سالن انتظلر يک اداره مدرن که مجهز به چندين مبل راحتي و صندلي تک نفره مي باشد به همراه چندين ميز عسلي

هشت بخش مهم در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار

دکوراسیون اداری

اتاق انتظار در یک اداره یا دفتر کار، جزو بخش های مهم به شمار می رود. مهمانان و مراجعین شما بخشی از زمان خود را در اتاق مهمان صرف خواهند کرد. بنابراین جایز است که سالن انتظار را به نحو شایسته طراحی نماییم. اگر می خواهید حضور در شرکت شما تجربه ای خوشایند و دلپذیر برای مهمانانتان باشد، با ما همراه باشید تا شما را با هشت نکته مهم در رابطه با طراحی داخلی لابی یک محیط اداری آشنا نماییم.

اهمیت اتاق انتظار در دفتر کار

در ادارات و دفاتر کار، بخشی را باید به پذیرایی از مهمنان اختصاص داد تا مراجعین بتوانند در آنجا منتظر بمانند. تحقیقات نشان می دهد که هنگام مراجعه به مطب دکتر یا یک اداره، فرد به طور متوسط 21 دقیقه از زمان خود را در سالن انتظار سپری می نماید. بنابراین شایسته است اتاق مهمان را به گونه ای طراحی کنید که مراجعین در آنجا احساس راحتی نمایند. علاوه بر این، اتاق انتظار باید به نحوی بیانگر نوع فعالیت شما و کاربری شرکتتان باشد.

اتاق مهمان يک اداره که مجهز به چند صندلي انتظار معمولي سفيد رنگ بدون دسته مي باشد و ديوار هايش به رنگ آبي روشن مي باشد و خانمي روي صندلي نشسته است

نمایی از اتاق انتظار یک اداره

پس با ما همراه باشید تا شما را با هشت نکته مهم در رابطه با طراحی داخلی  و چیدمان لابی آشنا نماییم. این هشت نکته، شامل:

  • توجه به میزان مراجعین و رفت آمد در دفتر کار
  • استفاده از مبلمان مناسب برای سالن انتظار
  • استفاده از لوازم تزئینی و دکوری
  • دقت درانتخاب ترکیب رنگ اتاق مهمان
  • نور پردازی مناسب فضا
  • به کارگیری ابزار تکنولوژی
  • چیدمان اصولی و با هدف
  • سرویس دهی با کیفیت
سالن انتظار بزرگ با کف سفيد رنگ و ديوار هاي شيشه اي روشن مجهز به صندلي هاي رديفي مشکي رنگ به هم چسبيده که افرادي در آنجا حضور دارند

سالن انتظار در یک شرکت یا دفتر کار مدرن

توجه به میزان مراجعین و رفت و آمد در دفتر کار

وقتی می خواهید که فضایی برای اتاق انتظار فراهم نمایید، به چند نکته توجه کنید. اولا شما باید به طور دقیق مشخص نمایید که مراجعین باید کجا بنشینند، از کدام قسمت وارد شده و از کدام قسمت خارج شوند. حتما سالن انتظار را علامت گذاری نمایید تا به راحتی پیدا شده و قابل تشخیص باشد. در اتاق مهمان، باید به قدری فضا موجود باشد که افراد حاضر در محل بتوانند آزادانه حرکت نمایند. اگر قصد ایجاد سالن انتظار برای یک مطب را دارید، باید ورودی را در سمتی قرار دهید که مراجعین ابتدا از کنار میز پذیرش عبور نموده و سپس وارد محیط شوند.

لابي يک دفتر کار امروزي که مجهز به چند مبل راحتي به رنگ هاي شرابي و زغالي مي باشد

محل مخصوص انتظار مهمانان با طراحی و چیدمان مدرن

استفاده از مبلمان مناسب برای سالن انتظار

مهم ترین بخش یک اتاق انتظار، مبلمان این محیط می باشد. مبلمان اتاق مهمان اولین چیزی است که توجه مراجعین را جلب می نماید. علاوه بر این، میز و صندلی مورد استفاده در سالن پذیرایی تعیین کننده راحتی و یا ناراحتی مهمانان خواهد بود. در ادامه اجزای مبلمان لابی را معرفی خواهیم نمود.

لابي مدرن يک شرکت که داراي يک ميز پذيرش، يک ميز جلو مبلي و يک صندلي راحتي مي باشد

چند مدل از میز های مورد استفاده در سالن انتظار یک اداره

انواع میز مورد استفاده در اتاق پذیرایی یک اداره

در سالن انتظار یک اداره چند نوع میز اداری مختلف برای کاربرد های خاص استفاده می شوند. میز هایی که عموما در یک سالن انتظار به آنها نیاز داریم شامل میز پذیرش، میز پذیرایی و میز تلویزیون اداری می باشند.

