يک عدد ميز کمجا و کوچک چوبي با رنگ بژ روشن و داراي يک صفحه در کنار يک صندلي چوبي که يک عدد آباژور روي ميز قرار گرفته است

معرفی انواع میز های کم جا و کوچک و اهمیت استفاده از این میز ها

دکوراسیون داخلی منزل

میز های کمجا و کوچک بهترین گزینه برای طراحی های مینیمالیست و محیط های کوچک می باشند. اغلب این میز ها جزو مدل های مدرن و امروزی به شمار می روند. اگر قضد خرید یک میز کوچک و کمجا برای خود دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله نکاتی در رابطه با انتخاب میز مناسب و ویژگی های یک میز خوب معرفی می کنیم و اهمیت استفاده از این میز ها و نقض آنها در دکوراسیون داخلی منزل را شرح می دهیم

اهمیت استفاده از میز های کوچک و کمجا

میز ها از دراز مدت جزو اجزای اصلی مبلمان منزل و ادارات به شمار می روند. میز های ناهار خوری، میز مطالعه، میز کامپیوتر ، میز مدیریت و … نمونه ای از انواع میز هایی هستند که در محیط خانه و اداره مورد استفاده قرار می گیرند. میز های برای قرار دادن اشیائی مانند آباژور ، کامپیوتر و لپ تاپ، ظروف و … مورد استفاده قرار می گیرند. میز های کلاسیک و سنتی معمولا در ابعاد بزرگ ساخته می شدند و بسیار سنگین تر از میز های امروزی و مدرن بودند. امروزه با کوچک تر شدن خانه ها و افزایش نرخ آپارتمان نشینی، محبوبیت میز های کلاسیک کمتر تر از قبل شده. هر میز هم معمولا با صندلی مختص خود مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از میز مدیریت در کنار صندلی مدیریت و از میز کارشناسی در کنار صندلی کارشناسی استفاده می شود.

برای مشاهده انواع میز تحریر به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز ديواري چوبي به رنگ بژ روشن مناسب براي محيط هاي کوچک که يک عدد مانيتور، کيبورد و پد موس بر روي ميز قرار گرفته است و يک عدد صندلي در کنار ميز قرار داده شده

یک نمونه میز دیواری مناسب اتاق های کوچک

کوچکتر شدن اندازه خانه ها سبب گشته مشکل کمبود فضا در محیط خانه پررنگ تر شود. در چنین موقعیتی، اهمیت استفاده از میز های کمجا و کوچک و به طور کلی لوازمی مانند مبل تختخواب شو که به مدیریت فضا کمک می نمایند، بیشتر از قبل گشته است. اگر شما نیاز دارید که از یک میز مخصوص مثلا میز مطالعه استفاده کنید اما به علت کمبود فضا امکان استفاده از میز های کلاسیک و معمولی برای شما مهیا نیست، می توانید از میز های کوچک مانند میز تحریر دیواری استفاده نمایید. یا اگر میخواهید فضای زیادی برای نگهداری لوازم داشته باشید، می توانید از میز تحریر کتابخانه دار استفاده نمایید.

انواع میز های کوچک و کمجا

میز های کوچک امروزه در ابعاد، طرح ها و مدل های مختلفی ساخته شده و به بازار عرضه می گردند. از معروف ترین مدل ها می توان به میز تحریر کمجا و میز کامپیوتر کمجا اشاره نمود. شما باید خصوصیات هر مدل را بشناسید و سپس با توجه به نیازتان اقدام به خرید میز مناسب نمایید. پس اگر قصد خرید یک میز کمجا دارید، با ما همراه باشید تا شما را با سه نوع اصلی میز های کوچک آشنا کنیم. این سه مدل میز کمجا و کوچک شامل: میز های تاشو ، میز های دیواری و میز لپ تاپ جلو مبلی می باشند. در ادامه به بررسی هریک می پردازیم.

