تصوير يک پرده کلاسيک والان دار به رنگ طلايي و يک مبل راحتي دو نفره کرم رنگ به همراه کاغذ ديواري طرح دار

نقش پرده کلاسیک در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل

سال هاست که پرده به عنوان عنصری برای زیبا کردن دکوراسیون منزل ، محل کار و مکان های تجاری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. پرده انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کس می تواند با در نظر گرفتن نوع مبلمان ، میز ناهار خوری و فرش، پرده خود را بر حسب سلیقه و سبکی که می پسندد انتخاب کند. یکی از انواع سبک پرده که همیشه مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته، پرده کلاسیک یا سلطنتی می باشد. برای آشنایی با اهمیت انتخاب پرده کلاسیک در چیدمان داخلی ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پرده کلاسیک چیست

از پرده های کلاسیک و به اصطلاح لوکس ، قرن هاست که به عنوان یک سبک شناخته شده و بسیار محبوب در فضاهای داخلی خانه ها و مکان های اداری استفاده می شود. این نوع سبک پرده همیشه مورد توجه بسیاری از خانواده های ایرانی بوده است. پرده های کلاسیک به سلطنتی و مجلل بودن معروف اند و اغلب طرح های پیچیده ای دارند. نصب پرده کلاسیک در منزل یا محل کار ، می تواند نمایی فوق العاده زیبا به فضای شما بدهد. البته این بستگی به سلیقه و سبک چیدمان داخلی فضای موردنظرتون نیز دارد. بهتر است از پرده های لوکس و سلطنتی در کنار لوازم لوکس دیگر مانند میز ناهار خوری سلطنتی ، آباژور سلطنتی ، لوستر های بزرگ و… استفاده نمایید تا شکوه خیره کننده ای به محیط ببخشد.

عکس پرده کلاسيک نارنجي با آستر سفيد و يک ميز ناهارخوري بزرگ و تعدادي صندلي کنار آن

پرده پذیرایی کلاسیک به رنگ نارنجی

تاریخچه پرده کلاسیک

قدمت استفاده از پرده های کلاسیک به صد ها سال پیش بر می گردد. در اواخر قرن هفدهم، مردم کشور فرانسه از پارچه هایی از جنس تور برای ساخت پرده استفاده می کردند. با گسترش ارتباطات و ایجاد سلیقه ها و سبک های تازه، انواع پرده ها از جمله پرده کلاسیک و سلطنتی بوجود آمدند. امروزه نیز پردهای کلاسیک در انواع طرح ها و رنگ ها و برای هر سلیقه ای ساخته می شوند. در ادامه با نقش پرده کلاسیک در چیدمان داخلی منزل بیشتر آشنا می شوید.

تصوير يک پرده بزرگ کلاسيک والان دار دارای طرح به همراه يک آستر قهوه اي در زير آن و يک ميز و تعدادي صندلي در کنار ميز

پرده کلاسیک والان دار

نقش پرده کلاسیک در چیدمان خانه

پرده کلاسیک به دلیل لوکس و مجلل بودن و تنوع در طرح ها و مدل هایش ، همیشه یکی از گزینه های محبوب مردم برای فضای داخلی منزل یا محل کار بوده است. از پرده سبک کلاسیک بیشتر در خانه های مساحت بالا و برای پنجره های بزرگ استفاده می شود. همچنین این نوع پرده مناسب فضاهایی که برای پذیرایی مهمان است و مساحت بیشتری دارد مناسب می باشد. البته این به این معنی نیست که نمی شود از پرده سلطنتی در اتاق خواب و دیگر فضاهای منزل استفاده کرد. هر کس با توجه به سلیقه خود می تواند پرده مناسب با چیدمان محل مورد نظر را انتخاب کند.

پرده کلاسيک کرم رنگ آستردار به همراه دو عدد صندلي قديمي و يک ميز گرد چوبي در وسط صندلي ها

نصب پرده آستردار کلاسیک

بیشتر مکان هایی که از پرده کلاسیک استفاده می کنند، اغلب بزرگ و بلند هستند. در نتیجه میزان پارچه و و ابزار بیشتری برای دوخت آن لازم است؛ که این در سنگین شدن پرده موثر می باشد. بدلیل سنگین بودن پرده های کلاسیک یا سلطنتی ، به طبع میله بزرگ و محکم تری برای نصب نیار دارند. که این خود دلیلی برای استفاده نکردن از این نوع پرده ها برای فضاهای کوچک به شمار می رود.

