، می تواند از این فضا بهره مند گردد. این اتاق ها باید مجهز به جعبه کمک های اولیه و سایر لوازم پزشکی مورد نیاز کارکنان باشند.

محيط مخصوص نگهداري کامپيوتر که داراي چند ميز بزرگ به همراه چندين صندلي مي باشد و بر روي هر ميز تعداد زيادي کامپيوتر قرار گرفته است

محل نگهداری کامپیوتر در یک شرکت یا اداره

محل نگهداری کامپیوتر

اگر در شرکت شما تعداد زیادی کامپیوتر موجود است یا اگر به یک سرور احتیاج دارید، بهتر است فضایی را برای این منظور در نظر بگیرید. بهتر است کامپیوتر ها و ابزار مورد نیاز سرور را در یک محیط مخصوص و امن قرار دهید. سایر رایانه های گران قیمت، لوازم الکتریکی با ارزش و تجهیزات مخصوص شبکه و ای تی باید در این محیط مخصوص قرار بگیرند تا به خوبی از آنها محافظت شده و دوام بشتری داشته باشند. معمولا در این مدل اتاق ها تعداد زیادی میز کامپیوتر استفاده می شود.

محيط مخصوص صدا برداري و ضبط صدا در يک اداره يا دفتر کار که داراي ابزار مخصوصي مثل يک ميکروفون و هدفون و چند دستگاه پردازش صدا و ضبط صوت مي باشد

استودیوی صدا در یک دفتر کار

اتاق مخصوص ضبط صدا

اگر برگزاری سمینار های آنلاین یا ارائه پادکست یک امر ضروری برای کسب و کار شماست، در این صورت باید محیطی را به این امور اختصاص دهید. این اتاق باید صدای فضای بیرون را فیلتر کند تا افرادی که در این بخش فعالیت می نمایند مانند یک استودیوی ضبط موزیک با هیچ گونه آلودگیه صوتی ای مواجه نشوند. علاوه بر موارد ذکر شده، اتاق های ضبط صدا باید به میکروفون های پیشرفته، هدفون، دستگاه های صدا پردازی و سایر لوازم ضروری مجهز گردند تا محتوایی با کیفیت بالا تولید شود.

فضاهای اداری امروزي که شامل چند ميز و صندلي مي باشد و روي هر ميز يک عدد کامپيوتر قرار گرفته و کارمندان مشغول کار هستند

فضاهای غیر ضروری دفتر کار مدرن

فضا هایی که وجودشان در یک دفتر کار ضروری نیست

محیط هایی که در ادامه به شما معرفی می نماییم، جزو بخش های ضروری یک اداره به شمار نمی روند اما وجود این فضاها در محل کار، باعث بهبود وضعیت عمومیه شرکت می شود. اگر توان ایجاد این محیط ها را در محل کار دارید، بهتر است که بخشی از اداره یا دفتر خود را برای ساخت این فضا ها در نظر بگیرید. به این ترتیب کارکنان شما از بودن در محیط کار لذت خواهند برد. با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از این فضا ها آشنا نماییم.

فضاي سبز يک دفتر کار که داراي چند ميز و مبل راحتي براي استراحت کارمندان مي باشد

محیط سر باز یک اداره برای استراحت کارمندان

فضای آزاد برای استراحت و هم اندیشی کارکنان

سپری کردن ساعت های متوالی دریک محیط بسته می تواند بسیار دشوار و طاقت فرسا باشد. شما می توانید با ساختن فضایی باز این فرصت را به کارکنان بدهید که نفسی تازه کنند. منظور از فضای باز محیط سر سبزی است که دارای درخت و گل و گیاه باشد. این مکان همچنین باید به مبل راحتی یا مبل تختخواب شو مجهز شود تا کارکنان بتوانند مدت کوتاهی در آنجا بنشینند و استراحت نمایند. داشتن یک پاسیو یا یک فضای سبز در کنار دفتر کارتان ایده ی خوبی است. اگر برای شما ممکن نیست که همچین محیطی را برای کارمندان ایجاد کنید ایرادی ندارد. پرسنل می توانند از یک پارک یا یک فضای سبز نزدیک به محل کار استفاده نمایند.

پارکینگ دوچرخه های یک شرکت که دوچرخه هابه صورت ردیفی در این محل پارک نموده اند

پارکینگ مخصوص دوچرخه ها برای پرسنل

پارکینگ مخصوص دوچرخه کارکنان

اگر دفتر کار در مناطق شهری واقع شده باشد، به احتمال زیاد کارمندان درگیر ترافیک های سنگین خواهند بود. در این صورت ممکن است کارکنان بجای استفاده از ماشین و سایر وسایل نقلیه، با دوچرخه به محل کار بیایند. دراین صورت بهتر است که پارکینگی را مخصوص دوچرخه ها ایجاد نمایید تا افراد با خیال راحت دوچرخه های خود را در آنجا پارک نمایند.

باشگاه يک شرکت که مجهز به چندين عدد دوچرخه ثابت مي باشد

سالن باشگاه در یک دفترکار مدرن برای ورزش پرسنل

باشگاه ورزشی برای کارمندان اداره

می توان گفت داشتن باشگاه در دفتر کار، یک آپشن تجملاتی محسوب می شود. ممکن است پیش خود بگویید که ایجاد یک محوطه ورزشی در شرکت زیاده روی است، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که هر چقدر پرسنل سالم تر باشند، بازدهی آنان نیز بیشتر خواهد بود. سلامتی پرسنل شما با ورزش کردن تضمین خواهد شد.

اگر امکان ساخت یک باشگاه یا یک محوطه ی ورزشی در دفترتان را دارید، این کار را انجام دهید. همچنین می توانید با ارائه ی برنامه های تمرینی و کلاس های ورزشی موجب بهبود سلامتی کارکنان بشوید.

سالن رختکن حمام يک شرکت که داراي چندين کمد و آيينه و نيمکت مي باشد

اتاق رختکن در دفتر یک شرکت

رختکن و حمام برای باشگاه ورزشی

حتی در صورتی که برای محل کارتان یک باشگاه ایجاد کرده اید، باز هم ساختن یک رختکن یا حمام جزو ضروریات نیست. اما شما با ساختن این مکان ها کمک بزرگی به پرسنل تان می کنید. وجود این فضا ها به کارمندان این امکان را می دهد تا بعد از ورزش دوش بگیرند. برای کارکنانی که از دوچرخه استفاده می کنند نیز  وجود این فضا ها مهم است چون ممکن است آنها نیز به استحمام کردن احتیاج داشته باشند.

يک دفتر کار مدرن که چندين ميز و صندلي در آن قرار گرفته و بر روي هر ميز يک عدد کامپيوتر وجود دارد.

محیط یک اداره امروزی و مدرن

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت محیط های کار از گذشته تا به امروز دچار تغییرات بزرگی شده اند. این مکان ها از یک فضای خشک و بی روح، به محیطی تبدیل گشته اند که کارمندان دوست دارند اوقات خود را در آن سپری نمایند.

 منبع: nationalbusinessfurniture

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی منصوری 1400 | 10 | 28

    سلام و خسته نباشید و تشکر بابت مقاله خوبتون. شما صندلی انتظار فلزی هم برای فروش دارید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 10 | 28

      سلام و عرض ادب. ممنون از توجه شما. برای مشاهده و خرید انواع صندلی اداری فلزی ، به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020