ميز تحرير چوبي ساده کشو دار به رنگ بژ تيره که چند قلم لوازم تزئيني بر روي آن قرار گرفته است در کنار يک صندلي

ویژگی های یک میز مناسب برای تحریر و مطالعه

دکوراسیون داخلی منزل

میز مناسب برای مطالعه و تحریر صرفا از جنبه ظاهری و در زمینه دکوراسیون داخلی حائز اهمیت نیست. انتخاب میز مناسب می تواند تاثیر زیادی در سرعت عمل و بازدهی شما بگذارد. در این مقاله ویژگی های یک میز نویسندگی مناسب را بررسی کرده و انواع میز تحریر را معرفی می نماییم. پس اگر قصد خرید یک میز مناسب تحریر دارید اما مطمئن نیستید که کدام میز برای شما بهتر است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع مدل های میز مناسب برای تحریر

میز های مخصوص تحریر انواع گوناگونی دارند. میز تحریر تاشو ، میز تحریر دیواری و میز تحریر کلاسیک و مدرن طراحی های مختلف میز تحریر هستند. میز های تحریر دخترانه و پسرانه نیز جزو دسته بندی هایی هستند که امروزه پر طرفدار می باشند. میز تحریر شباهت زیادی به میز کامپیوتر دارد. حتی در برخی مواقع ممکن است بتوانید از میز تحریر به عنوان یک میز کارمندی یا کارشناسی در محیط اداری و در کنار یک صندلی اداری استفاده نمایید. در ادامه به بررسی چند مدل میز تحریر معروف می پردازیم.

ميز مطالعه ساده چوبي به رنگ قهوه اي داراي سه کشو و چهار پايه که يک چراغ مطالعه و يک کاغذ و قلم و عينک روي اين ميز قرار گرفته اند و درکنار اين ميز يک صندلي چوبي به همين رنگ قرار دارد

یک عدد میز نویسندگی ساده بدون هیچگونه قفسه و محفظه

میز ساده برای مطالعه و تحریر

میز تحریر های ساده که به میز مطالعه نیز معروف هستند، طراحی ساده ای دارند. این میز تحریر های ساده در انواع و اقسام مختلفی موجود می باشند. ویژگی مشترک آنها داشتن سطحی مسطح بدون هیچگونه برآمدگی یا قفسه و کتابخانه است. بعضی از این میز ها دارای کشو و برخی دارای محفظه مخصوص نگهداری لپ تاپ می باشند. همچنین می توانید این میز ها را همراه با یک صندلی میز تحریر تهیه نمایید.

يک عدد ميز چوبي ساده چهار پايه مناسب برای تحرير به رنگ قهوه اي

میز تحریر دارای محفظه مخصوص لپ تاپ که به صورت کشو در زیر میز تعبیه شده

اگر شما لپت تاپ دارید و می خواهید آن را در جای امنی نگهدارید، استفاده از این مدل میز ها و میز لپ تاپ جلو مبلی توصیه می شود. میز مطالعه ساده معمولا از چوب ساخته می شود. استفاده از این میز های چوبی ظاهر کلاسیک و جذابی به محیط می بخشد.

ميز تحرير ام دي اف قهوه اي رنگ داراي چندين قفسه و کشو و محفظه که به ميز تحرير کتابخانه دار نيز معروف است در پس زمينه سفيد

میز مخصوص تحریر با کتابخانه

میز تحریر دارای باکس کتابخانه

میز تحریر های کتابخانه دار یا همان میز تحریر کمد دار برای استفاده در محیط اداری گزینه مناسبی هستند. زیرا این مدل میز ها فضای ذخیره سازی زیادی را فراهم می سازند، درست مثل میز مدیریت . شما می توانید به راحتی مدارک و لوازم خود را در کشو ها و قفسه های میز تحریر کتابخانه دار نگهداری نمایید. بعضی از این میز ها دارای روکش می باشند. وجود روکش این امکان را به شما می دهد که در مواقع عدم استفاده از میز، با استفاده از روکش، لوازمی که روی میز قرار داده اید را از معرض دید خارج نمایید. داشتن این ویژگی همچنین سبب می شود تا اشیاء روی میز مانند آباژور رومیزی و اشیا تزئینی از دسترس کودکان خارج باشد.

برای مشاهده انواع میز اداری کوچک و کمجا به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز نويسندگي سنتي داراي چندين قفسه و کشو از جنس چوب به رنگ نيلي متاليک و سطحي کرمي رنگ در پس زمينه سفيد

میز تحریر با قفسه و طراحی کلاسیک

اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، استفاده از میز تحریر کتابخانه دار با سلایق شما سازگار خواهد بود. میز تحریر های کمد دار غالبا از چوب ساخته می شوند. از دیگر ویژگی های این مدل میز، وجود قفسه ها و محفظه های متعدد برای نگهداری اشیا و لوازم می باشد. بعضی از میز های مطالعه، برای استفاده با کامپیوتر نیز مناسب می باشند.

