فضای داخلی یک منزل را تصویر نشان می دهد که در آن یک مبل راحتی مشکی با کوسن های طرح دار با ترکیب رنگی نارنجی سفید قرار گرفته است و یک میز جلو مبلی چوبی روبه روی آن می باشد و دور آن میز های عسلی با ترکیب رنگی زرد نارنجی قرمز و صورتی قرار گرفته است و روی میز جلو مبلی با لوازم تزیینی پر شده است و از سقف آن یک لوستر نورانی کوتاه قرار گرفته است ودر طرف دیگر یک میز ناهار خوری همره با صندلی های دورش که به رنگ سفید طوسی می باشد قرار گرفته است و بالای آن یک لوستر دایره ای مانند مشکی می باشد و دیواره پشت میز ناهار خوری به رنگ ابی روشن و رگه های سفید می باشد.

سبک های مبلمان و چیدمان داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

در این مقاله به معرفی سبک های چیدمان داخلی منزل شامل سبک مدرن ، سبک کلاسیک ، ساحلی ، هالیوودی ، غیر متعارف ، آنتیک ، روستایی ، اسکاندیناوی ، فرانسوی ، سنتی و ... پراخته شده است. امروزه از این سبک های دکوراسیون داخلی منزل در دنیا به طور گسترده استفاده می شود. این نوشته به شما کمک می کند تا بتوانید سبک مبلمان فضای داخلی خانه خود را با توجه به روحیات و علایقی که دارید انتخاب نمایید.

از چالش هایی که بسیاری از افراد در مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل با آن روبرو هستند، عدم شناخت سبک های چیدمان داخلی است. با آشنایی با سبک های منحصر به فرد که در چیدمان داخلی منزل استفاده می شوند، انتخاب مبلمان دلخواه بسیار آسان است. برخی از افراد نیز چند سبک را با هم ترکیب می نمایند و از مبلمان ایده آل منزل خود لذت می برند. همچنین امروزه سبک های طراحی کلاسیک و مدرن در بسیاری از اثاثیه مهم منزل مانند تخت خواب ، میز ناهار خوری ، میز تحریر ، میز تلویزیون و حتی آباژور متجلی گشته است. بنابراین یکی از بخش های مهم برای شروع چیدمان منزل ، یادگیری درباره هر یک از سبک ها و شناخت تفاوت آنها با یکدیگر است.

برای آشنایی با فضاهای مختلف منزل و نقش اجزای مبلمان در چیدمان داخلی هر فضا می توانید مقاله ” اجزا و چیدمان داخلی فضاهای منزل ” را مطالعه نمایید.

یک یخچال مشکی همراه با یک میز اوپن سفید و مبلمان سفید همراه با کوسن های مششکی روی آن با فرش مشکی و میز ناهار خوری مشکی با صندلی هایی که در دور تا دور آن می باشد و به رنگ مشکی هستند در اتاق نشیمن خانه قرار داردند

نمونه ای از استایل مدرن

مبلمان منزل به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن یک اصطلاح در چینش است که به طور معمول به خانه ای با خطوط واضح، منظم، یک پالت رنگی ساده و استفاده از موادی که می تواند شامل فلز، شیشه و فولاد باشد اشاره دارد.

دکوراسیون مدرن در هر قسمتی از جمله چیدمان مبلمان حس سادگی را به همراه دارد. شیک کلمه ای است که معمولاً برای توصیف سبک مدرن استفاده می شود، به این دلیل که از شلوغی های بی مورد در آن پرهیز کرده است.

برای آشنایی بیشتر با سبک مدرن در چیدمان داخلی منزل پیشنهاد می کنیم مقاله ” عناصر تشکیل دهنده طراحی داخلی مدرن  ” را مطالعه نمایید.

تصویر فضای نشیمن خانه را نشان می دهد که یک تی وی دیواری مشکی که زیر آن یک شومینه قرار گرفته است و مبل راحتی سفید و دو مبل پذیرایی قرمز با کوسن های مشکی و لوستر بزرگی که از سقف آویزان است را نشان می دهد

نمونه ای از دکوراسیون داخلی معاصر

استفاده از سبک معاصر در چیدمان

سبک مدرن و معاصر دو استایلی هستند که بیشتر مواقع به جای هم استفاده می شوند. معاصر با مدرن متفاوت است زیرا چیدمان را براساس حال حاضر توصیف می کند. تفاوت اصلی که سبک دکوراتیو مدرن و معاصر را از هم متمایز می کند این است که استایل مدرن تفسیری دقیق از چیدمان است که از قرن 20 آغاز شد. از طرف دیگر،  مدل معاصر روان تر است و می تواند پایبندی کمتری به یک سبک خاص را نشان دهد. به عنوان مثال، سبک معاصر ممکن است شامل خطوط منحنی باشد، در حالی که معماری داخلی مدرن چنین نیست.

