يک صندلي اداري مدرن با پشتي بلند به رنگ مشکي و بدنه قهوه اي رنگ که در يک دفتر قرار گرفته است

بررسی ویژگی های انواع صندلی های اداری

دکوراسیون اداری

در یک دفتر کار یا اداره امروزی، هر کارمندی با توجه به نوع فعالیت، وضعیت جسمانی و سمتش، میز و صندلی خاص خود را نیاز دارد. صندلی های اداری امروزه در طرح ها و انواع مختلفی عرضه می گردند. هر صندلی ویژگی منحصر به فردی داشته و شما باید با توجه به نیازتان صندلی اداری مناسب را انتخاب نمایید. در این مقاله انواع صندلی اداری و خصوصیات هر کدام را معرفی خواهیم نمود.

تنوع صندلی های اداری

نوع فعالیت همه اداره ها و دفاتر کاری یکسان نمی باشد. بنابراین هر محیط کار نیاز های خاص خود را دارد. علاوه بر نوع کاربری یک اداره، نیاز های کارمندان هم با هم فرق دارد. بعضی کارکنان ممکن است شرایط جسمی یا نوع فعالیت خاصی داشته باشند و طبعا به صندلی اداری مخصوصی احتیاج پیدا نمایند. همچنین صندلی هر فرد با سمت و جایگاه افراد در یک اداره ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال صندلی مدیریتی مناسب مدیر یک اداره می باشد و صندلی کارمندی برای استفاده کارمندان طراحی شده است. بنابراین اگر قصد خرید تجهیزاتی مانند صندلی و مبلمان برای شرکت خود دارید، ابتدا باید نیاز های محیط کار و کارمندان را بشناسید. سپس می توانید برای تهیه ملزومات محیط کارتان اقدام نمایید.

برای خرید انواع صندلی اداری مدرن و کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

چند مدل صندلي اداري به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

چند مدل صندلی اداری با طرح های متفاوت

صندلی های اداری شامل بخش بندی های زیر می باشند:

  • صندلی های اجرایی
  • صندلی های ارگونومیک
  • صندلی های انتظار میهمان
  • صندلی های آموزشی
  • صندلی های مخصوص مراسم
يک عدد صندلي اپراتور چرخ دار به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

یک نوع صندلی ارجایی

بررسی صندلی های اجرایی

صندلی های اجرایی برای استفاده مداوم و طولانی مدت طراحی شده اند. این صندلی ها مخصوص کارمندانی هستند که باید بیشتر ساعات کاری خود را روی صندلی بنشینند، مانند اپراتور های مرکز تماس. از ویزگی های این نوع صندلی می توان به بدنه مقاوم، نشیمنگاه ضخیم و تنظیمات ارگونومیکی معدود اشاره کرد. این صندلی ها معمولا در کنار میز کارمندی یا میز کامپیوتر استفاده می شوند.

صندلي پشت بلند مديريتي چرخ دار به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

صندلی مخصوص میز مدیریت

صندلی اداری مخصوص مدیریت

صندلی مدیریت ابعاد بزرگتری نسبت به سایر نمونه ها دارد. اگر صندلی های استاندارد برای شما کوچک می باشند، بهتر است از این مدل صندلی ها استفاده نمایید. صندلی های مدیریت بدنه بسیار مقاومی دارشته و با دوام هستند. این صندلی ها معمولا برای افرادی که وزن بالایی دارند مناسب هستند. همانطور که از نامشان پیداست، این مدل صندلی ها همراه با میز مدیریت استفاده می شوند.

برای مشاهده انواع صندلی چرخدار مدیریتی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک عدد صندلي اداري مناسب ميز کامپيوتر به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

صندلی کار

صندلی اداری مخصوص کارمندان

صندلی های کارمند که به صندلی کار نیز معروف هستند، به گونه ای طراحی شده اند تا برای استفاده همراه میز کار یا میز کامپیوتر مناسب باشند. این صندلی ها معمولا چرخ دار هستند و به کارمندان این امکان را می دهند که وقتی روی صندلی کار نشسته اند، بتوانند به راحتی حرکت نمایند. معمولا صندلی های کارمندی دارای تنظیمات ارگونومیک نیز می باشند.

برای خرید انواع صندلی اداری کلاسیک به فروشگاه چوبیکانمو مراجعه نمایید.

يک عدد صندلي مخصوص فضاهاي اداري با ابعادي بزرگتر از صندلي هاي معمولي به رنگ مشکي و پايه هاي قهوه اي رنگ در پس زمينه سفيد

صندلی کارشناسی

صندلی مناسب برای کارشناسان

صندلی کارشناسی بیشتر با هدف زیبایی و با شکوه بودن طراحی می شود. این صندلی ها دارای تکیه گاه بزرگ و بالشتک های ضخیمی هستند و معمولا در کنار یک میز کارشناسی استفاده می شوند.

