ميز مخصوص کامپيوتر چوبي به رنگ قهوه اي داراي دو طبقه که در طبقه زيري محفظه مخصوص نگهداري کيس تعبيه شده و ميز داراي يک کشو مي باشد و يک عدد مانيتور روي ميز قرار گرفته

تفاوت میز کامپیوتر با میز تحریر

دکوراسیون داخلی منزل

میز تحریر و میز کامپیوتر تفاوت هایی با هم دارند. ممکن است برخی از افراد ویژگی های این دو میز را نشناسند. در این مقاله خصوصیات میز های تحریر و میز های مخصوص کامپیوتر را بررسی می نماییم. اینگونه به شما کمک می کنیم تا با شناخت ویژگی های هر مدل، بتوانید میز مناسب خود را انتخاب نموده و تشخیص دهید که کدامیک پاسخگوی نیاز های شما می باشد.

تفاوت های کلی میز کامپیوتر و میز تحریر

انواع میز تحریر اغلب طراحی کلاسیک داشته و دارای کشو یا قفسه می باشند. میز های کامپیوتر اما از نظر ابعاد بزرگتر هستند و انطباق پذیری بیشتری با انواع دکوراسیون های داخلی دارند. میز های نویسندگی تاریخچه خاص خود را دارند و به دورانی برمی گردند که لوازم برقی مانند کامپیوتر هنوز اختراع نشده بودند. به همین علت طراحی این میز ها اغلب به سبک سنتی می باشد. در میز های کامپیوتر احتیاجی به تعبیه کشو یا قفسه نیست. اما میز های تحریر در ابتدا دارای دو محفظه مخصوص نگهداری لوازم بودند که این دو قسمت در طرفین میز قرار می گرفتند.

يک عدد ميز مناسب نويسندگي به رنگ بژ پررنگ از جنس چوب و داراي چهار پايه و يک کشوي بزرگ و چندين قفسه که يک عدد لپ تاپ هم روي ميز قرار گرفته است

میز های تحریر معمولا دارای چند قفسه می باشند

میز تحریر کلاسیک معمولا دارای چندین کشو در قسمت فوقانی بود. میز مطالعه معمولا دارای این آپشن ها می باشد:

  • دراور ها
  • محفظه های در دار
  • فضای ذخیره سازی اضافی
  • سطح کوچکتر
ميز کامپيوتر به رنگ بژ داراي چندين محفظه براي نگهداري لوازم و کيس کامپيوتر در کنار يک صندلي سفيد و لوازمي که روي ميز قرار گرفته اند از جمله يک صفحه نمايش و پرينتر و ...

نمای یک میز کامپیوتر

میز های تحریر شاید به اندازه میز کامپیوتر محبوب نباشند، اما این میز های ویژگی های خاص خود را دارند. میز های کامپیوتر به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند با ابزار تکنولوژی به کار گرفته شوند. مشخصات یک میز کامپیوتر مدرن شامل این موارد می باشد:

  • سطح میز بزرگتر است و مناسب قرار گرفتن مانیتور می باشد
  • قسمت مخصوص نگهداری کامپیوتر
  • سوراخ هایی مخصوص عبور دادن کابل ها
  • کشو های کمتر

کدام میز مقاومت بیشتری دارد

اولویت برخی از افراد برای انتخاب یک میز تحریر چوبی و میز کامپیوتر ساده ، مقاومت آن می باشد. خب این مسئله کاملا قابل درک است. زیرا هرکسی دوست دارد در ازای پولی که می پردازد، محصولی با کیفیت و خوش ساخت به دست آورد. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که کدامیک از این دو مدل میز دوام بیشتری دارند.

