تصویری از یک آباژور سلطنتی که می تواند نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایفا کند

نقش آباژور در چیدمان داخلی سبک سلطنتی

دکوراسیون داخلی منزل

آشنایی با آباژور ها و انواع آن از نظر سبک می تواند به ما در چینش دکوراسیون خانه در هر سبکی ، کمک کند. یکی از سبک های مورد استفاده در طراحی و ساخت آباژور ها، سبک سلطنتی بوده که بیشتر برای طراحی دکوراسیون داخلی و سالن های پذیرایی بزرگ و منازل لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشته قصد داریم شما را با آباژور های سلطنتی ، انواع آن و نحوه انطباق آن با دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی منزل آشنا کنیم.

طراحی آباژور به سبک سلطنتی

آباژور کلاسیک و سلطنتی در کنار آباژور مدرن از سبک های سه گانه طراحی آباژور بوده که الگو و مدل طراحی آنها ، طرح آباژور های مورد استفاده در کاخ پادشاهان و حاکمان کشور های مختلف در صده اخیر می باشد. طراحی سلطنتی در هر وسیله تزئینی می تواند شکل بسیار مجلل و شکیلی به آن دهد. طراحان نورتاب های سلطنتی با استفاده از نمایش افراطی و مجلل جزئیات پر زرق برق و استفاده از المان های گران قیمت در ساخت آباژور ها، سعی در زیبا سازی فضای داخل منازل دارند.

تاریخچه آباژور سلطنتی ؛ دو عدد آباژور سلطنتی قدیمی در تصویر مشخص می باشند.

آباژور های سلطنتی

تاریخچه استفاده از آباژور های سبک سلطنتی

تاریخچه ساخت و استفاده از آباژور کلاسیک سلطنتی در کاخ ها و خانه های مجلل به بیش از 100 سال قبل باز می گردد. نورتاب یا همان آباژور همیشه به عنوان یک کالای لوکس جهت هر چه زیباتر کردن دکوراسیون منازل و سالن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

از یک دوره ای به بعد استفاده از آباژور ها برای مردم عادی هم میسر شد. بدین ترتیب سبک های مختلف ساخت آباژور از جمله سبک سلطنتی ، مهمان خانه بسیاری از خانواده ها گشت. با ورود به عرصه مدرن، استفاده از اباژور های سلطنتی در خانه های معمولی و مجلل متعلق به مردم عادی رواج پیدا کرد.

تاثیر آباژور سلطنتی بر دکوراسیون فضای داخلی منزل در تصویر مشهود می باشد.

نقش آباژور سلطنتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر آباژور در دکوراسیون سلطنتی

استفاده از آباژور سلطنتی برای خانه های مجلل و لاکچری می تواند تاثیر زیادی در لوکس شدن دکوراسیون فضای داخلی خانه داشته باشد. این امر به خاطر این است که اباژور ها یکی از هسته های تزئینی طراحی دکوراسیون منزل به شمار می آیند. استفاده از اباژور سلطنتی در انواع مختلف آباژور رومیزی و آباژور ایستاده می تواند چینش اسباب خانه و دکوراسیون را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

اجزای مختلف آباژور سلطنتی در تصویر مشهود می باشد

اجزای آباژور سلطنتی

انواع مدلهای آباژور سبک مجلل

آباژور های سلطنتی با توجه به طراحی منحصر بفردی که دارند به دسته های زیادی تقسیم نمی شوند. اما برای تفکیک اباژور های سلطنتی می توانیم آنها را به دسته ایستاده و رومیزی  تقسیم کنیم. در ادامه به مدلهای مختل اباژور سلطنتی خواهیم پرداخت.

تصویر دو عدد آباژور سلطنتی رومیزی در حال نوردهی بر روی میز

دوعدد نورتاب سلطنتی رومیزی

آباژور سلطنتی رومیزی

آباژور سلطنتی رومیزی در کنار آباژور رومیزی کلاسیک بیشتر برای استفاده به عنوان آباژور اتاق خواب در خانه های مجلل استفاده می شود. در طراحی این آباژور از جنس ها و رنگهای بسیار دلنشینی در قسمت کلاهک و پایه استفاده شده است. آباژور رومیزی اتاق خواب بیشتر برای نوردهی محدود در گوشه کناری از اتاق و یا پذیرایی استفاده می شود.

دو عدد آباژور سلطنتی ایستاده با پس زمینه طوسی

آباژور سلطنتی ایستاده

آباژور سبک سلطنتی ایستاده

آباژور کنار سالنی سلطنتی پایه بلند به منظور نوردهی و طراحی دکوراسیون داخلی در کاخ ها و خانه های مجلل در فضای باز سالن های پذیرایی و اتاق های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

دو عدد آباژور سلطنتی کنار مبلی در تصویر مشهود می باشد.

آباژور های سلطنتی کنار مبلی

آباژور سلطنتی کنار مبلی

آباژور کنار مبلی آنتیک می توانند به صورت ایستاده و رومیزی در دکوراسیون داخلی منازل استفاده شوند. آباژور پایه بلند سلطنتی کنار مبلی متناسب با مبلمان های سلطنتی ، می تواند زیبایی چشمگیری به دکوراسیون داخلی منازل ببخشند.

تصویری از یک آباژور سلطنتی پایه طلایی با زمینه تیره

آباژور سلطنتی پایه طلایی

آباژور خای آنتیک سلطنتی

آباژور اسیتاده پذیرایی سلطنتی پایه طلایی (رنگ طلایی) و آباژور چوبی آنتیک و آباژور کریستالی از موارد خاص کم استفاده در بین مردم می باشد. شکل ظاهری بسیار لوکس و خاص این اباژور باعث شده که تطابق آن با سایر دکوراسیون منزل کمی دشوار باشد. برای استفاده از این آباژورها، حتما باید به رنگ و چینش دکوراسیون دربرگیرنده آن توجه نمود.

در پایان به عنوان نتیجه گیری باید گفت که اباژورهای سبک سلطنتی برا انطباق با فضای داخلی منزل، نیاز به یک دکوراسیون داخلی و فضای چیدمان سلطنتی ، مجلل و گرانقیمت دارند. برای تطابق این آباژور ها با میز و یا مبل و تخت مورد نظر به یاد داشته باشیم که رنگ و طرح اجزا باید با یکدیگر در تطابق باشند. سایر کاربرد آباژور ها مانند آباژور کودک  ، آباژور برای روی میز ناهار خوری ، آباژور کنار میز تلویزیون و  آباژور کودک دخترانه و پسرانه و آباژور دیواری عموما به سبک مدرن ساخته می شوند. آشنایی با نقش آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی و شناخت انواع آن می تواند در انتخاب مدل مناسب آن ، کمک شایانی به شما بکند.

برای مشاهده و آشنایی با قیمت آباژور از شما دعوت می شود به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد 1400 | 07 | 07

    با عرض سلام و خسته نباشید
    شما این آباژور رومیزی هایی که عکسش رو گذاشتید، برای فروش هم دارید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 07

      سلام و عرض ادب
      برای مشاهده و خرید انواع آباژور های شیک و لوکس از جمله آباژور رومیزی سلطنتی به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020