برای مشاهده و خرید انواع میز اداری ساده و شیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

ميز مخصوص پذيرش به رنگ قهوه اي در پس زمينه سفيد

میز مسئول پذیرش در یک دفتر کار یا اداره

میز پذیرش

میز های پذیرش بخش مرکزی و اصلی سالن انتظار می باشند و این میز ها باید تمیز و قابل تشخیص باشند. دسترسی به میز پذیرش باید آسان باشد تا مراجعین بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند. اگر با تعداد زیاد کاغذ و بسته و … سر و کار دارید، بهتر است میزی تهیه کنید که به راحتی امکان انبار کردن و دور از چشم نگه داشتن این اشیا را به شما بدهد.  همچنین فضای کافی برای کامپیوتر، اسکنر، پرینتر و تجهیزاتی از این قبیل را در نظر بگیرید. این میز ها به نوعی کاربرد میز کامپیوتر را نیز دارند.

میز های اداری مخصوص پذیرایی

شما به میز هایی نیاز خواهید داشت تا از مهمانان خود پذیرایی نمایید. میز های جلو مبلی در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند. علاوه بر پذیرایی از مهمانان، میز های عسلی یا جلو مبلی اداری نقش بسزایی در دکوراسیون سالن انتظار یا اتاق مهمان دارند.

ميز اداري مخصوص تلويزيون به رنگ بژ که يک عدد صفحه نمايش روي آن مي باشد و در پس زمينه سفيد قرار گرفته

میز تلویزیون اداری مناسب برای استفاده در اتاق مهمان

میز تلویزیون اداری

ممکن است مراجعین مدت طولانی ای را در سالن انتظار سپری نمایند. برای اینکه به انتظار نشستن مهمانان را به یک تجربه مساعد تبدیل کنید، می توانید از وسایلی برای سرگرم کردن مراجعین استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید از یک تلویزیون به این منظور بهره مند گردید. با انتخاب یک میز تلویزیون مناسب، می توانید دکوراسیون بهتری برای اتاق پذیرش رقم بزنید.

استفاده از مبل مناسب برای اتاق انتظار

برای انتخاب مبل اداری مناسب برای سالن انتظار، ابتدا باید اندازه اتاق را در نظر گرفت. اتاق مهمان نه تنها باید طراحی در خوری داشته باشد، بلکه باید احساس راحتی را برای مراجعین ایجاد نماید. برای اینکه بدانید به چه تعداد مبل یا صندلی اداری نیاز خواهید داشت، باید بیشترین تعداد مراجعین خود را در نظر بگیرید، و به همان مقدار مبل و صندلی فراهم نمایید. سپس با توجه به تعداد و نوع مبلمان می توانید برای این محیط میز تهیه کنید. در ادامه انواع مبل اداری مورد استفاده در لابی را معرفی می نماییم.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی اداری شیک و مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مبل راحتي تکنفره به رنگ مشکي مخصوص دفتر کار و محيط هاي اداري در پس زمينه سفيد

یک نمونه مبل راحتی مناسب برای استفاده در اتاق مهمان ادارات

مبل راحتی تک نفره اداری

در انتخاب مبل راحتی اداری، باید به دکوراسیون محیط و فضای موجود توجه داشته باشید. مبل های تک نفره بیشتر مناسب اتاق مهمان یا اتاق پذیرایی یک اداره یا شرکت می باشند. این مبل های اداری وزن کمتری نسبت به مبل های دو یا سه نفره دارند. این امر باعث می شود تا راحت تر آنان را جا به جا نمایید و انعطاف بیشتری در طراحی داخلی لابی به شما می دهند.

مبل دو نفره مناسب اتاق مهمان يا سالن انتظار به رنگ سربي در پس زمينه سفيد

مبل دو نفره مناسب محیط اداری یا دفتر کار

مبل دو نفره ادرای

مبل های اداری دو نفره در اتاق مهمان یا سالن انتظار یک دفتر کار یا اداره استفاده می شوند. همانطور که از اسمشان پیداست، دو نفر به طور همزمان می توانند از این مبل ها استفاده نمایند.