ميز کم جا مخصوص تحرير از جنس چوب و به رنگ قهوه اي داراي يک کشو که چند وسيله از جمله يک عدد لپ تاپ و يک کتاب روي ميز قرار گرفته است

میز نویسندگی کوچک که به عنوان میز لپ تاپ جلو مبلی نیز شناخته می شود

میز کم جا برای مطالعه

میز تحریر های کم جا یا کوچک، سایز کوچکی داشته و بسیار جمع و جور می باشند. این میز ها به میز منشی نیز معروف هستند. اگر اتاق شما کوچک است، یا قسمت کوچکی از اتاق شما خالی مانده و شما می خواهید بوسیله یک میز آن فضای خالی را پر نمایید، استفاده از میز تحریر کمجا می تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد. این میز نویسنده های کوچک اغلب چوبی هستند. میز مطالعه های کمجا معمولا دارای یک سطح تا شو می باشند. این بخش تا شو کاربرد های خاص خود را دارد و برای استفاده در محیط های کوچک مناسب است. میز کامپیوتر دیواری نیز مناسب چنین فضاهایی می باشد.

يک عدد ميز نويسندگي کوچک چوبي به رنگ قهوه اي و داراي تعداد زيادي قفسه و کشو در پس زمينه سفيد

میز تحریر کوچک با داشتن تعداد زیادی محفظه و کشو فضای ذخیره سازی کافی را برای شما فراهم می سازد

نقطه قوت این میز تحریر های کم جا، فراهم نمودن فضای ذخیره سازی زیاد است. این میز ها با اینکه ابعاد کوچکی دارند، اما به کمک به دراور ها و قفسه ها، فضای زیادی را برای نگهداری اشیا در اختیار شما قرار می دهند.

برای مشاهده انواع میز تحریر و میز کامپیوتر کمجا به فروشگاه اینترنتی چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز تحرير تنظيم شونده فلزي با دو سطح مجزا به رنگ قهوه اي در پس زمينه سفيد

میز تاشو مناسب برای تحریر و مطالعه

میز تحریر تاشو دیواری بیشتر مناسب اتاق های کوچک می باشد. اگر قصد دارید میزان فضای موجود را به درستی مدیریت نمایید، می توانید میز تحریر و میز کامپیوتر تاشو را امتحان کنید. هنگامی که از این میزها استفاده نمی نمایید، می توانید آنها را از وسط تا کرده در گوشه ای قرار دهید تا محیط را اشغال نکنند. میز تحریر های تاشو انواع و ابعاد مختلفی دارند. از جمله می توان به میز تاشو بزرگ ، میز تحریر کودک تاشو ، میز تحریر تاشو پایه کوتاه، میز تحریر پایه تاشو، میز تحریر تاشو دخترانه ، میز های تاشونده و تنظیم شو و… اشاره کرد.

ميز تحرير ديواري ام دي اف سبز رنگ و داراي دو قفسه که يک عدد لپ تاپ بر روي آن قرار گرفته است

میز تحریر دیواری پسرانه برای استفاده در محیط های کوچک مناسب می باشد

میز مناسب تحریر برای نصب روی دیوار

میز تاشو دیواری درست مثل میز تحریر های تاشو، مناسب اتاق های کوچک و به خصوص محیط های اداری است. این میز ها بر روی دیوار نصب می گردند و پایه ندارند. میز تحریر های دیواری در انواع و اقسام گوناگونی موجود می باشند. مانند میز تحریر دیواری کم جا، میز تحریر دیواری دخترانه یا پسرانه و .. .

برای مشاهده و یا خرید انواع میز مطالعه دیواری به فروشگاه اینترنتی چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز تحرير شيک کودکانه به رنگ آبي با طرح هاي کارتوني در پس زمينه سفيد

میز برای تحریر و مطالعه کودک

همانطور که از نامشان پیداست این گونه میز های تحریر مناسب کودکان می باشند. میز تحریر کودک معمولا رنگ آمیزی خاص خود را داشته و ابعاد کوچکتری دارند. این میز ها نیز انواع مختلفی دارند. ماند میز تحریر کودک چوبی ، میز تحریر کودک پسرانه ، میز تحریر کودک تاشو ، میز تحریر کودک شیک ، میز تحریر کودک با طرح های کارتونی و… .