برای مشاده انواع صندلی کارمندی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

صندلي چرخ دار مشکي رنگ با طراحي ارگونوميک و داراي تکيه گاه مشي در پس زمينه سفيد

صندلی ارگونومی

صندلی های اداری ارگونومیک

صندلی های ارگونومیک انعطاف پذیری بالایی داشته و از قابلیت تنظیم گسترده ای برخور دارند. این ویژگی ها موجب شده تا صندلی ارگونومیک برای استفاده افراد خاص مناسب باشد. برخی از قابیلت های این نوع صندلی شامل: تنظیم ارتفاع نشیمنگاه، تعیین محل قرار گرفتن زانو ها، تنظیم ارتفاع صندلی و ارتفاع تکیه گاه  می باشد.

صندلي ميز طراحي با رنگ مشکي و سفيد در پس زمينه سفيد مناسب براي دفتر کار

صندلی مخصوص میز طراحی

صندلی اداری مخصوص طراحی

صندلی طراحی برای استفاده به همراه میز طراحی ساخته شده است. ارتفاع این صندلی ها متغییر است و شما می توانید بر اساس نیازتان ارتفاع صندلی را تعیین نمایید. صندلی های طراحی در قسمت زیرین خود یک حلقه فلزی دارند تا کارمندان بتوانند در صورت نیاز پای خود را روی این حلقه ها قرار دهند.

يک صندلي زانويي يا طبي مناسب فضاي اداري و دفتر کار

صندلی طبی مناسب محیط های اداری

ویژگی های صندلی زاویه دار یا زانویی (طبی)

صندلی های زاویه دار به صورت قائم ساخته نمی شوند و حدودا 60 الی 70 درجه به سمت عقب متمایل هستند. هدف از اینگونه طراحی این است که در حین نشستن کارمندان رو این صندلی ها فشار کمتری به کمر آنان وارد شود.

صندلي اداري با ابعاد کوچک مناسب براي افراد قد کوتاه به رنگ بژ روشن در پس زمينه سفيد

صندلی اداری مناسب افراد قد کوتاه

صندلی مخصوص افراد کوتاه قامت

همانطور که اشاره کردیم، صندلی های معمولی و استاندارد پاسخگوی نیاز های مختلف همه کارکنان نیستند. صندلی های کم ارتفاع برای افراد کوتاه قامت و رفع نیاز های خاص آنان طراحی شده اند.

يک رديف صندلي انتظار سه نفره که رنگ پشتيه اين صندلي ها سفيد و نشيمنگاه آنان به رنگ خاکستري مي باشد در پس زمينه سفيد

صندلی اداری مناسب اتاق مهمان و سالن انتظار معروف به صندلی مطبی

انواع صندلی های انتظار میهمان

صندلی های انتظار هم به صورت تکی و هم به صورت چندتایی ساخته می شوند. صندلی انتظار طراحی ساده ای داشته و مناسب سالن های انتظار و یا اتاق مهمان ادارات هستند.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی سالن انتظار به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک عدد نيمکت مناسب محيط هاي اداري و دفتر کار که باشتک آن به رنگ قهوه اي و پايه هايش به رنگ سفيد است و در پس زمينه سفيد قرار گرفته

نیمکت اداری چرمی

نیمکت های مخصوص محیط اداری

نیمکت ها چه در پارک و چه در یک اداره باشند، ظاهر خاصی داشته و با دوام هستند. نیمکت های اداری معمولا بیش از یک نفر ظرفیت دارند و برای استفاده در سالن های انتظار و یا اتاق مهمان مناسب می باشند.

يک صندلی اداری مهمان مناسب محيط هاي اداري به رنگ بنفش روشن در پس زمينه سفيد

صندلی مهمان مناسب سالن انتظار یا اتاق مهمان

صندلی مخصوص مهمان

صندلی های مخصوص مهمان تک نفره هستند و قابلیت حرکت ندارند. این صندلی ها طراحی ساده داشته و معمولا دارای چهار پایه می باشند. به این مدل صندلی ها صندلی انتظار تکی نیز می گویند.

مبل دو نفره دودي رنگ مخصوص محيط هاي اداري در پس زمينه سفيد

مبل دو نفره اداری

معرفی مبل های دو نفره

مبل هایی با طراحی ساده که برای استفاده دو نفر به طور همزمان ساخته شده اند.

يک عدد پاف يا جلو پايي مناسب محيط هاي اداري با بدنه اي به رنگ قهوه اي و پايه هاي نقره اي رنگ در پس زمينه سفيد

پاف مناسب محیط اداری

بررسی پاف ها

پاف یا جلو پایی بدون پشتی یا دسته ساخته می شود و ارتفاع بسیار کمی دارد. این پاف ها هم برای نشستن و هم برای قرار دادن پا ها بر روی آن مناسب هستند. قسمت فوقانی برخی از این جلو پایی ها جدا می شود و به این ترتیب می توانید از فضای درون ابن گونه پاف ها برای انبار کردن وسایل استفاده نمایید.

مبل اداري مخصوص سالن انتظار و اتاق مهمان به رنگ طوسي در پس زمينه سفيد

مبل راحتی سه نفره مناسب دفتر کار و محیط های اداری

ویژگی مبل راحتی

مبل های راحتی مورد استفاده در محیط های اداری، معمولا دارای یک پشتی بلند و تکیه گاه نرم می باشند و ظرفیت این مبل ها دو نفر یا بیشتر می باشد. همچنین می توانید از مبل تختخواب شو به عنوان یک مبل راحتی در محیط هایی مانند اتاق انتظار یا اتاق استراحت استفاده نمایید.