یک اتاق نشیمن با کف سرامیکی سفید را نشان می دهد که دارای یک آشپزخانه با کابینت ها و کشو های سفید و یک میز اوپن با ترکیب رنگ های سفید و یاسی می باشد که چهارپایه هایی خاکستری در یک طرف آن قرار گرفته است و یک دیوار قرمز رنگ در انتهای اتاق می باشد که دو مبل که با ترکیب رنگ های سفید و مشکی به صورت راه راه می باشد همراه با یک میز عسلی مشکی در بین آنها روبه روی دیوار قرار دارد

نمونه ای از چینش مینیمالیستی مبلمان اتاق نشیمن

دکوراسیون به سبک مینیمالیست

مینیمالیست مفهومی است که در استرالیا بسیار محبوب است. مفاهیم دکوراتیو مدرن را می گیرد و بیشتر ساده می­ شود. پالت­ های رنگ مینیمال نیز خنثی و با روح می باشند. در مدل مینیمال چینش مبلمان ساده اند و هیچ چیز در لوازم جانبی یا چیدمان مینیمالیستی بیش از حد و پر زرق و برق نیست. معماری داخلی به سبک مینیمالیست در نهایت با حفظ عملکرد و خطوط فوق العاده منظم تعریف می شود.

اتاق نشیمنی با کف و سقف چوبی به رنگ قهوه ای تیره و روشن است و پیانو سفیدی در آن قرار دارد و یک گلدان روی آن می باشد و مبل های راحتی قهوه ای تیره ای همراه با یک میز جلو مبلی در تصویر می باشد

مدل صنعتی در دکوراسیون مبلمان

 ایجاد سبک صنعتی در فضای داخلی

سبک صنعتی همانطور که از نامش پیداست ، از یک انبار یا یک زیر شیروانی شهری ایده می گیرد. در بسیاری از بخش ها احساس تناقض آن با فضا وجود دارد به طور مثال در این سبک ، دیده شدن آجر و چوب در یک ترکیب غیر عادی نیست.

یک خانه نمادین با مضمون دکوراسیون صنعتی، یک زیر شیروانی بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی سابق است. به سقف های بلند، الوارهای قدیمی و لوستر هایی همراه با مبلمان کم نظیر فکر کنید. ممکن است یک یا دو قطعه از هنر انتزاعی یا عکاسی وجود داشته باشد تا تندی رنگ، به رنگ بندی خنثی منتج از مواد اولیه چوب و فلزات اضافه کند.

اتاق نشیمنی با کف پارکت چوبی به رنگ کرم می باشد که در آن یک میز چوبی همراه با صندلی هایی در اطراف آن می باشد و یک ظرف تیینی روی میز می باشد و مبلمان سفیدی در فضا قرار دارد که روبه روی آن یک میز جلو مبلی می باشد و دو تابلو هنری بر روی دیوار نصب شده است

دکوراسیون به سبک نوستالژی در فضای اتاق

 دیزاین کردن به سبک نوستالژی

در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک نوستالژی بازگشت به استایلی از نوع چیدمان اواسط دهه 1900 (دهه 1950 تا 1960) است. استایل نوستالژی ادغامی از دو سبک مدرن و همچنین برخی از المان های مینیمالیست می باشد. عملکرد فضا موضوع اصلی برای چینش مبلمان در اواسط قرن بود. این فرم ها بر روی اشکال طبیعی یا ارگانیک همانند صندلی “تخم مرغ شکل” ، با کاربرد و ساخت آسان و ساده تأکید می کند.

