محيط و دکوراسيون يک اتاق مخصوص مديريت که در آن صندلي و ميز مديريت به چشم مي خورد و رنگ ديوار هاي اين اتاق قهوه اي حنايي مي باشد.

دکوراسیون داخلی و مبلمان اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری

در این مقاله به بررسی اجزای مبلمان اتاق مدیریت و چیدمان دفتر مدیر در یک اداره خواهیم پرداخت. هر یک از این بخش های یک دفتر کار، طراحی و چیدمان خاص خود را داشته و با محیط های دیگر متفاوت می باشند. برای مثال فضای استراحت کارمندان با هدف ایجاد راحتی طراحی می شود و لی در چیدمان اتاق مدیریت بیشتر بر روی با شکوه بودن متمرکز است.

ویژگی های اتاق مدیریت در دفتر کار

اتاق مدیریت یک شرکت یا اداره مکانی است که قرار های کوچک کاری، ثبت قرارداد ها و در برخی موارد استخدام کارکنان جدید در آن به وقوع می پیوندد. بنابراین طراحی این اتاق باید رسمی و در عین حال راحت باشد. اگرچه طراحی این محیط بیشتر به رضایت و سلیقه مدیر بستگی دارد.

طراحی و چیدمان اتاق مدیر باید تا حدودی بیانگر نوع فعالیت شرکت، سبک کاری مدیر و طرز تفکر او باشد. هر چند این موضوع عمومیت نداشته و مثلا در دفتر یک شهردار چنین اصولی به کار گرفته نمی شود. به طور کلی می توان گفت شخصیت یک مدیر تاثیر بسزایی در چیدمان دفتر کارش دارد.

اتاق مخصوص مديريت که به يک ميز مديريت و صندلي مديريت مجهز گشته و رنگ ديوارهاي اين اتاق قهوه اي تيره است ولي رنگ کف آن طوسي روشن است

دکوراسیون مدرن اتاق مخصوص مدیریت

به عنوان مثال، مدیر هایی که طرز تفکر سنتی و محافظ کارانه دارند، احتمالا دکوراسیون کلاسیک را برای دفتر کار خود ترجیح خواهند داد. در این سبک طراحی، از اجناس چوبی به رنگ تیره و با کیفیت برای مبلمان اتاق ریاست استفاده خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، پرده ها و فرش های گرانبها و نفیس نیز در این سبک به کار می روند. همچنین ممکن است مجسمه ها و اشیا تزئینی در این نوع چیدمان دیده شوند. صندلی اداری کلاسیک یا میز مدیریت کلاسیک در این دکوراسیون ها کاربرد دارند.

نمايي از يک اتاق مخصوص مديران و رئيسان يک دفتر کار يا اداره که مبلمان چوبي در آن بکار رفته است و رنگ ميز ها و کتابخانه ها قهوه اي مي باشد

دکوراسیون سنتی اتاق مخصوص مدیریت

از سوی دیگر، مدیرانی که  امروزی تر هستند، بیشتر ترجیح می دهند اتاق کارشان فضای راحت تری داشته باشد. این مدیر ها استفاده از طراحی های مدرن و تکنولوژی های به روز را می پسندند. امروزه طراحان علاقه دارند تا دفتر های طراحی و یا معاری را در محوطه کارخانه های قدیمی و متروکه بنا نمایند. شرکت های طراحی علاقه زیادی به دیوار های آجری و دکوراسیون غیر معمول این سازه ها دارند. در این سبک طراحی همه اعضای یک اداره یا شرکت، از جمله رئیس یا مدیر مجموعه، در یک محیط قرار می گیرند.

برای مشاهده انواع میز اداری کلاسیک و مدرن به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

محيط يک اداره امروزي که در يک کارخانه قديمي بنا شده. ديوار هاي اين دفتر کار آجري هستند و تير آهن هاي سقف کاملا واضح است

ایجاد یک محیط کارامروزی در محوطه یک کارخانه یا شرکت قدیمی

گاهی اوقات ممکن است کابینت ها و قفسه ها توسط دیواره های شیشه ای از بخش اصلی دفتر کار جدا شده و محسور بمانند. در اکثر مواقع نیز فضای کار پرسنل توسط پارتیشن ها از یکدیگر جدا می شود.

المانهای چیدمان اتاق مدیران

اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون اتاق مدیریت شامل این موارد می باشد:

  1. میز مدیریت
  2. صندلی مدیریت
  3. ست مبل اداری
  4. میز پذیرایی
  5. میز تلویزیون اداری
  6. انواع پرده های اتاق مدیریت
  7. تابلو و تزئینات دکوراتیو
  8. شلف و کتابخانه
  9. لوازم نور پردازی مانند آباژور و لوستر
اتاق يک مدير خانم که به قفسه، کتابخانه، ميز و صندلي اداري مخصوص مديريت مجهز گشته و غالبا از رنگ هاي روشن در دکوراسيون اين اتاق استفاده شده است

یک محیط کارامروزی که برای زنان طراحی شده است

دکوراسیون اتاق برای یک مدیر خانم

امروزه کمپانی های زیادی وجود دارند که توسط خانم ها مدیریت می شوند. بدیهی است که طراحی اتاق یک مدیر زن پیش نیاز های خاص خود را دارد.