ميز تحرير ساده با طراحي مدرن به رنگ سفيد و داراي دو کشوي بزرگ و پايه هاي طلايي رنگ که يک سري لوازم دکوري روي آن قرار گرفته است

میز مطالعه ساده و شیک به رنگ سفید

نکاتی که باید هنگام انتخاب میز تحریر مد نظر قرار داد

برای انتخاب یک میز تحریر، باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم. برای مثال، باید توجه کنید که هدف شما از خرید یک میز تحریر چیست. چه میزی با دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما متناسب تر است و مواردی از این قبیل. در ادامه چندین نکته که باید درا نتخاب شما تاثیر گذار باشد را معرفی می نماییم.

ميز مطالعه کشو دار با بدنه فلزي و روکش شيشه اي به رنگ مشکي و يک سري لوازم از جمله يک تبلت و يک چراغ مطالعه که روي اين ميز قرار گرفته است

استفاده از میز تحریر برای کار کردن با لپ تاپ و تبلت و …

هدف شما از خرید میز تحریر چیست

قبل از خرید یک میز مخصوص تحریر، باید هدفتان را از انتخاب این میز مشخص نمایید. به عنوان مثال شما باید تعیین کنید که آیا این میز را صرفا برای نویسندگی می خواهید یا برای انجام دادن فعالیت های دیگر. یا اینکه قصد دارید از یک کامپیوتر نیز بر روی این میز استفاده نمایید یا خیر. یا اینکه شما از این میز فقط برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنید. چنانچه به فضای زیادی برای نگهداری اشیا و لوازم احتیاج داشتید، می توانید از میز کامپیوتر کتابخانه دار استفاده نمایید. یا اگر می خواهید برای کودک قضد تهیه یک میز تحریر دارید، می توانید از میز تحریر کودکانه استفاده نمایید.

يک عدد ميز تحرير يا مطالعه با طراحي ساده و بدون هيچگونه کشو يا بخش اضافي که يک عدد گلدان و آباژور و چندين کتاب روي آن قرار گرفته

یک میز تحریر که در گوشه اتاق قرار گرفته است و به درستی این قسمت را پوشش را داده است

محل قرار گرفتن میز و فضای موجود

محل قرار گیری و اندازه محیطی که می خواهید میز تحریر را در آنجا بگذارید، بسیار مهم است. به همین خاطر لازم است که از اندازه دقیق محل مورد نظر آگاه باشید. به عنوان مثال، اگر شما قصد دارید میز را برای اتاقی در حدود 60 تا 70 متر مربع تهیه کنید، باید میز مطالعه ای انتخاب کنید که حدوده 10% از فضای موجود را اشغال نماید. بهتر است میز را نزدیک پریز برق قرار دهید. به خصوص اگر از لوازم برقی استفاده می نمایید. در محیط های کوچک می توانید از یک میز تحریر دیواری کمجا استفاده نمایید.

ميز بزرگ و جا دار مخصوص نويسندگي از جنس چوب و به رنگ سفيد که چندين شئ دکوري از جمله گلدان و جامدادي و آباژور روي اين ميز قرار گرفته اند

داشتن کشو های بزرگ و زیاد در یک میز مطالعه می تواند کمک زیادی به شما نماید

آپشن های اضافی

بعضی از میز های تحریر، امکانات بیشتری برای شما فراهم می سازند. به عنوان مثال برخی از این میز ها کشو های مخصوص کیبورد، محفظه قرار گیری کیس یا فضای مخصوص محافظ برق و کابل ها دارند. یا مدل هایی مانند میز تحریر کمد دار ، فضای زیادی برای نگهداری اشیا فراهم می سازند. اگر وجود این ویژگی ها برای شما مهم است، می توانید این مدل میز ها را تهیه نمایید. وجود این  آپشن ها همچنین باعث می شود تا میز شما مرتب و منظم بشود و از شلوغ شدن میز جلوگیری می کند.

ميز مخصوص تحرير به رنگ بژ روشن با دو کشو و طراحي ساده و مدرن در پس زمينه سفيد

استفاده از رنگ های سایه روشن در میز مطالعه پسرانه

جنس و رنگ میز تحریر

چنانچه قصد انتخاب یک میز تحریر برای خود دارید، جنس و رنگ میز دو فاکتور مهم تلقی می شوند که باید در انتخابتان تاثیر گذار باشند. اگر از رنگ های گرم در رنگ آمیزی اتاق استفاده کرده اید، بهتر است میزی با رنگ روشن انتخاب کنید. اگر محیطی که می خواهید میز را در آن قرار دهید کمی تاریک است، می توانید با استفاده از یک میز سفید فضا را روشنتر نمایید.