ميز مدرن تاشو با رنگ کرمي و پايه هاي فلزي به رنگ سفيد که يک عدد لپ تاپ و چندين کتاب و لوازم ديگر روي اين ميز قرار گرفته اند

میز های تاشو برای کار با لپ تاپ نیز مناسب می باشند

بررسی میز های تاشونده

همانطور که از اسمشان پیداست، این میز ها قابلیت تا شدن دارند. بعضی از این میز ها پایه های تاشو دارند و برخی دیگر باکس دار هستند. میز تاشو های دو تکه هم امروزه در بازار موجود می باشند. قابلیت تا شدن به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که با میز کاری ندارید، آن را تا کرده و در گوشه ای قرار دهید تا فضای زیادی اشغال ننماید. علاوه بر این، میز های تاشو معمولا قیمت کمتری نسبت به سایر مدل ها دارند. همچنین برخی از میز ها قابلیت تنظیم شدن نیز دارن که به میز های تنظیم شونده معروف هستند. میز های تاشو انواع مختلفی دارند مانند میز تحریر تاشو ، میز کامپیوتر تاشو و .. .

ميز تاشو با قابليت تنظيم ارتفاع با طراحي مدرن و جنس فلزي به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

میز های تنظیم شو بسیار کاربردی بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند

استفاده از میز های تا شونده و تنظیم شونده، علاوه بر اینکه در مدیریت فضای موجود به شما کمک می کند، همچنین باعث می شود تا میز را طوری تنظیم نمایید که کمترین فشار به ستون فقرات و گردن شما وارد شود.

برای مشاهده انواع میز کامپیوتر تاشو به فروشگاه اینترنتی چوبیکانو مراججعه نمایید.

ميز ديواري مناسب اتاق هاي کوچک از جنس چوب و به رنگ کرمي که يک عدد لپ تاپ و چندين وسيله دکوري روي اين ميز قرار گرفته اند

بررسی میز های دیواری

میز های دیواری جزو میز های مدرن محسوب می شوند که از محبوبیت بالایی نیز برخور دارند. این میز ها فاقد پایه بوده و بر روی دیوار نصب می شوند. بعضی از میز های دیواری دارای کشو و قفسه بوده و برخی از انها صرفا شامل یک سطح صاف و ساده می باشند. از این میز ها می توانید هم برای قرار دادن لپ تاپ و کامپیوتر و هم مطالعه و تحریر استفاده نمایید. به کار گیری میز های دیواری منجر به استفاده بهینه از محیط و فضا می شود. میز های دیواری در ابعاد و رنگ های مختلفی وجود دارند. جنس این میز ها نیز هم چوبی و هم ام دی اف یا فلزی می تواند باشد. میز های دیواری انواع گوناگونی دارند مانند میز تحریر دیواری و میز مطالعه دیواری و … که بر حسب نیازتان باید مدل مناسب خود را انتخاب نمایید.

برای مشاهده انواع میز تحریر مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز جلو مبلي براي لپ تاپ به رنگ قهوه اي و پايه هاي فلزي در پس زمينه سفيد

استفاده از میز لپ تاپ جلو مبلی امروزه محبوبیت زیادی دارد

معرفی میز لپ تاپ جلو مبلی

میز لپ تاپ جلو مبلی جزو محبوب ترین مدل های میز کوچک و کمجا می باشد که امروزه متقاضیان زیادی دارد. اگر شما زیاد با لپ تاپ کار می کنید و در عین حال تمایلی به خرید یک میز کامپیوتر بزرگ ، میز کامپیوتر ساده یا میز کامپیوتر دیواری ندارید، بهترین گزینه برای شما میز لپ تاپ جلو مبلی می باشد. این میز ابعاد کوچکی داشته به راحتی می توان آنها را جا به جا نمود. تفاوت این میز ها با میز های عسلی و جلو مبلی, عمدتا مربوط به سایز و طراحی این میز ها می باشد. میز لپ تاپ های جلو مبلی کمی عریض تر از میز های عسلی می باشند تا بتوانید به راحتی لپ تاپ خود را به همراه لوازم جانبی روی آن قرار دهید.