عکس پرده کلاسيک پانچ دار به رنگ قهوه اي طلايي و به همراه يک عدد ساعت روي ديوار و يک آباژور

تناسب رنگ پرده کلاسیک پانچی با فضای داخلی منزل

همیشه به تناسب رنگ پرده کلاسیک با محیط خانه یا محل کار توجه کنید. معمولا رنگ پرده های کلاسیک تیره تر از فضای داخلی می باشد. اما اگر خانه تان بزرگ است و می خواهید کانون توجه میهمان به سمت پرده باشد، می توانید رنگ پرده را روشن انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب رنگ پرده ، به میزان نور ورودی به خانه هم باید دقت داشته باشید. اگر نور زیادی وارد منزل می شود، از پرده های رنگ تیره و اگر اتاق نور کمی دارد، پیشنهاد می کنیم که رنگ پرده خود را روشن انتخاب کنید.

عکس سه عدد پرده سلطنتي قرمز به همراه چوب پرده هاي طلايي رنگ و مبلمان به رنگ قرمز و يک آينه روي ديوار و يک لوستر سلطنتي روي سقف

پرده سلطنتی در دکوراسیون داخلی

معمولا پرده های سلطنتی به صورت چند لایه و آستردار می باشند، که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. چون در زمستان مانع خروج گرما و در تابستان مانع خروج سرما از محیط خانه به بیرون می شوند. پرده های سلطنتی به دلیل بکار رفتن پارچه زیاد در دوخت آن و سنگین بودن، شست و شوی دسشواری دارند. پس پیشنهاد می کنیم که برای شست و شو آن را به خشکشویی بسپارید. لازم به ذکر است که اغلب پرده های کلاسیک و سلطنتی دارای والان و کتیبه هستند. کتیبه که به آن قاب پرده یا تاج پرده نیز می گویند، اِلِمانی است که در قسمت بالا و جلویی پرده وصل شده و زیبایی پرده را چندین برابر می کند.

عکس پرده پذيرايي کلاسيک به رنگ آبي تيره و آستر سفيد و کرم رنگ در زير آن و يک کتيبه در بالاي پرده

پرده کلاسیک به همراه کتیبه در بالای آن

انواع پرده های کلاسیک

وقتی صحبت از پرده های کلاسیک می شود، اغلب مردم پرده های ساده و خنثی و بدون طرح را به یاد می آورند. اما واقعیت چیز دیگری است. پرده های کلاسیک ، مانند پرده های سلطنتی لوکس و مجلل هستند و طرح هایی پیچیده و چشم نواز دارند. به همین خاطر دارای تنوع زیادی در مدل و جنس دوخت و کاربرد می باشند. پرده های کلاسیک در بر اساس موارد زیر دسته بندی می شوند:

  • پرده کلاسک از نظر کاربرد در فضا
  • پرده کلاسیک از نظر مدل
  • پرده کلاسیک از نظر جنس دوخت

که در ادامه هر کدام را توضیح داده و انواع مختلف آن را معرفی می کنیم.

تصوير پرده کلاسيک کرم رنگ روي ديوار قهوه اي و دو عدد قاب عکس روي ديوار

نصب پرده کلاسیک در اتاق خواب

کاربرد های پرده کلاسیک در دکوراسیون داخلی خانه

پرده های کلاسیک برخلاف سبک مدرن، برای تمام فضاهای خانه مناسب نیستند. البته این باز به سلیقه و سبک طراحی دکوراسیون داخلی منزل بر می گردد. اما اغلب از پردهای کلاسیک برای فضاهای بزرگ و کمی رسمی استفاده می کنند. پرده کلاسیک بیشتر در اتاق نشیمن یا پذیرایی ، اداره ها و اتاق خواب های بزرگ نصب می شود. در ادامه نقش پرده کلاسیک در این فضاها را بیشتر مورد بررسی قرار داده و نکات مهم برای انتخاب آن را برایتان شرح می دهیم.

تصوير پرده اتاق نشيمن کلاسيک طلايي و بنفش به همرا آستر سفيد طرح دار و چهار عدد مبل راحتي بنفش و يک ميز مستطيلي بزرگ سفيد در وسط پذيرايي

پرده اتاق نشیمن به سبک کلاسیک

پرده کلاسیک برای پذیرایی

سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن ، مکانی رسمی در خانه است که اغلب مورد توجه میهمان ها و افراد دیگر می باشد. پس بدیهی است که می بایست طراحی رسمی داشته باشد. برای همین در این مکان ها بیشتر از پرده های رسمی و مناسب آن فضا استفاده می کنند. پرده کلاسیک یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سالن پذیرایی است. یکی از مواردی که در انتخاب پرده کلاسیک برای اتاق نشیمن باید به آن توجه داشته باشید، والان پرده است. والان پرده باید با رنگ ، جنس و مدل پرده متناسب باشد. همچنین باید در انتخاب اندازه آن نیز دقت کنید تا پرده شما را زیبا جلوه دهد.

