تصویر یک آباژور مدرن رومیزی بر روی یک میز در حال نوردهی در کنار این آباژور مدرن یک عدد کاکتوس مشخص می باشد.

آشنایی با انواع آباژور های سبک مدرن

دکوراسیون داخلی منزل

امروزه درصد بسیار زیادی از ما به دنبال مدرن سازی محل زندگی و اسباب خانه خود هستیم. یکی از اصیل ترین وسایل خانه آباژور می باشد که امروزه شکلی مدرن پیدا کرده است. در گذشته ، استفاده از آباژور بیشتر جنبه کاربردی داشته اما امروز آباژور های مدرن می توانند هسته اصلی تزئینات و چیدمان یک دکوراسیون باشند. در ادامه قصد داریم به اباژور مدرن و انواع مختلف آن از نظر کاربرد ، جنس و مدل بپردازیم.

آباژور سبک مدرن چیست

همانطور که قبلاً در مقاله ” نقش آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی “با نکاتی برای خرید آباژور آباژور آشنا شدیم، می دانیم که آباژور ها از لحاظ سبک به سه دسته مدرن ، کلاسیک و سلطنتی تقسیم می شوند. آباژور مدرن نسبت به دو سبک دیگر یعنی آباژور کلاسیک و سلطنتی از لحاظ جنس ، مدل و کاربرد ، تنوع بیشتری در ساختار خود دارند.

مدرنیسم ، باعث شده که طراحی های مختلفی متناسب با ذائقه مخاطبان امروزی  پدیدار شود و امروزه آباژور ایستاده و آباژورهای سبک پیشرفته را به کالایی پر مصرف بدل کند.

چند آباژور مدرن در کنار یک در قدیمی در تصویر مشخص می باشد. این آباژور ها با تاریخچه آباژور مدرن و تاثیر آن بر دکوراسیون منزل در ارتباط می باشد.

آباژور های مدرن

تاریخچه آباژور به سبک مدرن

آباژور های مدرن به دنبال تغییر سبک زندگی از ویلانشینی به آپارتمان نشینی پدیدار شدند. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی ، بسیاری از ساختارهای هنری و صنعتی با قدمت زیاد ، در هم شکسته شده و جای خود را به طراحی با رنگ و نقش های نوگرا و پست مدرن داده اند.

به طور تقریبی شروع طراحی ، تولید و استفاده از آباژور های سبک امروزی را می توانیم از دهه هفتاد میلادی به حساب بیاوریم که در ادامه ظهور مدرنیسم و پسا نوگرایی در جنبه های مختلف هنر و فرهنگ شکل گرفت. کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس در طراحی و استفاده از نورتاب های سبک امروزی پیش قدم بوده اند.

یک آباژور سبک مدرن قرمز رنگ و نقش آن در دکوراسیون فضای داخلی منزل

نقش آباژور سبک امروزی در طراحی دکوراسیون منزل

نقش آباژور در دکوراسیون مدرن منزل

آباژور مدرن و زیبا نقش بسزایی در دکوراسیون داخل منزل دارد. بسیاری از خانواده ها، برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل خود، از آباژور استفاده می کنند. عموماً در انتخاب اباژور های سبک نو ، روشنایی و میزان نوردهی در اولویت دوم قرار دارد.

استفاده از آباژور بیشتر در بین خانواه های امروزی، متاسفانه یا خوشبختانه ، جنبه تزئیناتی و دکوری دارد. می دانیم که بیشتر چالش دکوراسیون های امروزی ، انطباق یا به قولی ست شدن اجزای دکوراسیون منزل می باشد. این امر باعث شده که تمرکز نورتاب های نوگرا بر روی شکل ظاهری بیشتر شود.

انواع آبازور مدرن با رنگهای مختلف

انواع آباژور های مدرن در طرح های مختلف

انواع آباژور های سبک مدرن

آباژورهای مدرن را می توانیم در دسته های مختلفی ، دسته بندی کنیم. با توجه به این نکته که در طراحی آباژورهای مدرن از جنس و مدل های مختلفی استفاده می شود ، لذا مدلهای مختلفی از نورتاب های سبک نوین امروزی تا بحال طراحی ، تولید و به بازار عرضه شده است.

