ميز تحرير کلاسيک ساده به رنگ قهوه ای سوخته با پايه های طرح دار که يک عدد آباژور و لپ تاپ روی ميز قرار گرته اند.

تغییرات میز های مخصوص تحریر در گذشت زمان

دکوراسیون داخلی منزل

میز های مخصوص تحریر از گذشته تا به امروز یکی از اثاثیه اصلی خانه ها به شمار می روند. میز تحریر جزو آن دسته از وسایلی است که با گذشت زمان از خان ها حذف نشد. علت این امر نیاز انسان ها به استفاده از این وسیله می باشد که با پیدایش وسایلی همچون کامپیوتر و دستگاه چاپ ادامه یافت. در این مقاله نگاهی مختصر به تاریخچه پیدایش و استفاده از میز تحریر می پردازیم.

تاریخچه پیدایش میز های مخصوص تحریر

میز های مخصوص تحریر برای اولین بار در اوایل قرن 17 پدید آمدند. میز تحریر کلاسیک در واقع ترکیب چند وسیله قدیمی بود. میز تحریر های اولیه معمولا باکس دار بوده و از چوب ساخته می شدند. میز تحریر جوبی های قدیمی از نظر ظاهری تفاوت کمی با میز تحریر مدرن داشتند. میز های مخصوص تحریر با گذشت زمان همچنان در خانه های امروزی هم مورد استفاده قرار می گیرند. علت این امر پیدایش وسیله هایی مانند دستگاه تایپ و کامپیوتر است. به خاطر وجود این وسیله ها مردم نیاز همیشگی به میز کامپیوتر و تحریر پیدا کردند.

يک مدل ميز تحرير کلاسيک لوکس به رنگ قهوه ای و پايه های منبت کاری شده طلايی رنگ در پس زمينه سفيد.

یک نمونه میز تحریر قدیمی

میز های اولیه

قبل از ساخته شدن اولین میز های مخصوص تحریر ، انسان ها نزدیک به 5000 سال بود که نوشتن بلد بودند. با این وجود تا حدود قرن پانزدهم هیچ وسیله ای مانند میز تحریر که مخصوص نوشتن باشد، اختراع نشده بود. در این دوره هنوز دستگاه تایپ اختراع نشده بود. به همین خاطر افرادی مانند کشیش ها مجبور بودند که مدت زیادی صرف نوشتن کتاب های خود آن هم به صورت دستی نمایند. همین امر افراد را وادار کرد که به فکر اختراعاتی در جهت راحت تر شدن عمل نوشتن باشند. یکی از این اختراعات، میز های زاویه دار بودند. این میز ها ارتفاع بلندی داشته و سطحی با شیب زیاد داشتند که باعث می شد فشار کمتری به گردن و کمر نویسنده وارد شود.

يک نقاشي قديمي که در آن يک مدل ميز زاويه دار براي مطالعه و تحرير به تصوير کشيده شده است و فردي مشغول نوشتن چيزي بر روي آن می باشد.

استفاده از میز های زاویه دار برای مطالعه و نویسندگی

این میز ها همچنین برای خواندن و نگه داشتن کتاب ها و نوشته ها نیز مفید بودند. کار با این مدل میز ها و خواندن نوشته ها از روی آنها درست مثل نگاه کردن به صفحه مانیتور در عصر حاضر بود.

تصويري از يک Bargueño کلاسيک با تعداد زيادي کشو هاي کوچک و طرح و نقش هاي ريز روي اين وسيله در پس زمينه سفيد.

میز های اسپانیایی مخصوص تحریر به نام bargueño

میز Bargueño

در همین دوران بود که اسپانیایی ها یک نوع میز تحریر جدید به نام Bargueño اختراع کردند. شاید بتوان این مدل میز تحریر را نمونه اولیه میز تحریر کتابخانه دار و کشو دار دانست. این میز تحریر ها دارای تعداد زیادی کشو بودند. قسمت بیرونی این میز ها قابل باز شدن و یا بسته شدن بود. این ویژگی باعث می شود میز Bargueño مانند یک صندوقچه پایه دار باشد. نویسندگان هنگام نیاز این بخش بیرونی را باز می کردن تا از میز برای نوشتن استفاده نمایند. همچنین با بستن سطح بیرونی می توانستند اشیا گرانبها را در این میز ها محفوظ نگه دارند.

