فضاي يک اداره امروزي که داراي چندين ميز و صندلي به رنگ کرمي مي باشد و روي هر ميز يک مانيتور قرار دارد

هفت نکته برای چیدمان دفتر کار

دکوراسیون اداری

این مقاله با معرفی هفت نکته مهم در مورد چیدمان دفتر کار به شما کمک می کند تا بتوانید در بهترین شکل ممکن به مبلمان دفتر کار جدید خود پرداخته یا چیدمان قدیمی دفتر کار خود را تغییر دهید. انتخاب اجزای مبلمان و تجهزات مناسب، قدم بزرگی برای چیدمان یک دفتر ایده ال است. شما در دفتر کارتان خواهان فضایی برای افزایش بازدهی خود و همکارانتان هستید.

چرا باید به چیدمان دفتر کار توجه نمود

آیا شما قصد راه اندازی یک دفتر جدید را دارید یا می خواهید لوازم جدیدی را برای دفترتان سفارش دهید؟ طبق برآورد ها هر فرد، حدودا معادل 21% تا 35% از زمان خود را در دفتر یا محل کار سپری می نماید. به عنوان یک مدیر عامل یا صاحب یک بیزینس، از خودتان این سئوال را بپرسید که دوست دارید بخشی از عمر خودتان را در چه محیطی سپری کنید؟

محيط يک اداره که شامل چندين ميز صندلی و کامپيوتر مي باشد و چند پنجره بزرگ بر ديوار هاي آن نصب گرديده و يک مبل راحتي نيز در تصوير وجود دارد

چیدمان محیط دفتر کار

به طور حتم شما در دفتر کارتان خواهان فضایی برای افزایش بازدهی خود و همکارانتان هستید، علاوه بر آن محیط کاری با چیدمان لذت بخش را ترجیح می دهید. انتخاب اجزای مبلمان و تجهزاتی مانند میز اداری و صندلی اداری، قدم بزرگی برای چیدمان یک دفتر ایده ال است. در ادامه به معرفی فضا ها و تجهیزات مورد نیاز در یک دفتر کار پرداخته و نکات مهمی که باید در چیدمان فضای کار در نظر گرفته شود بیان می گردد.

ست کشو و ميز و کمد اداری به رنگ قهوه اي روشن به همراه صندلي چرخ دار قهوه اي رنگ

میز و صندلی اداری

اهیمت میز و صندلی در چیدمان دفتر کار

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار سبک های مینیمالیست و مدرن، چالش های خاص خود را به همراه دارند. این سبک های چیدمان داخلی برای انتخاب مبلمان و لوازم دفتر کار محدودیت هایی را ایجاد می نمایند به طوری که ممکن است برخی از اجزای عمومی یک فضای اداری در این نوع چیدمان ها حذف شود. با این وجود میز و صندلی دو بخش جدا نشدنی چیدمان و دکوراسیون دفتر کار هستند.

يک عدد مبل اداري سه نفره مشکي در پس زمينه سفيد

مبل سه نفره اداری

بعضی شرکت ها سعی دارند از اثاثیه و مبلمان کمتری در چیدمان دفتر کار خود استفاده نمایند. حتی ممکن است از میز در مبلمان فضای اداری خود استفاده نکنند، ولی این متد ها برای هر شرکتی مناسب نیستند. در انتخاب سبک طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار بهتر است از سبک هایی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند و کارامدی خود را ثابت کرده اند بهره بگیریم.

يک عدد صندلی چرخ دار مشکي با پس زمينه سفيد

اهیمت انتخاب صندلی مناسب

انتخاب صندلی اداری مناسب

برای انتخاب صندلی اداری که قرار است بیشترین اوقات کاری خود را بر روی آن سپری کنید باید دو نکته مهم را مد نظر قرار دهید؛ راحتی صندلی و طراحی آرگونومیک آن اهیمت این موضوع که یک صندلی اداری برای نشستن باید راحت باشد غیر قابل انکار است.

صندلی های اداری خود مدل های مختلفی دارند مانند صندلی چرخدار اداری ، صندلی اداری مدرن ، صندلی اداری کلاسیک و … .

