آشنایی با انواع میز ناهار خوری و بررسی دقیق آن

معرفی انواع میز و صندلی برای ناهار خوری

دکوراسیون داخلی منزل

امروزه وجود یک میز ناهارخوری در هر خانه ای از واجبات است. چرا که علاوه بر کاهش پا درد و کمر درد افراد مسن، زحمت جمع کردن سفره و تمیز کردن آن را نیز کم کرده است. اما با توجه به مدل های مختلف میز ناهارخوری ، انتخاب میز ناهار خوری متناسب با چیدمان داخلی منزل کمی سخت به نظر می رسد. برای همین، در این مقاله شما را با انواع میز ناهار خوری و نقش آن در دکوراسیون داخلی منزل آشنا خواهیم کرد.

سرویس ناهار خوری چیست

سرویس ناهارخوری وسیله ای برای میل کردن غذا و مکانی جهت معاشرت اعضای خانواده با یکدیگر است. جدا از آن بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند پا درد، کمر درد و سایر مشکلات جسمی نمی توانند روی زمین غذا بخورند و می بایست از میز ناهار خوری استفاده کنند. از جایی که میز و صندلی ناهار خوری ارتباط تنگاتنگی با سلامت جسمانی افراد دارد، باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. در ادامه با انواع میز ناهار خوری و نقش آن در فضای داخلی منزل آشنا می شوید.

تصویر یک میز و صندلی ناهار خوری به همراه صندلی های اطرافش ؛ میز ناهار خوری قدیمی و چوبی می باشد.

تاریخچه میز ناهار خوری

تاریخچه استفاده از میز و صندلی برای ناهار خوری

شاید همه ما فکر کنیم که سرویس ناهار خوری یک کالای مدرن و امروزی است که از سال های نه چندان دور به عنوان وسیله ای کاربردی و هم چنین عنصری که می تواند زیبایی زیادی به دکوراسیون منازل ما بدهد، مورد استفاده قرار گرفته است.

بر خلاف این تصور، قدمت استفاده از میز و صندلی ناهار خوری به 3000 سال قبل در مصر و یونان بر می گردد. میزهای اولیه بسیار سنگین و از جنس سنگ بوده اند؛ به طوری که برای جابه جایی آنها به بیش از بیست یا سی نفر انسان قوی هیکل نیاز بوده است. امروزه عموما از میز ناهار خوری چوبی ، فلزی ، پلیمری و شیشه ای استفاده می شود.

نقش میز ناهار خوری در طراحی و چینش دکوراسون داخلی منزل در تصویر کاملا مشهود می باشد.

تاثیر میز غذا خوری در دکوراسیون داخلی منزل

نقش میز و صندلی غذا خوری در دکوراسیون داخلی منزل

میز و صندلی غذا خوری علاوه بر اینکه نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منازل ایفا می کند، از پرکاربرد ترین بخش های خانه است. این اهمیت به این خاطر است که سه یا چهار نوبت در روز از آن استفاده شود. انواع میز ناهار خوری سلطنتی و میز و صندلی ناهار خوری مدرن و میز ناهار خوری کم جا طراحی می شوند. در سال های اخیر سبک مدرن طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است.

انواع میز ناهار خوری مدرن و شیک و میز ناهار خوری کوچک و کم جا و همچنین قیمت میز ناهار خوری کلاسیک  را در فروشگاه چوبیکانو ببینید.

تاثیر بسزای میز ناهار خوری در چیدمان و دکوراسیون فضای منزل

تاثیر میز ناهارخوری در چیدمان فضای داخلی منزل

در مدل های میز ناهار خوری سفید به جای این که از رنگ چوب استفاده شود، رنگ سفید را برای آن در نظر می گیرند. زیرا از این طریق بهتر می توان وسایل مختلف منزل را با هم هماهنگ کرد. البته این مورد ارتباط مستقیم با سلیقه افراد دارد، و هرکس نسبت به سلیقه ای که دارد، در مورد آن تصمیم می گیرد.

میز ناهار خوری با ارتفاع زیاد در فضای داخلی خانه

ارتفاع میز ناهارخوری

اهمیت ارتفاع میز غذا خوری

ارتفاع میز و صندلی باید از تناسب درستی برخوردار باشد. در غیر این صورت راحتی لازم را نخواهد داشت و میل کردن غذا به سختی انجام می شود. این میز ها باید متناسب با مشخصات فیزیکی مصرف کننده باشند. زمانی که روی صندلی و پشت میز می نشینید، بلندی میز حتما باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد.

همچنین فاصله آرنج تا بدن نباید از 40 سانتی متر تجاوز کند. اگر میز بیش از حد بلند باشد احساس خفگی به انسان دست می دهد و بالعکس اگر کوتاه باشد، مجبور به خم شدن خواهید شد. در هر دو حالت احساس ناراحتی و معذب بودن به شما دست می دهد.