مبل سه نفره راحتي مناسب محيط اداري به رنگ مشکي در پس زمينه سفيد

یک نمونه مبل سه نفره اداری مناسب برای اتاق پذیرش یا سالن انتظار

مبل های سه نفره اداری

اگر فضای کافی در اتاق مهمان خود دارید، می توانید از مبل های راحتی سه نفره استفاده نمایید. این مبل های اداری برای استفاده در هر محیطی مناسب نمی باشند، و از آن گذشته وزن بالایی دارند و جا به جایی آنها سخت است. اما مبل های سه نفره اداری طراحی خاص و با شکوهی داشته و جلوه زیبایی به اتاق پذیرایی دفتر کار شما می بخشند.

صندلي هاي راحتي مناسب سالن انتظار يا لابي يک اداره که شامل يک صندلي تک نفره، يک صندلي دو نفره و يک نيمکت اداري مي باشد و يک ميز جلو مبلي و يک ميز عسلي در کنار آنها قرار گرفته است

نمونه ای از صندلی های مورد استفاده در اتاق پذیرش یا سالن انتظار یک اداره

صندلی های مخصوص اتاق پذیرش

صندلی های انتظار در مقایسه با مبل ها ارزان تر بوده و برای اماکنی مانند مطب ها یا سالن های بزرگ  مناسب می باشند. علاوه بر این، جا به جایی و چیدمان صندلی راحت تر از مبل ها می باشد. دو مدل صندلی بیشتر از سایر نمونه ها در این محیط ها استفاده می شوند؛ صندلی انتظار و صندلی دسته دار. بعضا ممکن است از نیمکت های اداری یا پاف ها در این محیط استفاده شود.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی فرودگاهی یا انتظار، به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

صندلي هاي به هم چسبيده مناسب سالن انتظار و مطب ها که طراحي ساده داشته و به رنگ آبي مي باشند در پس زمينه سفيد

صندلی های اداری مخصوص سالن انتظار

صندلی انتظار

صندلی انتظار در واقع چندین صندلی به هم چسبیده می باشند و بیشتر در لابی بیمارستان ها و یا بانک ها استفاده می شوند. این صندلی های ردیفی مقرون به صرفه بوده و نظم و ترتیب خاصی به محیط می بخشند. اگر تعداد مراجعین شما بالا می باشد و سالن انتظار بزرگی درشرکت یا اداره خود دارید، صندلی های به هم چسبیده گزینه مناسبی برای شما هستند. در غیر اینصورت می توانید از صندلی انتظار تکی استفاده نمایید.

برای مشاهده و خرید انواع صندلی انتظار شیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

صندلي اداري مخصوص اتاق انتظار يا پذيرايي به رنگ قهوه اي در پس زمينه سفيد

صندلی دسته دار مناسب برای اتاق مهمان

صندلی های دسته دار

صندلی های دسته دار اداری در واقع همان صندلی های ساده هستند که معمولا در اتاق پذیرش استفاده می شوند. این صندلی ها هیچگونه چرخ یا تنظیمات ارگونومیکی نداشته و به راحتی قابل جا به جا کردن می باشند. معمولا بدنه این صندلی ها فلزی می باشد و پشتی کوتاهی دارند.

نيمکت مناسب براي استفاده در سالن انتظار و لابي يک دفتر کار به رنگ قهوه اي در پس زمينه سفيد

نیمکت اداری مورد استفاده در اتاق پذیرش یا سالن انتظار

نیمکت ها

نیمکت ها طراحی بسار ساده تری نسبت به مبل ها یا صندلی ها دارند. نیمکت های اداری زیبایی خاص خود را داشته و می توانید از آنها در دکوراسیون اتاق انتظار استفاده نمایید. پاف های اداری معمولا مقرون به صرفه بوده و با دوام می باشند.

لابي يک اداره که داراي دکوراسيون مدرن مي باشد و مجهز به چندين مبل راحتي، ميز پذيرايي، فرش ، پرده و سيستم نورپردازي مي باشد

استفاده از لوازم تزئینی و دکوری

بعد از انتخاب مبلمان اداری مناسب برای اتاق انتظار، نوبت آن است که لوازم دکوری ایده آل را برای این محیط فراهم نمایید. سعی کنید از لوازمی استفاده کنید که زیبایی و شکوه آنها در ذهن مراجعین باقی بماند. می توانید از نقاشی ها، مجسمه و یا یک آکواریوم بزرگ برای تزئین این محیط استفاده کنید. لوازم دکوری نه تنها جلوه خاصی به محیط می بخشند، بلکه باعث می شوند تا مهمانان شما قبل از ملاقات و جلسه ریلکس کنند.