تصوير پرده کلاسيک طرح دار و به رنگ آبي تيره و يک آستر سفيد در پشت پرده به همراه يک صندلي چوبي

پرده طرح دار کلاسیک

انواع مدل های پرده کلاسیک

پرده کلاسیک مدل های متنوعی دارد که برای هر سلیقه ای جذاب است. برای انتخاب مدل پرده مناسب خانه تان، علاوه بر ارزیابی میزان روشنایی خانه ، باید سبک چیدمان مبلمان خانه را هم در نظر بگیرید. باید به رنگ یا به اصطلاح تم دکوراسیون داخلی منزل ، ابعاد و مساحت فضای مورد نظر و اینکه برای چه مکانی می خواهید پرده را انتخاب کنید نیز توجه کافی داشته باشید. در ادامه مدل های مختلف پرده کلاسیک را برای آشنایی بیشتر شما با انواع مدل آن معرفی کرده ایم:

  • پرده سلطنتی
  • پرده رومن
  • پرده آستری
  • پرده والان
تصوير سالن پذيرايي مجلل و سلطنتي به همراه دو عدد پرده سلطنتي والان دار و ميز ناهار خوري چوبي و تعدادي صندلي در کنار آن

پرده سلطنتی متناسب با چیدمان سالن پذیرایی

پرده سلطنتی

امروزه، پرده سلطنتی که در برخی جاها آن را به عنوان پرده کلاسیک نیز یاد می کنند، در بسیاری از خانه ها مشاهده می شود. این پرده بیشتر برای منازل کاربرد دارد تا مکان های اداری و تجاری. البته بعضی اداره جات با توجه به نوع فعالیتی که دارند، از پرده سلطنتی نیز استفاده می کنند. این نوع پرده را به صورت 2 تکه (برای پنجره های عریض) نصب می کنند. پرده های والان دار و پرده های کتیبه ای از انواع پرده های سلطنتی به شمار می روند. این پرده ها معمولا گران قیمت هستند و برای فضاهای لوکس و مجلل بکار می روند.

تصوير پرده کلاسيک به دو رنگ قهوه اي و خاکستري تيره و يک آستر توري طرح دار در زیر پرده

پرده کلاسیک با آستر توری

جنس دوخت پرده کلاسیک

جنس پارچه بکار رفته برای دوخت پرده های کلاسیک ، باید با توجه به مدل و فرم پرده انتخاب شود. جنس پارچه در نحوه جمع شدن پرده و همچنین شست و شوی آن بسیار موثر است. برای پرده های کلاسیک و لوکس ، معمولا از پارچه های سنگین، مجلل و طرح دار مانند ساتن ، مخمل ، ابریشم و کتان استفاده می کنند. زیرا این نوع پارچه ها جنس ضخیم و محکم تریو دوام بالاتری دارند.توصیه می شود جنس لایه زیرین پرده (آستری) را نازک تر از جنس لایه رویی انتخاب کنید، تا بتوانید روی میزان نور ورودی و همچنین سرما و گرما کنترل داشته باشید.

ویدئو بالا انواع مدل های متنوع پرده کلاسیک را نشان می دهد.

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی و با توجه به مطالب گفته شده، استفاده از پرده های کلاسیک و سلطنتی در دکوراسیون داخلی منازل یا محل کار بسیار زیاد شده است. برای همین، می بایست در انتخاب مدل ، جنس و کاربرد پرده مدرن دقت کافی را داشته باشید. هیات تحریریه چوبیکانو امیدوار است که این مقاله شما عزیزن را با انواع پرده کلاسیک و نقش آن در دکوراسیون داخلی منزل آشنا کرده باشد؛ تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پرده را برای فضای مورد نیاز خود انتخاب کنید.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مرتضی لشکری 1401 | 01 | 24

    با عرض سلام و خسته نباشید. میخواستم بدونم که این پرده هایی که عکسش رو گذاشتید برای فروش هم دارید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1401 | 01 | 24

      با سلام و عرض ادب خدمت شما.
      خیر عکس های موجود در مقاله صرفا جنبه تزئینی دارند. برای مشاهده تمامی محصولات موجود در سایت لطفا به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020