تصويری از يک تخت نوزاد کرمی رنگ چوبی که در اتاق خواب کودک قرار گرفته است .

انتخاب سرویس خواب مناسب برای نوزاد

دکوراسیون داخلی منزل

سرویس خواب برای نوزاد جزو مهم ترین اجزای سیسمونی می باشد.  انتخاب تخت برای نوزاد نه تنها از لحاظ دکوراسیون و زیبایی حائز اهمیت است، بلکه نقش مهمی در حفظ سلامتی و ایمنی نوزاد شما دارد. بنابراین شایسته است با مطالعه و کسب اطلاعات کافی در این زمینه، اقدام به خرید سرویس خواب مناسب برای کودکتان بنمایید. در این مقاله نکات مهمی در رابطه با انتخاب تخت نوزاد و انواع سرویس خواب باز گو می نماییم.

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب برای نوزاد

سرویس خواب نوزاد در ساده ترین حالت شامل تخت نوزاد یا گهواره و کالای خواب نوزاد شامل تشک خوشخواب ، لحاف و بالشت می باشد. شما می توانید سرویس خواب را با دراور ها ، کمد و برخی از لوازم تزئینی اتاق خواب مانند آباژور ست نمایید. با انتخاب تخت خواب و کمد نوزاد به صورت ست، دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد زیبا تر و شیک تر خواهد بود. بودجه ی شما از مهم ترین عوامل تاثیر در خرید سرویس خواب و سایر لوازم مورد نیاز برای اتاق خواب می باشد.

تصويری از يک سرويس خواب مخصوص نوزاد به رنگ کرمی و تشک سفيد و به شکل مستطيل .

سرویس خواب کرمی رنگ نوزاد

اهمیت انتخاب تخت نوزاد مناسب

انتخاب سرویس خواب مناسب برای نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کودک شما بخش زیادی از زمان خود را در تخت خواب سپری خواهد نمود. تخت نوزاد معمولا تا سه سالگی برای خوابیدن کودک مناسب است. در این دوران ( از بدو تولد تا سه سالگی) کودک بسیار ضعیف و حساس است و کوچکترین عوامل روی او تاثیر خواهند گذاشت. از این رو باید دقت کافی را برای انتخاب یک سرویس خواب مناسب داشته باشید. البته بعضی از انواع تخت ها به عنوان تخت خواب نوجوان و نوزاد بعد از سه سالگی نیز می تواند برای کودک قابل استفاده باشد. تخت در ادامه نکات مهمی در رابطه با انتخاب تخت مناسب برای نوزاد معرفی می نماییم.

تصويری از سرويس خواب چوبی نوزاد به رنگ قهوه ای که شامل يک تخت نوزاد و يک دراور می باشد و اتاق خواب نوزاد با لوازم دکوری تزئين گشته است.

سرویس چوب نوزاد ظاهری شیک و کلاسیک به اتاق خواب می بخشد

انتخاب بدنه تخت برای خواب نوزاد

هنگام خرید سرویس چوب نوزاد باید به قالب تخت یا بدنه آن توجه نمایید. یکی از مسائل حائز اهمیت در قسمت قالب تخت، نرده ها هستند. فاصله نرده ها باید بین 5 تا 10 سانتی متر باشد. فاصله بیشتر ممکن است خطرناک باشد. ارتفاع نرده ها نیز باید حدود 70 سانتی متر باشد. ارتفاع تخت تا زمین باید به گونه ای باشد که وقتی کودک شروع به راه رفتن کرد، بتواند به راحتی به روی تخت رفته و از آن خارج شود. ارتفاعی حدود 30 تا 40 سانت مناسب می باشد. علاوه بر موارد عنوان شده، شما باید توجه کنید که تخت نوزاد از استحکام کافی برخوردار بوده و دارای هیچگونه ترک و سائیدگی نباشد.

تصويری از يک تخت خواب نوزاد به رنگ سرمه ای و خوشخوابی با رنگ های ذغالی روشن و سفيد و دو عدد تابلوی دکوری که بر روی ديوار نصب گشته اند.

استفاده از رنگ های تیره در تخت خواب نوزاد پسر

جنس خوشخواب

نرم و مناسب بودن اجزای خوشخواب باعث می شود تا کودک به راحتی بخوابد و اذیت نشود. البته نرم بودن زیاد تشک مناسب نیست. مقدار شل یا سفت بودن تشک باید به میزانی باشد که وقتی سر کودک روی آن قرار می گیرد، تشک بیشتر از چند میلیمتر فرو نرود. اما مسئله مهم تر، جنس پتو و تشک می باشد. برخی از الیاف ممکن است برای کودک حساسیت و آلرژی ایجاد کنند، چون بعضی اوقات کودکان پتو را در دهان خود می گذارند و با آن بازی می کنند. بنابراین مهم است که از جنس های ضد آلرژی استفاده نمایید.

عکسی از يک تخت خواب نوزاد کرمی رنگ در کنار اشيا و لوازمی با همين طيف رنگ و در يک اتاق با ديوار سفيد .