يک عدد ميز کار اداري با رنگ نقره اي که شامل سه طبقه کشو و يک عدد کمد مدارک و دو کابينت است به همراه يک عدد صندلي نقره اي و يک عدد مانيتور و يک عدد پرينتر و يک عدد قفسه مدارک

میز و صندلی کارمندی

کارمندانتان شاید چیزی حدود چهل ساعت در هفته را روی این صندلی ها سپری کنند، با انتخاب صندلی های مناسب شما می توانید این مسئله را به یک تجربه خوشایند برای آنها تبدیل نمایید.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی انتظار اداری به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

سه عدد صندلي راحتي سفيد با پشتي کوتاه که در مقابل يک ديوار سفيد در کنار هم قرار گرفته اند

صندلی های انتظار در دفتر کار

اما در مورد طراحی ارگونومیک، مساله کمی پیچیده تر و در عین حال مهم تر است. طراحی ارگونومیک به زبان ساده یعنی اینکه وسیله برای گروه خاصی از افراد یا انجام یک کار خاص طراحی شده باشد. افراد با یکدیگر متفاوتند و هر فردی نیاز های خاص خود را دارد، صندلی های با طراحی آرگونومیک نیز به گونه ای طراحی می ‍شوند تا نیاز های خاص افراد را برطرف نمایند.

برای خرید انواع صندلی اداری لوکس و کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک دست مبل اداري 6 نفره به رنگ قهوه اي با ميز جلو مبلي شيشه اي و دو عدد ميز عسلي شيشه اي کنار مبل با دو آباژور

یک دست مبل اداری با میز های عسلی و جلو مبلی

صندلی ای با تکیه گاه مناسب، ارتفاع قابل تنظیم و پشت سری راحت را انتخاب کنید. علاوه بر این صندلی اداری باید دارای عمق نشیمن مناسب و استحکام کافی نیز باشد. البته علاوه بر موارد ذکر شده، در محیط های اداری معمولا از صندلی های متناسب با سمت و رتبه افراد استفاده می شود. به عنوان مثال برای اتاق مدیریت و مدیر یک اداره، صندلی مدیریتی مورد استفاده می گیرد. انواع صندلی هایی که در یک دفتر کار استفاده می شوند شامل:

ست ميز و کشو و کمد اداري به رنگ قهوه اي در پس زمينه سفيد

اهمیت انتخاب میز در فضای اداری

انتخاب میز مناسب برای دفتر کار

منظور از میز، فضای مورد نیاز یک نفر برای انجام کارهای اداری است. نیاز نیست که برای هر فرد میزی جداگانه طراحی کرد، اما میز باید متناسب با نیاز های فرد و کاری که می ‍خواهد انجام دهد انتخاب شود. در انتخاب یک میز برای کارمند خود در نظر بگیرید که نوع فعالیت کارمند چیست. این فرد برای انجام کار خود چه نوع فضایی نیاز دارد و میز انتخابی باید چه ویژگی هایی را برای پاسخ گویی به این نیاز ها داشته باشد. به طور کلی از میز کارشناسی یا یک میز کامپیوتر برای کارمندان استفاده می شود.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی کارمندی و کارشناسی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک عدد ميز کار بزرگ با بدنه مشکي رنگ و سطحي با رنگ طوسي روشن به همراه يک لپ تاپ و چراغ مطالعه

نمونه ای از میز بزرگ برای منشی

انواع میز اداری که در یک دفتر کار استفاده می شوند عموما شامل:

سالن مخصوص جلسه يک دفتر کار که در آن يک ميز جلسه ي بزرگ به همراه تعدادي صندلي قرار داده شده

چیدمان سالن برگزاری جلسات اداری

چیدمان سالن جلسات

سالن جلسات فارغ از نوع دفتر و کاربری آن، یکی از فضاهای مهم برای برگزاری جلسات با مشتری ها و شرکای کاری است. عموما این فضا برای جلسات داخلی شرکت ، همفکری و دیدار کارکنان با یکدیگر نیز به طور مدام استفاده خواهد شد.