تصويری از يک ميز تحرير کتابخانه دار کلاسيک به رنگ گردويی تيره داراي چند کشو و دو کمد در پس زمينه سفيد.

Bargueño ها معمولا از دو قسمت مجزا تشکیل می شدند که این دو قسمت بعدا به هم وصل می شدند. این قسمت ها شامل پایه ها و خود میز (کشو ها و سطح میز) می شدند.

برای مشاهده انواع میز تحریر نوجوان به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

تصويري از يک صندوقچه کتاب مقدس به رنگ قهوه اي تيره و منبت کاري شده و داراي يک قفل فلزي.

از این وسیله برای نگهداری از مکتوبات مهم استفاده می شد

میز Bible Box

با گذشت زمان و پیدایش ماشین تحریر، کتاب خوانی روز به روز بین مردم محبوب تر گشت. حالا که امر نوشتن تسهیل شده بود و کتاب ها به راحتی نوشته می شدند، مردم می توانستند با پرداخت هزینه کمتری کتاب بخرند. این امر سبب شد تا هر فرد حداقل یک کتاب مقدس برای خود تهیه کند. همه این عوامل باعث رونق گرفتن نوشتن و نویسندگی گشت. همچنین باعث شد نوشتن بخشی از زندگی روزمره بسیاری از افراد شود. حال که بسیاری از مردم به نوشتن روی آورده بودند، نیاز به وسیله ای داشتند که علاوه بر کمک کردن در عمل نوشتن، به حفظ نوشته ها و مکتوبات آنها کمک نماید. Bible Box یا ((صندوقچه کتاب مقدس)) همانطور که از نامش پیداست، نوعی میز بود که به عنوان یک صندوق نیز عمل می کرد. این میز ها یک درب تاشو همانند صندوقچه داشتند که به عقب تا می شد. در مواقع نیاز نویسنده درب میز را به عقب هل می داد تا سطح صاف میز برای نوشتن در دسترس قرار بگیرد. سپس برای حفاظت از اشیاء روی میز درب را به حالت اول برگردانده و مانند یک صندوقچه قفل درب را می نمود.

تصويری از يک جعبه مخصوص نگهداری از کتاب های مهم مانند تورات و انجيل که بر روی يک ميز ديگر قرار گرفته و هر دو به رنگ قهوه اي مي باشند.

از این وسیله بر روی یک میز دیگر استفاده می شد

صندوقچه کتاب مقدس فاقد پایه بود. به همین علت اگر کسی می خواست از این وسیله استفاده نماید باید آن را بر روی یک میز قرار می داد.

برای مشاهده و خرید انواع میز تحریر پسرانه به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

تصويري از يک ميز باکس دار که صفحه ميز باز شده و باکس آن نمايان است و در درون باکس چند کشوي کوچک نيز وجود دارد.

یک نمونه میز باکس دار

میز های باکس دار

صندوقچه کتاب مقدس فضای خوبی برای نگهداری لوازم فراهم می ساخت، اما وزن و ابعاد بزرگ این وسیله آزار دهنده بود. به همین علت مردم به مدل های کوچک تر علاقمند شدند. یکی از این مدل میز ها ، میز باکس دار بود. این مدل میز به دنبال نیاز مردم برای میز های کوچک و کمجا اختراع شد. میز تحریر باکس دار دارای سطحی با قابلیت باز شدن بود. برخی از مدل های میز باکس دار دارای کشو نیز بودند. میز باکس دار در دو مدل پایه دار و بی پایه ساخته می شد. در ساخت میز های باکس دار تمرکز اصلی بر روی سبک بودن و قابل حمل بودن این مدل میز ها بود. اما علاوه بر این ویژگی، این میز ها معمولا مقدار زیادی فضای داخلی برای نگهداری اشیاء داشتند. فضاهایی مانند کشو و … .