اتاق پذيرش يک دفتر کار يا اداره که داراي دکوراسيون مدرن بوده و شامل چندين مبل و صندلي راحتي، ميز پذيرايي و عسلي، گلدان و ... مي باشد

اتاق مهمان یک اداره با طراحی داخلی مدرن و به روز

همچنین می توانید اطلاعاتی در مورد کمپانی خود را در اتاق انتظار قرار دهید تا مهمانان سرگرم خواندن این اطلاعات شوند. علاوه بر موارد ذکرشده، برای دکوراسیون اتاق مهمان می توانید از وسایلی مانند: قالی و فرش، قفسه مجلات و جا لباسی استفاده نمایید. می توانید با استفاده از آباژور های شیک و خاص نورپردازی زیبایی برای اتاق انتظار ایجاد نمایید. در ادامه به برسی این موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

اتاق انتظار يک شرکت يا دفترکار که داراي چند مبل راحتي، يک پاف، ميز عسلي و يک قالي يا فرش مناسب محيط اداري مي باشد

نقش فرش در دکوراسیون ضاهای اداری مانند لابی

به کارگیری فرش و قالی برای تزئین اتاق انتظار

فرش و موکت اداری جزو کالاهای لوکس محسوب می شوند و صرفا جنبه تزئینی دارند. امروزه در بسیاری از ادارات و دفاتر کار مدرن از فرش ها و یا قالیچه ها استفاده می شود. این لوازم تزئینی باعث می شوند تا دکوراسیون و طراحی داخلی اتاق مهمان یک اداره آزادانه تر و دقیق تر صورت گیرد. فرش ها می توانند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق انتظار باشند.

شلف کتاب از جنس چوب به رنگ قهوه اي مناسب محيط اداري در پس زمينه سفيد

کتابخانه کوچک مناسب محیط های اداری همچون اتاق مهمان و سالن انتظار

قفسه مجلات در سالن انتظار

همانطور که پیشتر اشاره شد، شما می توانید به منظور سرگرم کردن مراجعین خود، از ابزاری مانند تلویزیون، مطالب خواندنی مثل مجلات و … در اتاق مهمان استفاده نمایید. برای ایجاد نظم و سامان دهی به محیط، می توانید از قفسه مخصوص نگهداری مجلات بهره مند گردید. به کارگیری کتابخانه یا شلف ها نه تنها باعث مرتب شدن اتاق و سرگرمی مهمانان می شود، بلکه می تواند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق پذیرش باشد.

جا لباسی

مهمانان و مراجعین نیاز به فضایی دارند تا بعضی لباس های خودرا در آن قرار دهند. لزوم وجود جا لباسی یا حد اقل یک رخت آویز دیواری در یک محیط اداری واضح است. از جا لباسی یا چوب لباسی ای استفاده نمایید که با تم و دکوراسیون محیط سازگار باشد تا علاوه بر ایجاد حس راحتی، زیبایی بیشتری به اتاق مهمان شرکت خود ببخشید.

ترکيب رنگ يک محيط اداري با استفاده از رنگ هاي مشکي و قرمز

استفاده از رنگ مشکی یا قرمز موجب افزایش خشونت می شود

دقت در انتخاب ترکیب رنگ اتاق مهمان

رنگ بندی اتاق پذیرش و مبلمان مورد استفاده در آن، مستقیما روی حس وحال مراجعین تاثیر می گذارد. به همین خاطر باید با توجه به کاربری محیط، ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر می خواهید سالن انتظار یک بیمارستان را رنگ آمیزی کنید، بهتر از رنگ های آرامش بخش مانند سبز و آبی استفاده کنید. رنگ آبی نشان دهنده صداقت، وفاداری و امنیت است در حالی که رنگ سبز خاصیت آرام کننده دارد.

استفاده از رنگ هاي بژ روشن و تيره و گندمي در رنگ آميزي يک محيط اداري

استفاده از رنگ های ملایم و گرم برای محیط اداری مناسب تر است

در محیط اداری، استفاده رنگ های با سایه صورتی این حس را به مراجع کنننده القا می کند که قرار است رفتاری ملایم با وی صورت گیرد. در حالی که رنگ قرمز یا زرد باعث تحریک عصبانیت و پرخاش می شود. در ضمن توجه داشته باشید که رنگ سالن انتظار باید با رنگ آمیزی سایر بخش های اداره متناسب باشد.