اتاق نشیمنی با دیواره ای به رنگ یاسی و یک میز تلویزیون سفید که نمایشگر روی آن قرار گرفته است و یک گلدان با ترکیب رنگ های مشکی و سبز و زرد کنار تلویزیون می باشد و یک مبل راحتی خاکستری همراه با کوسن هایی به روی آن در تصویر می باشد و یک در سفید نیمه باز که کنار آن میز ناهارخوری و دو صندلی سفید در اتاق قرار گرفته است

دکوراسین اسکاندیناوی فضای هال

دکوراسیون فضای داخلی به سبک اسكاندیناوی

سبک اسكاندیناوی ادای احترام به سادگی زندگی نشان داده شده در کشورهای شمال اروپا است. طراحی مبلمان اسکاندیناوی اغلب مانند یک اثر هنری احساس می شود ، اگرچه ساده و کم است. در مبلمان، عملکردی همراه با خطوط جالبی وجود دارد که بسیاری از آنها تأثیر مجسمه سازی هستند.

سایر ویژگی های مشترک شامل پالت های رنگی کاملاً سفید و ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب فشرده شده، پلاستیک های روشن و کف آلومینیوم، استیل و تخته های عریض لعاب دار است. اگر رنگ های مختلفی وجود داشته باشد، اغلب به دلیل استفاده از هنر، الیاف طبیعی یا خز و یا یک تکه مبلمان است. نور وسیع، طبیعی، لوازم کمتر و مبلمان کاربردی ویژگی های طرح های اسکاندیناوی است.

تصویر یک اتاق خواب را نشان می دهد که دارای یک تخت دو نفره با تم سفید آبی می باشد و کنار تخت دو میز عسلی سفید قرار گرفته است که رو آن ها یک آباژور طرح دار می باشد و بالای تخت یک پنجره چوبی طرح دار به صورت نیمه باز قرار دارد

نمونه ای از سبک کلاسیک در مبلمان اتاق خواب

 مبلمان سبک کلاسیک

سبک کلاسیک دارای تجهیزات سنتی مجلل بوده و وسایل و لوازم جانبی فراوان سلطنتی را ارائه می دهد. این سبک ریشه در حساسیت های اروپا دارد. در خانه های کلاسیک غالباً چوبی تیره، پالت های رنگی غنی و انواع مختلفی از بافت ها و خطوط منحنی دیده می شود. مبلمان دارای جزئیات و پارچه های ظریف و تزئین شده ای مانند مخمل، ابریشم هستند که ممکن است شامل انواع الگوها و بافت ها باشد. عمق، لایه بندی و ابعاد بیشتر در چیدمان کلاسیک و سنتی وجود دارد.

در مقاله ” ویژگی های طراحی داخلی کلاسیک ” در مورد مبلمان به سبک کلاسیک به به طور کامل صحبت شده است.

فضای اتاق نشیمن را در عکس نشان می دهد که دارای یک دیوار سفید و یک دیوار مشکی می باشد و بر روی دیوار مشکی یک اثر هنری شیشه ای نصب شده است و این اتاق دارای یک فرش طرح دار با ترکیب رنگ های سفید و مشکی می باشد و دارای یک مبل راحتی خعاکستری با کوسن های مشکی و یک جفت کوسن طرح دار با ترکیب رنگ های سفید و مشکی می باشد و یک میز جلو مبلی طرح دار سفید مشکی روبه روی مبل راحتی قرار دارد

نمونه ای از استایل انتقالی در چیدمان فضای اتاق

چینش به روش انتقالی در مبلمان خانه

این سبک بسیار محبوب است زیرا از سبک های دکوراسیون داخلی طرح سنتی و مدرن ایده می گیرد تا فضایی را که از نظر این سبک “خیلی بزرگ ” نیست مطلوب جلوه دهد. یک حس تعادل جذاب و غیرمنتظره وجود دارد.

یک طرح انتقالی ممکن است شامل مواد مدرن مانند فولاد و شیشه باشد و سپس آنها را با وسایل مخمل خواب دار متحد کند. طراحی انتقالی همچنین شامل پالت های رنگی نسبتاً خنثی و ایجاد فضایی آرام است که قادر به احساس شیک و براق بودن و همچنین گرم و جذاب بودن دارد.

یک گلدان بزرگ با بدنه طرح دار چوبی بر روی یک میز جلو مبلی چوبی قرار گرفته است که کنار آن چندین کتاب بر روی همخ قرار دارند و یک سینی طرح دار همراه با لیوان هایی طرح دار داخل آن بر روی میز جلو مبلی قرار دارد و در این فضای اتاق یک کمد چوبی بزرگ به رنگ قهوه ای سوحتع نیز می باشد و یک مبل راحتی قهوه ای با کوسنی بر روی آن با ترکیب رنگ های سبز و زرد و مشکی می باشد و یک اباژور پشت آن قرار گرفته است

نمونه ای از دکوراسیون مبلمان خانه به سبک فرانسوی

معماری داخلی منزل با استفاده از سبک فرانسوی

رنگ های گرم و خاکی و همچنین مبلمان چوبی فرسوده و تزئینی ، نشان دهنده سبک طراحی داخلی کشور فرانسه است. این سبک الهام بخش گسترده ای از کلبه مزرعه ای است.