آباژور مدرن انواع گوناگونی دارد که کاربرد آنها در بسیاری موارد مشابه یکدیگر است. امروزه این سبک با طراحی جدید و زیبا مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا بوده و افرادی که همیشه به دنبال سبک های نوین امروزی و جدید و به زبانی ساده تر به دنبال مد بوده اند، خواهان آن هستند. حتی می توانید از آبازور ها بر روی میز کامپیوتر ، میز تحریر یا در اتاق خواب و در کنار تخت خواب نیز استفاده نمایید که این امر باعث زیباتر شدن دکوراسیون محیط می شود.

تاثیر حضور آباژور سبک مدرن بر دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نقش آباژور در طراحی چیدمان منزل

آباژور ها را می توان از جوانب گوناگون دسته بندی کرد. با توجه به اینکه تنوع در طراحی آباژور ها بسیار گسترده بوده ، بهتر است برای دسته بندی اباژور ها ، جوانب مختلف را در نظر گرفته و به صورت مستقل به آنها پرداخته شود. در ادامه قصد داریم انواع نورتاب را از سه جنبه زیر مورد بررسی قرار دهیم.

  • دسته بندی آباژور ها مدرن  از نظر جنس
  • دسته بندی نورتاب های های نوین امروزی از نظر مدل
  • انواع آباژور ها مدرن از لحاظ کاربرد

جنس های استفاده شده در آباژور های نوین

آباژور های مدرن در جنس های مختلفی طراحی ، تولید و عرضه می شوند. لازم به ذکر این نکته است که اکثریت آباژور چوبی که عموما آباژور سلطنتی محسوب می شوند و در اصل، ماهیت نورتاب های  کلاسیک بر پایه ی جنس چوب می باشد. البته درصد کمی از نورتاب های نوین امروزی هم از چوب ساخته می شوند.

آباژور فلزی مدرن در کنار میز و کتاب

اباژور فلزی مدرن

آباژور جنس برنج

آباژور ایستاده برنجی  همانطور که از نامشان مشخص است ، دارای دو ویژگی هستند که شامل استفاده از سبک مدرن و جنس برنج می باشند. این آباژور های در شکل های محتلفی طراحی و تولید می شوند که می توانند فضایی به روز شده ای  به دکوراسیون داخلی منزل بدهند.

آباژور سبک مدرن از جنس پلاستیک با کلاهکی دلنشین در کنار میز و یک مبل

آباژور پلاستیکی مدرن

آباژور از جنس پلیمر و پلاستیک

نورتاب های پلیمری از آن دسته از آباژور هایی هستند که دارای مخاطب و سلیقه خاص می باشند و بیشتر به عنوان آباژور کودک و نوجوان و افراد با سنین پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این نورتاب ها در رنگ های مختلفی در دسترس می باشند.

آباژوری سبک مدرنی با پایه های شیشه ای بر روی میز به همراه گل و قاب عکس .

آباژور سبک نوگرا پایه شیشه ای

آباژور از جنس شیشه و کریستال

آباژور کریستالی و شیشه ای در دسته آباژور های کم استفاده قرار می گیرند. با این حال در صورت استفاده صحیح از این آباژور در یک دکور مناسب ، فضایی بسیار دلنشین ایجاد می شود.

آباژور های نوین امروزی در جنس های مختلف دیگری هم طراحی می شوند که با توجه به کم استفاده بودن تنها به آن اشاره ای خواهیم داشت.

  • جنس حصیر
  • فایبرگلاس

بررسی مدل های آباژور های سبک مدرن

آباژور های سبک مدرن ، در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند. این مدل ها ، متناسب با سلیقه خانواده های  نوگرا و امروزی طراحی می شوند و بسیار هم پر استفاده می باشند. در ادامه به مهمترین مدلهای مورد استفاده در سبک مدرن می پردازیم.

چند نمونه آبازور دیواری مدرن روشن شده در حال نوردهی و نورپردازی . بر روی دیوار

آباژور های سبک امروزی مدل دیواری

آباژور برای نصب روی دیواری

آباژور دیواری از پر استفاده ترین نورتاب های سبک مدرن بوده که محبوبیت زیادی هم در بین ایرانی ها دارد. این اباژورها دارای کلاهک و پایه با طراحی های متنوعی می باشند و در صورت استفاده صحیح از آنها در جای درست می توان نورپردازی بسیار دلنشینی در منزل ایجاد نمود.