برای مشاهده انواع میز تحریر کلاسیک و ساده به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز لپ تاپ جلو مبلي با قابليت تنظيم ارتفاع با بدنه فلزي و به رنگ مشکی که یک عدد لپ تاپ روی میز قرار گرفته در پس زمينه سفيد

بعضی میز های جلو مبلی مخصوص لپ تاپ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع نیز می باشند. یعنی شما می توانید پایه های این میز را بلند تر یا کوتاه تر نمایید. این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا تاثیر مستقیمی روی سلامتی شما می گذارد. شما با تنظیم ارتفاع می توانید به حفظ حالت بدنی مناسب خود کمک کنید. مدل دیگر میز های کوچک مناسب لپ تاپ، میز لپ تاپ های نشسته می باشند. این مدل ها بسیار کاربردی بوده و می توانید در حالت دراز کشیده یا نسته از آنها استفاده نمایید.

ميز لپ تاپ کوچک و مدرن چوبي با قابليت تنظيم ارتفاع و تاشو به رنگ کرمي که يک عدد لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته در پس زمينه سفيد

این میز ها مخصوص کسانی هستند که به حالت خوابیده یا نشسته بر روی زمین با لپ تاپ کار می کنند

نکاتی که باید در خرید یک میز به آن توجه شود

برای خرید یک میز تاشو یا دیواری باید به چند نکته توجه نمایید. نکاتی مثل جنس میز، رنگ و … . این فاکتور ها نه تنها برای زیبا تر شدن دکوراسیون محیط به شما کمک خواهند کرد، بلکه بعضی از این موارد مستقیما روی سلامتی شما تاثیر گذار می باشند. در ادامه این نکات را عنوان کرده و در رابطه با هریک توضیحاتی ارائه می دهیم.

ميز ديواري چوبي سفيد رنگ مناسب محيط هاي کوچک داراي چندين قفسه که يک عدد لپ تاپ و جامدادي به همراه چندين کتاب روي اين ميز قرار گرفته اند

میز های دیواری قفسه دار علاوه بر اشغال فضای کم، با داشتن قفسه فضای زیادی برای نگهداری لوازم فراهم می سازند

جنس میز کوچک و کمجا

یکی از نکات مهم در رابطه با انتحاب میز مناسب، جنس میز مورد نظر می باشد. معمولا میز های چوبی کیفیت بیشتری نسبت به سایر میز ها دارند. باید به کیفیت چوب مورد استفاده در ساخت میز توجه کنید. میز هایی که از چوب ساخته شده اند مانند میز تحریر چوبی ، مستحکم بوده و نسبت به مدل های دیگر بیشتر دوام می آورند. میز های ام دی اف از قیمت پایین تری نسبت به مدل های چوبی برخوردارند. میز های ام دی اف کوچک و کمجا ظاهر بهتری نسبت به میز های فلزی نیز دارندو علاوه بر این تمیز کردن این میز ها راحت است.

ميز گرد چوبي با قابليت تا شدن به رنگ کرمي تيره در پس زمينه سفيد

می توانید از میز غذا خوری تا شو در محیط های کوچک استفاده نمایید

کاربرد میز مورد نظر

شما باید تعیین کنید که چه انتظاراتی از یک میز دارید. به عنوان مثال شما باید مشخص نمایید که آیا به فضایی برای ذخیره سازی و نگهداری لوازم احتایج دارید یا خیر. اگر چنین است، در این صورت شما باید به دنبال یک میز کشو دار یا مدل های مانند میز کامپیوتر کتابخانه دار بگردید. اکر می خواهید با کامپیوتر خود ساعت های طولانی بازی کنید یا استریمینگ انجام دهید، میز کامپیوتر گیمینگ برای شما مناسب است. علاوه بر این باید تعیین کنید که میز را برای کامپیوتر می خواهید یا برای تحریر و یا کار با لپ تاپ. این مسئله به نوبه خود بر روی سایز میز تاثیر می گذارد. همچنین اینکه میز را برای چه کسی میخواهید امر مهمی است. برخی میز ها برای گروه های سنی خاصی ساخته شده اند مانند میز تحریر کودک یا میز تحریر پسرانه . پس کاربرد میز را از این جهت نیز در نظر داشته باشید.