ترکیب مناسب رنگ ها در اتاق خواب نوزاد

نکات ظاهری برای انتخاب سرویس خواب مناسب برای نوزاد

نکاتی که تا اینجا به شما معرفی نمودیم، در رابطه با سلامتی و حفظ ایمنی نوزاد بود. در ادامه چند نکته در رابطه با شکل و ظاهر سرویس نوزاد بازگو می کنیم. مسئله اول، توجه به دکوراسیون اتاق خواب نوزاد می باشد. تا جای ممکن سعی کنید از سرویس خوابی استفاده نمایید که متناسب با دکوراسیون اتاق خواب کودک باشد. مسئله بعدی توجه به رنگ تخت خواب کودک است. چیزی که بین سرویس خواب پسرانه و سرویس خواب دخترانه تفاوت ایجاد می کند، عمدتا  ترکیب رنگ سرویس خواب می باشد.

تصويری از يک تخت نوزاد قهوه ای رنگ با تشک سفيد.

 

شما می توانید با بهره گیری از این نکات، ظاهری زیبا تر برای اتاق خواب نوزاد ایجاد نمایید. مسئله بعدی در رابطه با ابعاد تخت نوزاد می باشد. شما باید از نوعی تخت و کمد نوزاد استفاده کنید که به راحتی در اتاق جا بگیرد. همچنین سعی کنید از سرویس خواب نوزاد سبک وزن یا چرخ دار استفاده نمایید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی آن ها از یک اتاق به اتاق دیگر انتقال دهید.

تصوير يک سروس خواب مدرن نوزاد که بجای نرده از شيشه در بدنه اين تخت استفاده شده و ديواره های اين تخت به رنگ قهوه ای می باشد و دو عدد عروسک داخل تخت گذاشته شده است.

در تخت خواب های مدرن نوزاد از شیشه استفاده می شود

انواع تخت مناسب برای کودک تازه متولد شده

تخت ها و سرویس خواب های متنوعی برای نوزاد وجود دارد. از ست خواب نوزاد پسر و سرویس خواب دخترانه گرفته تا سایر مدل ها. در ادامه چند مورد از اصلی ترین مدل های تخت نوزاد را به شما معرفی کرده و در مورد کدام توضیحات کوتاهی ارائه می دهیم تا به طور مختصر شما را با انواع مدل های سرویس خواب نوزاد و تخت باکس آشنا نماییم.

تصوير يک تخت نوزاد به رنگ های کرمی و سفيد در محيطی به همين رنگ.

یک نمونه تخت نوزاد ساده و شیک

سرویس خواب ساده

این سرویس خواب کودک که از محبوب ترین مدل های سرویس های خواب برای نوزاد می باشد، از شکل و ظاهری ساده و استاندارد برخوردار است. این مدل تخت خواب نوزاد هیچ گونه ویژگی یا کاربردی خاصی ندارد. بسیاری از مردم که طرفدار طرح های ساده و کلاسیک هستند این مدل تخت نوزاد را می پسندند.

تصويری از يک تخت خواب نوزاد زرشکی رنگ و دارای کشو در پس زمينه سفيد.

تصویری از یک تخت نوزاد کشو دار

تخت نوزاد کشو دار

این مدل تخت خواب ها دارای چندین طبقه کشو در کنار تخت می باشند. اگر فضای کافی برای نگهداری لوازم ندارید و می خواهید اتاق خواب کودک شما مرتب و منظم باشد، می توانید از این مدل تخت ها استفاده کنید.

عکس يک تخت مبله برای نوزاد که در کنار يک تخت خواب قرار داده شده و يک کودک درون تخت نوزاد قرار گرفته است.

تخت های مبله نوزاد مناسب برای استفاده در کنار تخت خواب

تخت خواب مبله نوزاد

این مدل تخت خواب پسرانه و دخترانه نوزاد علاوه بر تشک ، پتو و بالشت، دارای پشتی نیز می باشند. به این خاطر به این تخت ها مبله می گویند که اگر نرده های یک طرف را باز کنید و به پایین بکشید، شبیه یک مبل خواهد بود. اگر می خواهید هنگام خواب کودکتان را نیز درکنار خود بخوابانید، استفاده از این مدل تختخواب برای شما مناسب است. زیرا می توانید با باز کردن نرده های یک طرف تخت، آن را به تخت خواب خود بچسبانید و کودکتان را نزدیک به خود قرار دهید.

تصويری از يک تخت نوزاد به شکل گرد با بدنه کرمی رنگ و تشک سفيد و چرخ دار در پس زمينه سفيد.

سرویس خواب چرخ دار نوزاد

تخت خواب مدل گرد

اگر می خواهید در انتخاب سرویس خواب کودک خود خلاقیت به خرج بدهید از تخت های معمولی استفاده نکنید، می توانید سرویس خواب مدرن گرد را انتخاب کنید. این مدل تخت ها قابلیت یا ویژگی خاصی ندارند و فقط شکل بدنه آنها با سایر تخت ها متفاوت می باشد. این مدل تخت خواب نیاز به تشک مخصوص دارند.

برای مشاهده و خرید انواع تخت خواب دو طبقه  برای کودک و نوجوان می توانید به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که انتخاب تخت خواب چوبی نوزاد اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل نیاز است که قبل از خرید، اطاعات کافی را در مورد تخت یا سرویس خواب نوزاد کسب کنید. به این ترتیب می توانید با اطمینان کامل اقدام به خرید یک سرویس خواب مناسب برای نوزاد خود نمایید.

منبع: roomtogrow
هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “انتخاب سرویس خواب مناسب برای نوزاد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020