سيستم روشنايي سالن انتظار يک اداره که داراي چندين لامپ حبابي مي باشد که بر روي سقف اتاق نصب گشته اند و کل محيط را پوشش مي دهند

نور پردازی مناسب فضا

نور پردازی نیز تاثیر بسزایی در احساس مهمانان و مشتری ها دارد. استفاده از نور های روشن باعث ایجاد آرامش می شود. همچنین موجب می شود تا لوازم و اشیا موجود در محل بیشتر به چشم بیایند. این ویژگی نکته مثبتی برای شرکت های تجاری و مراکز خرید و فروش به شمار می رود (اگر قصد نمایش محصول خاصی را داشته باشند). رنگ های گرم نیز باعث ایجاد حس صمیمیت و راحتی می شود. استفاده از روشنایی طبیعی باعث می شود تا سالن انتظار بزرگتر به نظر برسد. زیرا پنجره ها به نحوی فضای داخل را به محیط بیرون متصل می نمایند. همچنین می توانید با استفاده از وسایلی مانند آباژور ، علاوه بر نورپردازی، دکوراسیون محیط را زیبا تر نمایید.

اتاق انتظار يک اداره مدرن که مجهز به چند عدد مبل راحتي، ميز عسلي اداري، تلويزيون، فرش و لوارم تزئيني مانند گلدان مي باشد

طراحی داخلی امروزی لابی یک شرک

به کار گیری ابزار تکنولوژی

ممکن است افرادی که در اتاق انتظار شما نشسته اند، همزمان کار مهمی داشته باشند. به همین خاطر لازم است که امکاناتی را برای مهمانان نشسته در لابی فراهم نمایید. برای مثال پریز های برق را دردسترس قرار دهید تا بتوانند وسایل الکتریکی مانند موبایل های خود را شارژ نمایند. میز عسلی یا میز لپ تاپ جلو مبلی در محیط قرار دهید تا در صورت نیاز کار کردن با لپ تاپ از آن استفاده نمایند. همچنین می توانید اینترنت وای فای در را دسترس این افراد قرار بدهید. می توانید از تلویزیون و صفحه نمایش های موجود در محیط استفاده کرده و با پخش ویدیو هایی مراجعین را با شرکت خود بیشتر آشنا نمایید.

طراحي مدرن يک سالن انتظار که مجهز به چند دست مبل راحتي و ميز پذيرايي مي باشد

چیدمان امروزی یک محیط اداری مدرن

چیدمان اصولی و با هدف

ممکن است شما ندانید برای چیدمان و طراحی داخلی اتاق مهمان باید از کجا شروع کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه های چیدمان و طراحی مثل giza 2020 و concept draw می باشد. با کمک این برنامه ها می توانید به راحتی طراحی داخلی محل مورد نظر را به صورت مجازی انجام دهید. به این ترتیب در وقت و انرژی خود صرفه جویی خواهید نمود.

ميز پذيرش در يک محيط اداري که کارمندي پشت ميز نشسته است بر روي ميز وسايي مانند گلدان، لپ تاپ و ... قرار گرفته

مسئول پذیرش در یک اداره که پشت میز مخصوص خود نسته است

سرویس دهی با کیفیت

ماجرا با یک طراحی داخلی مناسب و دکوراسیون عالی تمام نمی شود. در ادامه نکات نکمیلی را عنوان خواهیم کرد.

مسئول پذیرش باید همیشه لبخند بر لب داشته باشد و بسیار مودبانه با مراجعین شما برخورد نماید، حتی در بدترین شرایط. همیشه سالن انتظار و میز های پذیرایی را تمیز و خلوت نگه دارید تا مهمانان حس بدی پیدا نکنند. با استفاده از لوازمی مانند رخت آویز و مبلمان راحتی مهمانان را خوشحال نگه دارید. نهایت سعی خود را بنمایید تا هرچه کمتر مراجعین را منتظر نگه دارید.

سالن پذيرايي در يک اداره با طراحي و چيدمان مدرن که شامل چند عدد مبل راحتي و ميز پذيرايي مي باشدبه علاوه لوازم دکوري

نمایی از یک اتاق پذیرایی اداری

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت اتاق پذیرش باید تا جای ممکن راحت باشد. برای اینکه بفهمید آیا یک سالن انتظار ایده آل طراحی کرده اید یا خیر، راهکار های ساده ای وجود دارند. خودتان در محیط مورد نظر قرار بگیرید و ببینید آیا اتاق پذیرش شما کم و کثری دارد یا خیر. از کارکنان بخواهید وارد این بخش شوند و نظر خود را به شما بگویند. همچنین می توانید مرتبا از مراجعین خود نظر سنجی نمایید تا از نظرات آنان نسبت به اتاق انتظار آگاه شوید.

منبع:  btod

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “هشت بخش مهم در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020