برای مشاهده و خرید انواع میز تحریر دخترانه از فروشگاه چوبیکانو دیدن نمایید.

ميز چوبي با قابليت تا شدن از وسط که داراي تعداد زيادي قفسه و کشو مي باشد در پس زمينه سفيد

میز های کوچک و تا شونده در طرح ها و ابعاد مختلفی موجود می باشند

طرح و رنگ میز

رنگ میز از آنجایی اهمیت دارد که باید با دکوراسیون و تم محیط متناسب باشد. اگر طراحی داخلی اتاق شما به سبک کلاسیک می باشد، بهتر است از میز چوبی یا ام دی اف با رنگ های تیره مثل قهوه ای استفاده کنید. چنانچه دکوراسیون منزل شما به سبک مدرن است، بهتر از رنگ های روشن تر با طرح های امروزی استفاده نمایید. به این ترتیب ظاهر زیبایی برای محیط ایجاد خواهید نمود. میز تحریر دخترانه یا پسرانه رنگ ها و طرح های خاص خود را دارند و می توانید در اتاق فرزندتان از این مدل میز ها استفاده نمایید.

برای مشاهده و خرید انواع میز مطالعه دخترانه به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز کوچک و ديواري داراي سطحي تا شو که يک عدد لپ تاپ روي اين ميز قرار گرفته است

از میز های دیواری به عنوان میز لپ تاپ نیز می توان استفاده کرد

ابعاد میز

ابعاد میز جزو نکات مهم تلقی می شود که حتما باید به آن توجه گردد. البته چندین فاکتور در انتخاب سایز میز باید تاثیر گذار باشند. از جمله این فاکتور ها می توان به کاربرد میز اشاره نمود. برای مثال اگر شما میز را برای کار با لپ تاپ می خواهید، می توانید از میز های کوچکتر استفاده کنید. ولی چنانچه شما قصد دارید کامپیوتر خود را روی میز قرار دهید، باید میزی تهیه کنید که گنجایش یک کامپیوتر با لوازم جانبی مانند مانیتور را داشته باشد. علاوه بر این، ابعاد اتاق مورد نظر نیز جز فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب میز به شمار می روند.

برای مشاهده انواع میز کارشناسی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز کوچک ديواري چوبي به رنگ قهوه اي داراي کشو مخصوص کيبورد که يک عدد مانيتور روي اين ميز قرار گرفته در پس زمينه سفيد

یک میز دیواری نباید فضای زیادی از یک اتاق را اشغال نماید. شما میزی را انتخاب کنید که مقداری فضای خالی برای شما باقی بگذارد تا به راحتی به انجام فعالیت های خود بپردازید. یا اگر قصد خرید میز لپ تاپ جلو مبلی دارید، باید میزی را انتخاب نمایید که هنگام کار با آن، حالت بدنی مناسب شما حفظ شده و فشار زیادی به ستون فقرات و گردن شما وارد نشود. سلامتی شما پر اهمیت تر از هر فاکتور دیگریست، بنابراین با دقت کامل و صرف زمان خود، میز استاندارد را برای خودتان بیابید.

ميز ديواري چوبي کم ارتفاع به رنگ بژ روشن به شکل حرف انگليسي ال

می توانید از میز دیواری ها کم ارتفاع در اتاق کودک استفاده نمایید

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که انتخاب یک میز مناسب، کمک زیادی به شما خواهد نمود. چه در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی و چه در زمینه بحث ارگونومیک و سلامتی. شما برای انتخاب یک میز کوچک و کمجا مناسب نیاز دارید تا انواع این میز ها را بشناسید و نکاتی مهمی که در رابطه با انتخاب میز عنوان کردیم را رعایت نمایید.

منبع: officefurniture

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “معرفی انواع میز های کم جا و کوچک و اهمیت استفاده از این میز ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020