آبازور سقفی مدرن در رنگ های مختلف

آباژور سقفی مدرن

آباژور برای نصب روی سقف

آباژور سقفی ، در ابعاد مختلفی وجود دارند که به وسیله پیچ به سقف ثابت می شوند. در ساخت اباژور های سقفی از لامپ های ال ای دی، هالوژن و فلورسنت می توان استفاده کرد. این نورتاب های پر کاربرد، قابل استفاده برای دکوراسیون آشپزخانه، سال پذیرایی، کافی شاپ و اتاق خواب می باشند.

از مدل های  مختلف آباژور های سقفی ، می توان به چهار گوش ، گرد ، قیفی ، بیضی اشاره کرد. طناب کریستالی که بعضاً برای نگه داشتن آباژور سقفی مدرن به کار رفته، شکل زیبا و هنرمندانه ای به آن می دهد.  این نورتاب علاوه بر اینکه چیدمان خانه شما را زیبا می کند، جوی گرم و صمیمی برای شما به ارمغان می آورد.

آباژور مدرن سه پایه با کلاهک زرد در فضای اتاق خواب با ترکیب رنگ زرد و خاکستری و تابلوی بزرگ نقاشی .

آباژور سبک نوین امروزی سه پایه

آباژور سه پایه در سبک مدرن

آباژور سه پایه چوبی مدرن ، از پر استفاده ترین مدل های آباژور پایه بلند می باشد. آباژور های سه پایه  استاندارد ، دارای کلاهک به قطر 34 سانتی متر و پایه هایی به اندازه تقریبی ارتفاع 147 می باشند. بزرگ ترین لامپی که می توان برای ان به کار گرفت ، 60 وات است. جنس پایه آن فلز رنگ شده و کلاهک آن با پوشش رنگ طلایی است، و زیبایی خاصی به آن داده است ، که نه تنها در حالت روشن بلکه در حالت خاموشی هم وجود دارد.

آباژور مدرن رومیزی به منظور روشنایی بخشیدن به فضای داخلی اتاق

آباژور های رومیزی سبک مدرن

آباژور از نوع رومیزی سبک مدرن

آباژور رومیزی مدرن همانطور که از نامش پیداست ، برای روی میز در نظر گرفته شده و هدف آن ایجاد فضایی دلپسند برای اتاق خواب و مطالعه است. این نوع اباژور در نگاه اول کاملا سنتی به نظر می اید، ولی جایگاه خوبی در بین آباژورهای مدرن پیدا کرده است. کاربرد آباژور اتاق خواب برای مطالعه ، هتل، رستوران، کافی شاپ و غیره می باشد. آباژور رومیزی کلاسیک در کنار سبک مدرن نیز کاربرد زیادی دارند.

دو عدد آباژور مدرن مینیمال در حال نور دهی بر روی میز

نورتاب های مینیمال مدرن

آباژور مینیمال

طراحان آباژور های مینیمال مدرن به پیروی از سبک مینیمال در هنر و معماری ، سعی در پیچیدگی زدایی و نمایش سادگی در عین نوین بودن دارند. آباژور های نوگرای مینیمال با توجه به قدرت تطابق بسیار بالایی که با دکوراسیون داخلی منزل دارند، بسیار پر مصرف هستند.

در ادامه به دیگر مدلهای مورد استفاده در ساخت آباژور نوین اشاره ای خواهیم کرد. استفاده از این مدل ها در بین مصرف کنندگان رواج کمتری دارد.

  • آباژور فانتزی
  • اسپرت
  • عروس
  • برج ایفل

آباژور سبک مدرن از نظر کاربرد

آباژور های مدرن علاوه بر زیبایی، دارای کاربرد های فراوانی می باشند. در ادامه قصد داریم آباژور های مدرن را از نظر کاربرد به صورت دقیق مورد بررسی قرار بدهیم.

تصویری از چیدمان داخلی منزل که یک آباژور کنار سالنی با کلاهک سفید در آن مشخص است.

کاربرد آباژور کنار سالنی در طراحی فضای داخلی سالن

آباژور کنار سالنی مدرن

آباژور کنار سالنی مدرن که بیشتر بصورت ایستاده طراحی و تولید می شوند از پر استفاده ترین آباژور ایستاده مدرن می باشد. استفاده از این آباژور بین ایرانی ها رواج زیادی داشته است. استفاده از آباژور ایستاده پذیرایی می تواند فضا سازی بسیار دلپسند و آرامش بخشی را در حال و پذیرایی منزل بوجود بیاورد. همچنین با توجه به ایستاده بودن آباژور ایستاده چوبی ، تزئینات دکوراسیون داخلی هم تحت تاثیر قرار گرفته و شکل دلپذیری به خود می گیرند.