تصویری از یک یک میز ناهار خوری به سبک امروزی و مدرن

نمونه ای از میز نهار خوری به سبک مدرن

سبک های مختلف میز برای ناهار خوری

همانطور که می دانید، میز ناهارخوری در سبک های مختلفی تولید می شود. شما می توانید با توجه به طراحی و سبک دکوراسیون داخلی منزلتان ، بهترین میز غذاخوری را انتخاب کنید. از جمله سبک های میز ناهار خوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصویری از میز ناهار خوری با جنس های مختلف

انواع مختلف میز ناهار خوری از لحاظ جنس

انواع میز ناهارخوری از لحاظ جنس

میز ناهار خوری از جنس های مختلفی ساخته می شود. جنس مورد استفاده در ساخت میز ناهار خوری برای تطابق با دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم می باشد. در ادامه به جنس های مورد استفاده در ساخت میز ناهارخوری اشاره ای خواهیم داشت.

  • میز ناهار خوری چوبی
  • میز ناهار خوری استیل
  • میز ناهار خوری شیشه ای
  • میز غذاخوری پلیمری
  • میز ناهار خوری سنگی
میز ناهار خوری چوبی با رنگ قهوه ای تیره در تصویر نمایان می باشد.

میز ناهار خوری چوبی

آشنایی با میز ناهار خوری چوبی

میز و صندلی ناهار خوری چوبی می بایست از کیفیت خوبی برخوردار باشند، تا گذر زمان باعث تغییر حالت و شکستگی در آن ها نشود. به همین دلیل در ساخت آن ها از چوب راش ، چوب درخت بامبو و سیاه استفاده می کنند که بسیار مقاوم هستند و در مقابل آب، رطوبت و سرما خاصیت خود را از دست نمی دهند.

در این خصوص اکثر تولید کنندگان، چوب راش را بهترین می دانند و با رغبت بیشتری آن را به کار می گیرند تا رضایت بیشتر مشتری را به همراه داشته باشند. البته مراقبت از چوب وظیفه ای است که بر عهده مصرف کنندگان می باشد.

میز ناهار خوری چوبی مناسب طراحی دکوراسیون داخلی منزل.

میز غذا خوری از جنس چوب

با تمیز کردن مکرر و استفاده از اسپری های روغن مخصوص چوب، که به وفور در بازار یافت می شود، می توان از خشکی، پوسته پوسته شدن، شکستگی و تاب برداشتن آن جلوگیری کرده و تا سال های سال از آنها استفاده کنند، تا مجبور به تعویض آن بعد از یکی دو سال نشوند.

میزهای غذاخوری چوبی غالبا به شکل گرد ، مربع ، مستطیل و بیضی هستند و هر کدام با توجه به دکوراسیون و فضای منازل کاربرد خاص خود را دارد. بعضی از مدل های میز ناهار خوری به صورت ثابت و تاشو ساخته می شوند، که مدل ثابت آن دارای قدمت و تنوع بیشتری است.

برای مشاهده و خرید انواع مدل میز ناهار خوری تاشو به فروشگاه چوبیکانو سر بزنید.

میز ناهار خوری با ظرفیت تعداد نفرات بالا در تصویر مشخص می باشد.

میز ناهارخوری با ظرفیت تعداد نفرات زیاد

انواع میز ناهار خوری از نظر تعداد نفرات

میز غذا خوری متناسب با تعداد افراد خانواده در سایز ها و ظرفیت های مختلفی ساخته می شود. در ادامه به انواع میز ناهارخوری از لحاظ ظرفیت و تعداد افرادی که می توانند دور آن بنشینند ، اشاره ای خواهیم داشت.

  • میز ناهارخوری 2 نفره
  • میز غذا خوری 4 نفره
  • میز ناهارخوری 8 نفره
  • میز غذاخوری 6 نفره
  • میز ناهار خوری 12 نفره
تصویری از یک میز ناهار خوری با مدل گرد در رنگ سفید در تطابق با دکوراسیون منزل

میز ناهار خوری گرد

مدل های مختلف در ساخت میز ناهارخوری

میز ناهار خوری می تواند در شکل ها، طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی و ساخته شود. امروز با توجه به گستردگی استفاده از میز ناهارخوری در سرتاسر جهان ، نبوغ و ابتکار برای طراحی مدل های مختلف و متنوع بکار گرفته شده و مدل های گوناگون و پرشماری طراحی شده است.  انواع میز نهار خوری از نظر مدل عبارتند از :

  • میز ناهار خوری گرد
  • میز غذاخوری کم جا
  • میز ناهارخوری بیضی
  • میز غذاخوری اوپنی
  • میز ناهار خوری لهستانی
  • میز ناهار خوری چستر
  • میز ناهار خوری تاشو
  • میز ناهارخوری مستطیل

به عنوان نتیجه گیری پایانی ، امروزه میزهای غذا خوری در طرح ها و رنگ های پر شماری در دسترس می باشند. نحوه صحیح بکار گیری میز ناهارخوری در فضای منازل و همچنین مدل های موجود در بازار در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم می باشد. برای انتخاب صحیح یک میز ناهار خوری باید به عواملی نظیر دکوراسیون منزل ، تعداد افراد خانواده ، میزان فضای موجود داخل منزل توجه شود.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سامان 1400 | 07 | 08

    سلام خسته نباشید. چه مدل میز ناهار خوری 4 نفره یا 8 نفره ای برای فضاهای کوچک مناسب هستند؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 08

      سلام سپاسگذاریم بابت توجه شما
      برای مشاهده انواع میز ناهار خوری کم جا روی لینک کلیک نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020