ميز مشکي رنگ با طراحي ساده و مدرن مخصوص مطالعه و تحرير در پس زمينه سفيد

میز تحریر تیره رنگ بیشتر مناسب محیط های رسمی و اداری می باشد

رنگ های تیره بیشتر مناسب محیط های اداری می باشند. استفاده از میز تحریر چوبی با رنگ تیره ظاهری کلاسیک به محیط می بخشد. سعی کنید در محیط هایی با دکوراسیون مدرن و مینیمالیست، از میز نوسندگی تیره رنگ استفاده نکنید. زیرا این رنگ ها معمولا با فضای مدرن سازگار نیستند.

انواع سبک های طراحی میز تحریر

میز های تحریر سبک های مختلفی دارند. میز تحریر های کلاسیک، مدرن و ترکیبی. انتخاب سبک بیشتر به طراحی داخلی محیط و سلیقه فرد بستگی دارد. در ادامه سبک های میز طراحی را معرفی نموده و هر کدام را به صورت مختصر بررسی می نماییم.

ميز تحرير پسرانه با طراحي مدرن و شيک به رنگ قهوه اي داراي سه کشو که يک عدد لپ تاپ و يک چراغ مطالعه بر روي ميز قرار گرفته اند

میز تحریر مدرن وشیک با ظاهری زیبا

میز سبک مدرن برای تحریر

همان گونه که از نام این سبک پیداست، این مدل میز ها بیشتر برای افرادی که طراحی های مدرن و نا متعارف را دوست دارند مناسب است. این میز های مطالعه مدرن اشکال هندسی مختلفی دارند و قسمت های مختلف این میز های تحریر به صورت متوازن و منظم بر روی میز تعبیه می شوند. توجه نمایید که میز تحریر مدرن یک سبک طراحی است و بسیاری از میز ها می توانند زیر مجموعه این سبک باشند. به عنوان مثال میز تحریر دخترانه مدرن ، میز تحریر کتابخانه دار مدرن و … . میز تحریر مدرن و شیک طرفداران خاص خود را دارد.

ميز تحرير چوبي سفيد رنگ کلاسيک داراي چند کشو در ابعاد مختلف

میز مطالعه دخترانه با طراحی کلاسیک

میز سبک کلاسیک برای تحریر

میز تحریر های چوبی معمولا جزو این سبک می باشند. میز تحریر کلاسیک بر خلاف میز کامپیوتر مدرن برای به کار بردن در دکوراسیون و طراحی داخلی سنتی مناسب تر هستند. غالبا جنس میز های کلاسیک چوبی می باشد. همانطور که اشاره شد، میز مطالعه کلاسیک یک سبک طراحی به شمار می رود و بسیاری از انواع میز ها زیر مجموعه این سبک می باشند. مانند میز تحریر دخترانه کلاسیک و یا میز تحریر چوبی کلاسیک و … .

برای مشاهده و خرید انواع میز کامپیوتر ساده و میز کامپیوتر بزرگ به فروشگاه اینترنتی چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز نويسنده با طراحي کلاسيک و مدرن به رنگ قهوه اي و داراي چندين کشو در پس زمينه سفيد

ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک در طراحی این میز تحریر دیده می شود

میز سبک ترکیبی

این میز های تحریر، تلفیق فوق العاده از سبک مدرن و کلاسیک می باشند.  به عبارتی، میز تحریر های ترکیبی هم پیچیدگی سبک کلاسیک را دارند و هم زیبایی سبک مدرن. بسیاری از مدل های میز تحریر می توانند زیر مجموعه میز های ترکیبی باشند مانند میز تحریر پسرانه .

برای مشاهده انواع میز تحریر نوجوان به فروشگاه اینترنتی چوبیکانو مراجعه نمایید.

بررسی جنس میز های تحریر

میز تحریر های چوبی ، میز تحریر ام دی اف ، و میز های فلزی همگی کیفیت خوبی دارند. گرچه میز مطالعه چوبی نسبتا سبک تر است و با اغلب سبک های طراحی داخی سازگار می باشد. از این جهت میز های چوبی نسبتا بهتر از دو مدل دیگر هستند. میز تحریر چوبی انواع مختلی دارد مانند میز مطالعه دخترانه، میز تحریر کودک چوبی و … .

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که انتخاب میز تحریر بیشتر به سلیقه شما و طراحی داخلی محیط بستگی دارد. اکنون شما با داشتن این اطلاعات مفید در مورد انواع میز های تحریر و میز های مطالعه، می توانید میز مناسب خودتان را انتخاب نمایید.

منبع: foter
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “ویژگی های یک میز مناسب برای تحریر و مطالعه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020