برای چیدمان اتاق مدیریت یک خانم، باید این اصول را رعایت نمایید:

  1. نور پردازی این اتاق باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد
  2. بهتر است طراحی اتاق مدیریت هم بر روی زیبایی و هم بر روی افزایش کارایی محیط متمرکز باشد
  3. در جزئیات دکوراسیون باید اعتدال را رعایت نمود
  4. بخش بندی درست و منعطف این اتاق
محيط يک اتاق اداري مخصوص زنان که ميز مديريت و قفسه ها به رنگ سفيد مي باشند که در کنار ميز، يک صندلي قرمز قرار گرفته است

دکوراسیون مدرن دفتر کار یک خانم

انتخاب رنگ مناسب برای دیوار های اتاق یک مدیر زن

مسئله رنگ در اتاق مدیریت از اهمیت بالایی بر خوردار است. به طور کلی توصیه می شود که از سایه رنگ های گرم و روشن استفاده شود. به عنوان مثال رنگ صدفی و بژ برای این منظور بسیار عالی هستند. ولی همانطور که پیشتر اشاره شد، طراحی اتاق مدیریت بیشتر به سلیقه مدیر بستگی دارد. به همین دلیل ممکن است بعضی از مدیران از رنگ تیره یا سفید خالص در اتاق خود استفاده نمایند، که هیچ اشکالی ندارد.

برای مشاهده و خرید انواع میز مدیریت کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

فضاي يک اتاق مديريت امروزي که داري ست مبلمان قهوه اي رنگ است

ست میز و صندلی اداری مخصوص اتاق مدیر

انتخاب مبلمان مناسب برای چیدمان اتاق مدیران خانم

در انتخاب مبلمان برای دفتر مدیریت یک خانم، معمولا انتخاب رنگ های روشن ترجیح داده می شود. بیشتر مدیران زن که گرایشات سنتی دارند، به استفاده از مبلمان و کابینت های چوبی علاقمند هستند. مدیران امروزی تر، دکوراسیون مدرن و استفاده از میز مدیریت مدرن در کنار یک صندلی مدیریت مدرن را بیشتر می پسندند. یکی از اجزای مهم دکوراسیون اتاق ریاست، قفسه ها هستند. این قفسه ها نیز باید با رنگ بندی کلی اتاق هماهنگ باشند. نکته اصلی در رابطه با چیدمان این قفسه ها، در دسترس بودن و محل قرار گیری آنهاست.

برای مشاهده انواع میز مدیریتی کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

فضا هاي موجود در يک اتاق اداري مخصوص مديريت که شامل بخش استراحت، قسمت ديدار ها و جلسات و محيط کار مي باشد و هر يک از اين سه بخش مبلمان مناسب خود را دارند . ميز ها بهرنگ قهوه اي روشن و صندلي ها به رنگ سفيد مي باشند

فضاهای تشکیل دهنده اتاق مدیر

بخش بندی های اتاق برای مدیر زن

اتاق مدیریت یک خانم ، باید بخش های مختلفی داشته باشد. یکی از این این بخش ها فضای مخصوص انجام دادن کارهای اداری است. دراین محیط یک صندلی و میز مدیریتی باید قرار بگیرد. لازم است که در یک اداره قسمت هایی برای پذیرایی از مهمانان و یا استراحت کارمندان اختصاص داده شود. یکی از اجزای اصلی دکوراسین محیط کار یک خانم، لوازم تزئینی هستند. برای انتخاب لوازم تزئینی باید دو اصل را رعایت نمود؛ اولا در استفاده از اکسسوری ها رعایت اعتدال باید صورت گیرد و دوما اینکه وسایل دکوری مرتبط با هیچگونه عقاید سیاسی یا مذهبی و… نباشند. برای انجام تزئینات جزئی به عنوان مثال می توان از آینه های طرح دار استفاده کرد.

نمايي از چيدمان و مبلمان اتاق يک مدير مرد که مجهز به ميز مديريت، صندلي مديريت، و مبلمان راحتي مي باشد

طراحی داخلی اتاق یک مدیر مرد

چیدمان اتاق مدیریت مخصوص آقایان

مدیران و رؤسای شرکت های بزرگ، معمولا  افراد توانمند و با استعدادی هستند که از پس مدیریت کار ها به خوبی بر می آیند. بنابراین طراحی اتاق ریاست باید بیانگر این موضوع بوده و در عین حال پرستیژ وشکوه خاصی را ایجاد نماید. دکوراسیون دفتر مدیر یک شرکت بزرگ باید به گونه ای باشد تا مراجعین را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود که مشتری ها به عظمت شرکت و موقعیت ممتاز شخص مدیر پی ببرند. در این محیط باید از مبلمان اداری با کیفیت و درجه یک مانند میز مدیریت لاکچری استفاده شود. همچنین جنس پرده های مصرفی و رنگ آنها کاملا باید متناسب با محیط باشد.