دو عدد آباژور مدرن کنار مبلی با کلاهک مشکی

نورتاب های کنار مبلی مدرن

آباژور کنار مبلی مدرن

آباژور کنار مبلی سبک مدرن فارغ از اینکه آباژور ایستاده یا آباژور رومیزی باشند ، بسیار پر استفاده هستند. این استفاده زیاد از استراحت بسیاری از اعضای خانواده ها بر روی مبل تا دیروقت ناشی می شود. این اباژور ها علاوه بر کارایی مناسب در شب برای نور دهی به فضای داخلی منزل، جهت انجام کارهای آرامش بخشی نظیر مطالعه ، تاثیر مثبت بسیاری زیادی هم بر دکوراسیون منزل خواهند داشت.

آباژور کنار تخت خوابی مدرن با بدنه سفید رنگ ست شده با تخت خواب و تزئینات اتاق خواب

نورتاب مدرن کنار تخت خوابی

آباژورهای کنار تخت خوابی مدرن

آباژور کنار تختی ، برای دکوراسیون اتاق عروس و کودک بسیار مناسب است. لامپ آباژور عروس کاملا در بین پرهای نمادین پنهان شده و بدنه آن از فلزی با سطح بسیار صاف ساخته شده است. آباژور رومیزی اتاق خواب در کنار تختخواب، مبل اتاق نشیمن و میز تحریر ، هتل و گالری های هنری به کار گرفته می شود. عموما روشنایی آباژور اتاق خواب قابل تنظیم و دارای محافظ چشم بوده و نور آن در سه رنگ سفید خنک ، سفید نرمال و سفید گرم  قابل تغییر است. کیفیت روشنایی این آباژور به نحوی طراحی شده، که در مدت زمان طولانی چشم را خسته نمی کند.

تصویری از اتاق خواب یک کودک به همرا آباژور مخصوص کودک

آباژور سبک نوگرا مخصوص اتاق کودک

آباژور سبک مدرن مخصوص اتاق کودک

آباژور کودک دخترانه و پسرانه ، همانگونه که از نامش پیداست مخصوص ست و دکوراسیون داخلی اتاق کودک می باشد. مدل های متنوع و جذابی برای آباژرو های کودکانه طراحی شده است. از مدل های آباژور اتاق خواب کودک دخترانه و پسرانه تا مدل هایی با شخصیت های کارتونی و مدل هایی با طرح ماه و ستاره از انواع آباژور فانتزی برای کودک هستند.

تنوع و فراوانی آباژور های سبک امروزی به قدری زیاد است، که برای معرفی و شناخت تمامی آنها زمان زیادی لازم می باشد. در ادامه به سایر اباژور های نوگرا و امروزی در مدل های مختلف اشاره ای خواهیم داشت.

  • اتاق نوجوان
  • آباژور روی میز ناهار خوری
  • اتاق پذیرایی
  • آباژور کنار میز تلویزیون
  • اداری

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی در معرفی انواع آباژور های سبک مدرن باید به این موضوع اشاره کرد که امروزه آباژورهای سبک مدرن جای خود را در بین خانواده ها چه در فرهنگ غربی و چه در فرهنگ مشرق زمین ، باز کرده و استفاده از آنها بسیار گسترده شده است.

همچنین انواع مختلف و متنوع بسیاری از اباژور های سبک مدرن، طراحی ، تولید و به بازار عرضه شده است که در این نوشته سعی کردیم به مهمترین آنها پرداخته و به سایر آنها اشاره ای داشته باشیم.

برای مشاهده و آشنایی با قیمت آباژور مدرن از شما دعوت می شود به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی 1400 | 07 | 06

    سلام
    شما این آباژور های شیک رو برای فروش هم دارین؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 06

      سلام و عرض ادب
      برای مشاهده و خرید آباژور لوکس های مدرن به فروشگاه چوبیکانو به آدرس زیر مراجعه نمایید:

  • یگانه 1401 | 01 | 28

    سلام. شما شید آباژور هم به صورت جداگانه برای فروش دارید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1401 | 01 | 28

      با سلام
      خیر شید آباژور برای فروش نداریم. برای مشاهده انواع آباژور پایه بلند یا رومیزی موجود در سایت به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020