يک عدد ميز بزرگ با رنگ قهوه اي روشن که براي انجام کار ها به صورت مشترک مورد استفاده قرار مي گيرد به همراه چند عدد صندلي و چراغ هاي رو ميزي و کارمنداني که به دور آن نشسه اند

دکوراسیون داخلی دفتر کار

معمولا برای چیدمان سالن جلسات، به چند نوع میز بزرگ به علاوه چند صندلی میز کنفرانس نیاز هست. امروزه برخی از اداره ها یا دفاتر کار، تلاش دارند تا از انجام کار ها به صورت فردی توسط کارمندان جلوگیری نموده و فضاهایی را برای همکاری افراد با یکدیگر در قالب اتاق جلسات در نظر می گیرند.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی کنفرانس شیک و مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

سالن جلسات يک شرکت که به يک ميز جلسه و چندين صندلي مجهز مي باشد و روي ميز تعداد ليوان و کاغذ و دستمال کاغذي قرار گرفته

دکوراسیون اتاق برگزاری جلسه

شما هم اکنون باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می شود بجای انجام کار ها به صورت فردی، کارها را به صورت مشترک و گروهی در دفترتان انجام داد. چون به هرحال، خرید چند میز کار بزرگ، به صرفه تر از خرید ده ها میز کار کوچک است.

محل استراحت در يک اداره که به چندين عدد پنجره و مبلمان راحتي و گلدان و سيستم تهويه هوا مجهز مي باشد

مبلمان راحتی برای استراحت کارکنان

فضایی غیر رسمی برای ریلکس کردن افراد

آرامش کارمندان در یک دفتر کار مسئله بسیار مهمی است. اختصاص فضایی برای ریلکس کردن کارکنان در ایجاد آرامش در آنها تاثیر گذار می باشد. این استراحت های کوتاه نقش بسزایی در خوشحال کردن آنها دارد.

خوشحال بودن کارمندان رابطه مستقیمی با میزان رضایت شغلی آنان دارد. طبق تحقیقات، رضایت شغلی بالا باعث می‌شود تا کارمندان کارهایی فراتر از حیطه‌ی وظایف خود انجام دهند.

محيط مخصوص ريلکس کردن يک دفتر کار که با چندين گلدان و مبلمان راحتي تجهيز گشته

دیزاین فضایی برای استراحت پرسنل

با ساختن فضایی مخصوص برای استراحت در یک محیط اداری، کارمندانتان می توانند در حین کار به آرامش برسند. این امر سبب می شود تا کارکنان دیر تر احساس خستگی نمایند.

محل استراحت را به کاناپه، مبل تختخواب شو ، تخت خواب اداری ، صندلی راحت، میز قهوه خوری، کتابخانه و حتی تلویزیون و بازی های ویدیویی مجهز نماید. این فضای امن نه تنها می تواند به سرحال شدن کارمندانتان کمک کند، بلکه باعث ایجاد روابط صمیمی تر بین کارمندان می‌شود.

چند رديف قفسه کشويي براي نگهداري اسناد و مدارک با رنگ مشکي و دستگيره هاي نقره اي که در يک دفتر کار قرار گرفته

یک قفسه برای ساماندهی اسناد و مدارک

اختصای فضایی پنهان برای انبار وسایل

بسیاری از دفاتر و اداره ها امروزه سعی می کنند تا از  شیوه سنتی انبار کردن اسناد و مدارک فاصله بگیرند. یعنی بجای استفاده از قفسه های بسیار زیاد، از جایگزین های دیگر، مثل یک فضای ابری دیجیتال استفاده نمایند.

انباري يک اداره که به سبک سنتي طراحي شده و داراي چندين قفسه مي باشد که وسايل بر روي اين قفسه ها چيده شده اند

اهمیت تخصیص فضایی به عنوان انباری

هنگام خرید تجهیزات مبلمان یک دفتر کار، باید روی این موضوع فکر کنید که چگونه می خواهید وسایلتان را انبار کنید. استفاده از فضای موجود در زیر میز ها، می تواند فضای بیشتری برای انبار کردن را فراهم نماید. استفاده از این فضاها همچنین باعث می‌شود تا محیط انباری دور از چشم افراد باشد.

دستگاه چند منظوره پرينت و اسکن کپي با رنگ سقيد که کارمندي در حال کار با آن است

استفاده از دستگاه چند کاره در دفتر کار

استفاده از دستگاه های چند کاره‌

به قرن بیست ویک خوش آمدید، در این دوره کامپیوتر ها نقش کلیدی ای دارند. این بدان معناست که شما به ابزاری نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را از فرم دیجیتال به فرم فیزیکی تبدیل کنید.