يک عدد صندلي مشکي رنگ بدون دسته مناسب محيط هاي اداري در پس زمينه سفيد

صندلی ثابت اداری

صندلی های بدون دسته یا ثابت

به صندلی هایی که دارای یک تکیه گاه هستند و هیچ چرخی ندارند، صندلی ثابت یا ساده می گویند.

صندلی های آموزشی

اگر یک دفتر کار یا اداره شامل فضا های آموزشی نیز باشد و کارمندان به صورت مدام در این بخش ها فعالیت نمایند، بهتر است از صندلی های آموزشی در این مکان ها استفاده شود. این صندلی ها مناسب محیط های آموزشی هستند.

يک صندلي داراي دسته براي قرار دادن کتاب يا دفتر بر روي آن با رنگ سفيد و بالشتک طوسي در پس زمينه سفيد

صندلی دانشجویی مناسب فضا های آموزشی در یک اداره یا شرکت

صندلی دانشجویی

به صندلی هایی که فضایی مخصوص قرار دادن کتاب و دفتر دارند، صندلی های دانشجویی گفته می شود. قسمت مخصوص قرار دادن کتاب ممکن است ثابت باشد یا متحرک و در سمت راست یا چپ صندلی نصب گردد.

صندلي کنفرانس مناسب محيط دفتر کار به ربگ طوسي روشن در پس زمينه سفيد

صندلی کنفرانسی چرخ دار

صندلی های کنفرانس

صندلی های مخصوص کنفرانس طراحی خاصی دارند. صندلی کنفرانس معمولا در کنار یک میز کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد. این صندلی ها کمی رو به جلو ساخته می شوند تا شرکت کنندگان در جلسه تشویق به بحث و گفتگو شوند. از آنجایی که قرار نیست کارمندان مدت زیادی را روی این صندلی ها سپری نمایند، صندلی های کنفرانس قابلیت تنظیم بیسار کمی دارند.

 

چندين عدد صندلي پلاستيکي در رنگ هاي مختلف که بر روي يکديگر چيده شده اند و مناسب برگزاري جشن و ها و ضيافت ها در يک اداره مي باشند

صندلی های پلاستیکی که فضای اشغال می نمایند و مناسب برای استفاده در مراسم ها هشتند

صندلی های مخصوص مراسم

یک اداره یا شرکت ممکن است فضایی مختص برگزاری مراسمات و جشن ها نداشته باشد. در این مواقع توصیه می شود که از صندلی های ویژه مناسبت ها استفاده نمایید. طراحی این مدل صندلی ها به گونه ای است که هنگام عدم استفاده از آنها، فضای زیادی اشغال نمی کنند. این نوع صندلی ها برای بکارگیری در ادارات یا دفاتری که فضایی کمی دارند مناسب هستند.

 

يک صندلي تاشو به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

صندلی تا شونده اداری

صندلی های تاشونده

صندلی های تاشو برای استفاده در مناسبت ها و جشن ها گزینه خوبی هستند. می توانید به صورت موقت از این صندلی ها استفاده نموده و هر کجایی که میخواهید آنان را قرار دهید. جا به جایی و حمل این صندلی ها راحت می باشد و همین ویژگی یکی از مزیت های این گونه صندلی ها به شمار می رود.

صندلي پلاستيکي مناسب استفاده در دفتر کار و جشن ها به رنگ آبي روشن در پس زمينه سفيد

یک صندلی پلاستیکی با قابلیت جا دادن بقیه صندلی ها بر روی خود

صندلی های پلاستیکی

طراحی صندلی های پلاستیکی به گونه ای است که می توانید در مواقع عدم نیاز آنها را روی یکدیگر جمع کنید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال نمایند. این صندلی ها همچنین بسیار سبک هستند و جا به جایی آنان راحت می باشد. اگر محیط دفتر کار شما کوچک است، می توانید از این مدل صندلی ها بهره مند گردید.

تعدادي صندلي چرخ دار مخصوص فضاهاي اداري و دفاتر کار به رنگ هاي نارنجي پررنگ و کمرنگ که در يک اداره قرار گرفته اند

نمونه ای از صندلی های مورد استفاده در یک دفتر کار مدرن

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت صندلی های اداری مدل های مختلفی دارند مانند صندلی چرخدار اداری ، صندلی اداری کلاسیک و… . قبل از انتخاب صندلی های جدید برای دفتر کار یا اداره، ابتدا باید المان های مهمی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، شما باید قبل از خرید خود این موارد را لحاظ نمایید: نیاز کارمندان، تعداد آنان، بخش های مختلف شرکت و مقدار فضای موجود در محیط مورد نظر. شناخت این فاکتور ها به شما کمک می کند تا انتخاب بهتر و به صرفه تری داشته باشید.

 منبع: nationalbusinessfurniture

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “بررسی ویژگی های انواع صندلی های اداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020