طرح فرانسوی ممكن است شامل رنگ های ملایم و گرم (رنگ های قرمز ، زرد یا طلایی) و مواد طبیعی مانند سنگ و آجر باشد. سبک طرح فرانسوی می تواند شامل مجموعه ای از ظروف چینی تزئین شده و پارچه های سنگین و روتختی باشد.

در تصویر دو صندلی یکسان و متقارن با ترکیب رنگی سفید و کرم می باشد که هر دو دارای کوسنی به رنگ سفید هستند و کف زمین به صورت پارکت است و رذوی آن یک فرش طرح دار با ترکیب ترکیب های رنگ های قرمز و بنفش و سبز و نارنجی تشکیل شده است و یک میز عسلی چوبی سفید بین این دو صندلی قرار گرفته است که روی با لوازم تزیینی چیدمان شده است

سبکی از چیدمان غیر متعارف

 استفاده از مدل غیر متعارف در مبلمان

غیر متعارف یا مدل بوهمیانی یک سبک محبوب برای دکوراسیون داخلی منزل است. این سبک زندگی بی دغدغه را بدون چارچوب نشان می دهد، مگر اینکه از خواسته های قلبتان پیروی کنید.

خانه های بوهمیایی ممکن است شامل مبلمان پر زرق و برق، وسایل روشنایی ، منسوجات و فرش هایی با الهام از سطح جهانی ، نمایش مجموعه ها و مواردی باشد که در منابع بسیار متنوعی از جمله بازارها و در سفرهای خود یافت می شود.

در هنگام استفاده از سبک بوهمی، مشاهده بالشتک های کف و فضای نشیمن راحت غیر عادی نیست. این سبک الحاقی می تواند یک لوستر فوق العاده پر زرق و برق داشته باشد که همراه با یک فرش فرسوده و صندلی میانه قرن است. در سبک بوهمیایی ، یک نگرش بی نظیر وجود دارد که در آن هر چیزی که دوست داشته باشید پیش می رود.

در تصویر یک صندلی چوبی به رنگ قهوه ای روشن و یک کوسن سفید بر روی آن و یک میز عسلی کنار صندلی که دارای رو میزی سفید است قرار دارد و روی میز عسلی قوری و خرده ریز های دیگری قرار دارد و یک شومینه طاقچه دار سفید رنگی قرار دارد که روی آن از لوازم تزیینی پر شده است

چیدمان روستایی در اتاق خانه

چیدمان داخلی روستایی

در چیدمان داخلی به سبک روستایی از طبیعت الهام گرفته می شود و از المان های خام و اولیه از جمله چوب و سنگ استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی روستایی برای نشیمن ممکن است لوازم جانبی خارج از منزل از طرح و جزئیات معماری باشد که شامل ویژگی هایی مانند سقف های طاق دار تزئین شده با تیرهای چوبی یا کف های چوبی بازسازی شده باشد. در حال حاضر بسیاری از طرح ها در دکوراتیو روستایی را با چیدمان مبلمان و لوازم جانبی مدرن تركیب می كنند.

اتاق پذیرایی با پنجره های بزرگ و پرده های بلند می باشد که در آن مبلمانی سفید چیدمان شده است و شومینه ای روبه روی مبل ها قرار دارد که دیواره آن به صورت سنگی می باشد و همچنین دو گلدان بزرگ در کنار مبل ها قرار دارد

مبلمان پذیرایی به سبک آنتیک

مبلمان داخلی به سبک آنتیک

آنتیک استایلی الهام گرفته از شلوغی چینش مبلمان در فضای نشیمن می باشد، اما در مقایسه با سبک های بوهمیانی  و مدل های دیگر ، نرم و لطیف تر است.

مبلمان آنتیک اغلب یا پریشان هستند یا به این شکل ظاهر می شوند. پالت های رنگ در این مدل شامل سفید ، کرم و پاستلی است. چراغ های رو میزی و لوستر ها ، همچنین تابلو های هنری ممکن است تزئیناتی باشند که جنبه زنانه پسند سبک آنتیک را ادامه دهند.