یک دستگاه چند کاره تهیه نمایید که جایگزین پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی  در دفتر کار باشد.  در واقع این دستگاه هر سه عمل را انجام می دهد.

يک عدد دراور کرمي رنگ به همراه يک پرينتر

میز اداری برای دستگاه چند منظوره

با استفاده از این دستگاه، می توانید اسناد ، فاکتورها، بروشورها و برگه های مورد نیاز خود را چاپ نمایید. شما همچنین می توانید نسخه های فیزیکی اسناد و مدارک خود را با کمک اسکنر به نسخه دیجیتالی تبدیل نموده و به کمک دستگاه کپی، می توانید از اسناد های فیزیکی خود کپی تهیه کنید.

اگر چه جهان امروزی به سمتی پیش می‌رود که استفاده از کاغذ در فضاهای اداری کمتر شود، اما فعلا برای انجام کارهای خود به کاغذ نیازمندیم و کاملا از آن بی نیاز نشده ایم.

صفحه هوشمند روشن با قاب نقره اي با پس زمينه سفيد

نمایشگر هوشمند جایگزین تخته های وایت برد

تخته های هوشمند جزو ضروریات هستند

اگر تا کنون از تخته های تمیز و خشک استفاده کرده باشید، حتما می دانید که به مرور زمان چقدر کثیف می شوند و خواندن نوشته هایتان از دور چقدر سخت می‌شود.

تصور کنید که شما یک تخته‌ی تمیز وخشک دارید که مانند یک I-pad غول پیکر عمل می‌کند، این دقیقا تعریف تخته های هوشمند است. این تخته ها مجهز به صفحه های لمسی هستند و عملکرد آنها دقیقا مانند وایت برد است. با این تفاوت که نکات منفی ای که در استفاده از ماژیک ها و تخته پاک کن ها وجود داشت، در مورد این ابزار وجود ندارد.

سالن نهار خوري يک شرکت با ديوار هايي به رنگ ليمويي و مجهز به چندين ميز ليمويي رنگ به همراه چند صندلي سبز رنگ

چیدمان فضای ناهارخوری دفتر اداری

مبلمان فضای ناهارخوری

شما مجبور نیستید که فضایی را به عنوان ناهارخوری کارمندانتان اختصاص دهید، اما در نظر گرفتن فضایی برای صرف ناهار در دفتر کار موجب می شود تا کارمندانتان هنگام ناهار، دفتر را ترک کنند یا از زمان ناهار خود استفاده ننمایند.

برای بهتر کردن روابط بین کارمندانتان، داشتن یک فضای مخصوص صرف غذا الزامیست. علاوه بر این وجود این فضا کمک می‌کند تا فضای دفترتان آرامتر و مفرح تر باشد.

يک عدد ميز قابل تنظيم با سطح کرمي رنگ و پايه هاي سفيد رنگ در پس زمينه سفيد

سالن غذاخوری پرسنل

در این محیط شما به وسایل و تجهیزات اساسی احتیاج ندارید. کارمندانتان حداکثر یک الی دو ساعت در این فضا استراحت خواهند کرد. به انتخاب مبلمان و چیدمان این فضا دقت کنید و توجه داشته باشید که سایر مبلمان و صندلی های اداره برای کار طراحی شده اند و نه برای استراحت، پس این فضا را برای استرحت کارمندان در نظر بگیرید.

آشپز خانه يک دفتر کار که شامل يک يخچال و چندين کابينت به علاوه يک دستگاه قهوه ساز و چندين فلاسک مي باشد و کارمندان در آنجا نشسته اند

ناهارخوری فضایی برای استراحت کارکنان

بنابراین برای ایجاد یک فضای اداری عالی برای خود و همکارانتان، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. انتخاب چیدمان و مبلمان مناسب، قدم مهمی در این راستا است. به عنوان یک نتیجه گیری از این مقاله اگر می خواهید یک دفتر کار جدید افتتاح کنید یا چیدمان دفتر خود را تغییر دهید، نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر گرفته و دفترتان را از یک مکان خشک و بی روح، به خانه‌ی دومتان تبدیل نمایید. همیشه بهترین و به روز ترین وسایل را برای دفتر خود در نظر بگیرید.

منبع: allmakes
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “هفت نکته برای چیدمان دفتر کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020