برای خرید انواع میز تحریر کمجا به فروشگاه چوبیکانو مراجعه کنید.

تصويری از يک ميز مطالعه ساده به رنگ قهوه ای با چهار پايه چوبی که در گوشه يک اتاق قرار گرفته است.

میز های مخصوص تحریر

در قرن 17 میلادی مردم کم کم احساس کردند به میزی نیاز دارند که با داشتن ویژگی های مفید میز باکس دار، فقط مخصوص نوشتن باشد. به عبارت دیگر آنها به دنبال یک میز ساده تر و بهینه تر می گشتند. ویژگی منفی میز های باکس دار آن زمان، این بود که این میز ها معمولا بدون پایه ساخته می شدند. به همین علت اگر کسی می خواست برای نوشتن از آنها استفاده کند، باید یک میز دیگر پیدا می کرد. از طرفی اگر میز باکس دار با پایه ساخته می شد، قابل حمل بودن و سبک بودن آن تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می گرفت.

ميز Bargueño به رنگ قهوه ای و تعداد زيادی کشو و پايه های طرح دار در پس زمينه سفيد.

برخی از سازندگان خلاق، احتمالا با الهام گرفتن از میز اسپانیایی Bargueño ، میز باکس دار های دو تکه ساختند. یعنی این میز ها پایه های قابل جدا شدن داشتند. این امر تا حدودی مشکلات مربوطه را برطرف ساخت. همه این تغییرات کم کم منجر به پیدا شدن میز های مخصوص تحریر شد. اختراع میز تحریر پاسخگوی بسیاری از نیاز های مردم بود. به همین علت این اختراع تا امروز دوام آورده و همچنان محبوب است.

برای مشاهده انواع میز تاشو دیواری به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز ديواری براي مطالعه به رنگ صدفی تيره که يک عدد تبلت و تعدادی وسيله دکوری روی آن قرار دارد در کنار يک صندلی .

یک نمونه میز مدرن برای تحریر و مطالعه

میز های مدرن مخصوص تحریر

با گذشت زمان، و پیدایش نیاز های جدید مردم و تغییر سبک زندگی، میز های مخصوص تحریر در مدل های جدیدی ساخته و روانه بازار شدن تا پاسخگوی این نیاز ها باشند. به عنوان مثال با افزایش آپارتمان نشینی و زندگی کردن مردم در خانه های کوچک، نیاز به میز تحریر های کوچک و کمجا شدیدا احساس شد. پیدایش میز تحریر تاشو و میز تحریر دیواری به خاطر همین موضوع بوده است. از آنجایی که عمل نوشتن و تحریر امروزه با کامپیوتر ها صورت می گیرد، میز کامپیوتر را نیز می توان نسل جدید میز های مخصوص تحریر دانست. به هرحال پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان تاثیر خود را بر روی وسایل مورد استفاده می گذارد.

تصويری از يک ميز کرمی رنگ مناسب برای تحرير و مطالعه با قابليت تاشدن در پس زمينه سفيد.

میز تاشو جزو مدل های توین میز های مخصوص تحریر است

برخی دیگر از مدل های معروف و پر استفاده میز تحریر و کامپیوتر که امروزه در بازار موجود هستند شامل : میز تحریر کودک ، میز کامپیوتر گیمینگ و میز تحریر دخترانه و پسرانه می باشد. این میز ها نوادگان میز تحریر کلاسیک و قدیمی محسوب می شوند که برای پاسخگویی به نیاز مردم عصر حاضر اختراع شده اند.

به طور خلاصه می توان گفت که میز تحریر مدرن مسیر طولانی ای را در طول تاریخ طی کرده است تا به شکل امروزی خود در بیاید. در این مقاله با علت های اصلی پیدایش و تغییرات میز تحریر آشنا می شوید.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تغییرات میز های مخصوص تحریر در گذشت زمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020