فضای داخلی منزل را در تصویر نشان می دهد که دارای تعدادی مبلمان راحتی به رنگ های خاکستری و مشکی می باشد و روی دیوار های فضای اتاق تعدادی تابلو و اثر هنری نصب شده است و کف زمین اتاق به صورت موکتی خاکستری می باشد و یک فرش طرح دار با ترکیب رنگ های سفید مشکی قرار دارد

دکوراسیون هالیوودی در مبلمان خانه

سبک هالیوودی در چیدمان فضا

چیدمان هالیوودی ، استایلیست که تمایل دارد تا آنجایی که می تواند، لوکس و بیش از حد مجلل باشد. این سبک در چیدمان داخلی اتاق نشیمن بسیار جذاب است. این سبک از معماری داخلی مناسب برای افرادیست که از تعریف و تمجید دیگران نسبت به دارایی خود لذت می برند.

این نوع از مبلمان می تواند برخی از ویژگی های دکوراتیو ویکتوریایی از جمله لوازم مخمل خواب دار، مبلمان مخمل و عتیقه جات و پالت های رنگی به ویژه پررنگ مثل بنفش ، قرمز و فیروزه ای را شامل شود.

تصویر فضای داخلی خانه ای را نشان می دهد که دارای یک کف پارکت چوبی و دیواره سفید همراه پنجره با پرده سفید و سقفی به صورت شیروانی و ست مبل راحتی سفید مشکی با یک میز جلو مبلی شیشه ای پایه چوبی مشکی که روی آن لوازم جانبی قرار گرفته است و تعدادی گلدان در در گوشه های خانه می باشد

چینش ساحلی مبلمان داخلی منزل

معرفی دکوراسیون ساحلی در فضای داخلی منزل

چیدمان ساحلی به سبک همپتون هم معروف می باشد و از منطقه نمادین ساحل ایالات متحده تشکیل شده است. از ویژگی های معمول آن می توان به پالت های رنگی روشن با سایه های خنثی خنک و همراه با آبی و سبز اشاره کرد. مبلمان اغلب سفید یا بژ هستند. چینش داخلی اتاق نشیمن می تواند حاوی المان های چوبی و لوازمی که که اغلب از دریا الهام گرفته شده است باشد.

الگوهای راه راه آبی و سفید برای بالش ، پنجره های بزرگ ، مبل های سفید مخمل و چوب سفید رنگ آمیزی شده نیز از موارد رایج در سبک کلاسیک ساحلی یا همپتون می باشد. هدف از این دکوراسیون داخلی برای اتاق نشیمن ایجاد یک محیط آرام و راحت است که از ساحل و اقیانوس الهام گرفته است.

 

در این فیلم سبک های مختلف جیدمان داخلی منزل نمایش داده شده است.

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی برای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به این نکات توجه نمایید:

تمامی سبک هایی که در این مقاله معرفی شد دارای نکات مثبت و منفی هستند، در آخر این خود شما هستید که با در نظر گرفتن سلیقه و روحیاتی که دارید نوع چیدمان داخلی فضای خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. می توان گفت که امروزه سبک مدرن در چینش داخلی مبلمان فضا کاربرد بیشتری دارد و به نحوی به یک سیک مبلمان عام پسند تبدیل شده است.

برای آشنایی با چیدمان اتاق نشیمن می توانید مقاله ” اجزای دکوراسیون و مبلمان اتاق نشیمن ” را مطالعه نمایید.

هیات تحریریه چوبیکانو امیدوار است که با خواندن این مقاله با سبک های معماری داخلی آشنا شده باشید و بتوانید در مبلمان منزل خود از این موارد استفاده نمایید.نظرات خود را در مورد چیدمان اتاق نشیمن با ما در میان بگذارید.

منبع: rocheledecorating

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عرفان خانلو 1401 | 01 | 24

    سلام. مقاله بسیار مفید خوبی بود بی نهایت از شما سپاسگزارم. برای چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم مقاله ای مثل این دارین؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1401 | 01 | 24

      با سلام و سپاس از لطف شما دوست گرامی.
      بله در این زمینه ( چیدمان و مبلمان اتاق خواب ) نیز مقاله ای به رشته تحریر در آمده است که با مراجعه به بخش مجله چوبیکانو می توانید مقاله مد نظرتان را پیدا نموده و مطالعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020