برای مشاهده و خرید انواع میز اداری لوکس و شیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز مشکي رنگ مناسب تحرير داراي چندين کشو و محفظه و قفسه از جنس چوب و تعدادي لوازم تزئيني که بر روي ميز قرار گرفته اند

میز های تحریر دارای درب ها و قسمت ها متحرک زیادی هستند

میز های مخصوص تحریر از جمله میز تحریر تاشو ، میز تحریر مدرن ، میز تحریر دیواری ، میز تحریر کتابخانه دار و میز تحریر دخترانه و پسرانه ، طراحی پیچیده ای دارند. این میز های دارای چندین کشو، محفظه و قسمت های جداگانه می باشند. به همین خاطر اجزای متحرک زیادی روی میز های مطالعه وجود دارد. دقیقا به همین علت می توان گفت که استقامت این میز ها نسبت میز کامپیوتر گیمینگ کمتر است. به هرحال وجود این بخش های اضافی مزیت های خاص را دارد. از جمله فراهم نمودن فضای زیاد برای انبار کردن و نگهداری وسایل. همچنین این ویژگی باعث افزایش وزن میز های تحریر می شود و این امر به نوبه خود موجب می شود این میز ها ثبات بیشتری داشته و کمتر تکان بخورند.

ميز ام دي اف مناسب کامپيوتر به رنگ بژ روشن و داراي چندين قفسه که يک عدد مانيتور به همراه لوازم جانبي کامپيوتر و چند شئ تزئيني روي ميز قرار گرفته اند

میز های کامپیوتر معمولا سطح وسیع تری برای انجام فعالیت فراهم می سازند

کدام میز برای شما مناسب تر است

به جز میز کامپیوتر کم جا سایر میز های کامپیوتر ها معمولا ابعاد بزرگتری دارند و فضای کافی برای نوشتن فراهم می سازند. یعنی شما می توانید هم کامپیوتر و لپتاب خود را روی این میز ها قرار دهید و هم از میز کامپیوتر برای نوشتن استفاده کنید. در واقع میز کامپیوتر بسیار شبیه به میز مدیریت می باشد. در حالی که میز های تحریر غالبا فضای کافی برای نگهداری کامپیوتر ندارند. بنابراین اگر شما به صورت نامنظم و تفریحی به نوشتن می پردازید و نیازی به یک میز تحریر حرفه ای ندارید، میز های کامپیوتر گزینه مناسبی برای شما می باشند. از طرفی، میز کامپیوتر دقیقا کاربرد یک میز کارمندی در محیط اداری ارائه می دهد. این مدل میز اداری معمولا به همراه یک صندلی کارشناسی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این بین میز های هیبریدی یا ترکبی مانند میز کامپیوتر کتابخانه دار و میز تاشو دیواری نیز وجود دارند که می توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. اما این مدل میز ها برای استفاده روزمره مناسب نمی باشند. به خصوص اگر میز مورد نظر کوچک باشد.

يک عدد لپ تاپ و ساير لوازم جانبي و تزئيني که بر روي يک ميز غذا خوري به رنگ بژ و پايه هاي سفيد رنگ قرار گرفته اند

استفاده از میز غذا خوری بجای میز کامپیوتر

آیا می توان از میز های دیگر استفاده کرد

برخی افراد ترجیح می دهند بجای تهیه میز تحریر یا میز مخصوص کامپیوتر، از میزی های دیگری برای انجام فعالیت خود استفاده نمایند. به عنوان مثال از میز ناهار خوری برای قرار دادن کامپیوتر یا نوشتن بهره می برند. به همین علت میز های غذا خوری از محبوبیت خاصی بین مشتری ها برخوردار است. برخی افراد حتی از میز ناهار خوری کم جا و میز ناهار خوری تاشو یا میز لپ تاپ جلو مبلی  برای انجام دادن کارهای خود استفاده می کنند. مهم ترین نکته منفی در رابطه با استفاده از این میز ها، مسئله ارگونومیک می باشد.

کارمندي که با استفاده از ميز نامناسب دچار درد و گرفتگي عضلات شده است

استفاده از میز نامناسب و نداشتن حالت بدنی مناسب منجر به آسیب دیدگی می گردد

سلامتی شما با ارزش تر از هر چیز دیگری می باشد شما هنگام استفاده از میز و صندلی ناهار خوری یا میز های پذیرایی برای انجام کار های خود، فرم بدنی نا صحیحی را ایجاد نموده و در نتیجه آسیب های جدی به خود وارد می سازید. در ادامه چند نمونه از نکات منفی استفاده از این میز ها را معرفی می کنیم:

  • مسئله ارگونومیک
  • حالت بدنی غیر استاندارد و خطرناک
  • فشار بر روی مچ دست
  • افزایش فشار بر روی شانه ها
  • احساس خستگی
  • فاصله زیاد از مانیتور
  • کمبود فضا برای نگهداری اشیا
  • عدم امکان ساماندهی کابل ها
  • اشغال فضای زیاد در اتاق های کوچک
ميز نويسندگي از جنس چوب و به رنگ قهوه اي و داراي دو کشو با طراحي ساده در پس زمينه سفيد

اگر با کمبود بودجه مواجه هستید، شاید استفاده از میز های ناهار خوری و غیره گزینه مناسبی برای شما باشد. اما میز های مخصوص هر کاری از بسیاری جهات بهتر و مناسب تر هستند.

ميز چوبي به رنگ بژ به شکل نيم دايره مناسب کامپيوتر داراي دو طبقه و يک عدد مانيتور و لوازم جانبي کامپيوتر و يک عدد آباژور چوبي روي اين ميز قرار گرفته اند

میز تحریر از لحاظ ارگونومیک بهتر است یا میز کامپیوتر

مهم است که به سلامتی خود اهمیت دهید. حتی کوچکترین تفاوت بین دو میز در زمینه سلامتی، باید روی انتخاب شما تاثیر گذار باشد. میز کامپیوتر تاشو معمولا قابلیت تنظیم بسیار کمی دارد. میز مطالعه دیواری نیز معمولا ثابت هستند و نمی توانید تغییرات زیادی روی آنها اعمال نمایید. میز های تحریر و کامپیوتر عموما در مدل های بخصوصی برای افراد مختلف ساخته می شوند. میز تحریر نوجوان پسرانه و دخترانه ، میز تحریر کودک ،  میز کامپیوتر گیمینگ از این دسته هستند.

بهترین میز، میزی است که حین کار با آن حالت بدنی مناسبی داشته و انجام کار ها برایتان راحت تر گردد. به همین علت معمولا استفاده از میز های قابل تنظیم بهترین گزینه برای مشتریان است. اگر میز قابل تنظیم نباشد، معمولا کاربران سعی می نمایند با نزدیک و یا دور شدن به میز  موقعیت مناسب برای خود ایجاد نمایند. برخی مواقع به علت وجود کشو ها یا دسته های صندلی، این امکان وجود ندارد که به میز نزدیک شوید.

ميز مناسب تحرير چوبي داراي سه کشو و به رنگ قهوه اي و داراي چهار پايه در کنار يک صندلي چوبي

میز تحریر طرفداران خاص خود را دارد

میز های مخصوص کامپیوتر معمولا برای انجام کارهای اداری و پشت میزی بسیار مناسب هستند. برای استفاده از میز تحریر نیز دلالیل کافی وجود دارد. در ادامه مزیت های میز نویسندگی را به شما معرفی می نماییم.

  • میز های تحریر هیچگونه ویژگی ای که باعث پرت شدن حواس شود ندارند. این امر باعث می شود کاربر با تمرکز بالا به نوشتن بپردازد
  • میز های تحریر کوچک تر از میز های کامپیوتر هستند و برای استفاده در اتاق هایی با فضای کم مناسب می باشند.
  • میز نویسنده دارای فضایی مخصوص نگهداری خودکار و قلم، یادداشت ها و …. می باشد
  • میز نویسندگی طراحی خاص و جذاب خود را داشته و این سبک طراحی طرفداران زیادی دارد
  • میز های تحریر معمولا از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و مقاومت بالایی دارند
ميز مشکي رنگ چوبي مناسب نويسندگي با پايه هاي بژ رنگ و داراي دو کشو

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که هم میز کامپیوتر و هم میز تحریر ویژگی ها و مزیت های خاص خود را دارند. اگر شما به صورت تفریحی به نوشتن می پردازید، بهتر است از میز های کامپیوتر استفاده نمایید. اگر به صورت حرفه ای به نویسندگی مشغولید، میز تحریر می توانید پاسخگوی نیاز های شما باشد. به همین علت می توان گفت، انتخاب میز مناسب برای شما، بیشتربه نوع فعالیتتان بستگی دارد.

منبع: furnishingtips
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تفاوت میز کامپیوتر با میز تحریر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020