برای مشاهده انواع صندلی مدیریت کلاسیک به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

محيط مخصوص اتاق رئيس يا مدير يک اداره يا شرکت که شامل يک ميز مديريت و يک ميز جلسه مي باشد که دور ميز جلسه چندين عدد صندلي قرارگرفته

چیدمان کلاسیک یک دفتر مدیریت

طراحی داخلی اتاق برای مدیر آقا به سبک کلاسیک

در این نوع طراحی ممکن است از کاغذ دیواری هایی با رنگ ملایم استفاده شود. طراحی پشت زمینه به صورت ساده باعث می شود تا توجه افراد بیشتر بر روی سایر قسمت های دکوراسیون متمرکز باشد. این موضوع موجب می شود که مبلمان و سایر اجزای چیدمان اتاق مدیریت بیشتر به چشم آیند. برای کف اتاق می توان از تخته های تیره رنگ استفاده نمود. همچنین می توان ام دی اف یا همان لمینت را برای این منظور بکار برد.

چيدمان امروزي دفتر کار رئيس يک اداره يا شرکت که در آن از ميز مديريت شيشه اي و يک صندلي مديريت مدرن استفاده شده است

استفاده از میز های شیشه ای در طراحی های به سبک مدرن

مدیران جوانتر معمولا طراحی مدرن را ترجیح می دهند، به همین علت در دفاتر این افراد از کابینت های شیشه ای یا فلزی استفاده می شود.

دفتر یک مدیر باید این تجهیزات را داشته باشد:

لوازمی همچون کابینت یا دراور های اداری برای نگهداری اسناد و مدارک

بخش مخصوص دیدار ها و قرار های کاری که مجهز به یک میز گرد و چهار عدد صندلی کنفرانس قهوه ای رنگ می باشد

اختصاص قسمتی از یک اتاق مدیریت برای قرار های کاری و برپایی جلسات اداری کوچک

در اتاق یک مدیر مرد، نباید لوازم و جزئیات دکوری زیادی وجود داشته باشد. کلکسیون اسلحه، غنائم به دست آمده از شکار حیوانات و موارد مشابه جایی در دفتر کار ندارند. وجود چنین چیز هایی در محل کار فقط موجب پرت شدن حواس شما می شود. اما استفاده از مدارک تحصیلی، جوایز و سایر آثار موفقیت شرکت، توصیه می شود.

مرتب نگه داشتن میز مدیریت نیز مهم است. می توانید در کنار کاغذ ها و مدارک روی میزتان، یک لپ تاپ، تلفن و عکس خانوادگی نیز قرار دهید.

اتاق کوچک مناسب براي رئيس يا مدير يک اداره که داراي يک ميز مديريت و چند عدد صندلي مهمان و يک صندلي مديريت مي باشد

محیط اداری دارای فضای کم

مبلمان اتاق مدیریت کوچک

باید توجه داشته باشید اتاق مدیریت چند کاربرد متفاوت دارد. در این محیط گفتگو ها، جلسات و کار های اداری صورت می گیرند. اما ممکن است بعضی از کمپانی های کوچک نتوانند فضای مورد نیاز یک مدیر را فراهم سازند. در چنین شرایطی باید تا حد ممکن از لوازم کاربردی و کوچک استفاده نمایید. هدف اصلی طراحی در این مدل دفتر ها، ایجاد یک فضای مناسب با استفاده از کمترین امکانات می باشد.

توصیه می شود در چنین محیط هایی از فناوری های به روز استفاده نمایید. استفاده مناسب از این ابزار به شما کمک زیادی در مدیریت فضای موجود می کند.

برای خرید انواع میز مدیریت لوکس به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

يک اتاق مديريت که از مبلمان فلزي و يا شيشه اي در دکوراسيون آن استفاده شده است

دکوراسیون مدرن یک محیط اداری

تا جای ممکن تجهیزات پلاستیکی، شیشه ای و یا فلزی در این مکان های به کار ببرید. این اجناس وزن کمتری داشته و می توانید به راحتی از آنها بهره مند گردید. بهتر است در کنار پنجره یک میز مدیریت با پیکر بندی صاف و یکپارچه قرار دهید. صندلی و قفسه ها را می توانید در همان نقطه بگذارید.

يک اتاق رياست يا مديريت امروزي که از بخش هاي مختلفي مثل فضاي مخصوص استراحت و محل ديدار ها و جلسات تشکيل شده است

یک محیط اداری مدرن که ازبخش های مختلفی تشکیل شده

نکاتی برای بخش بندی دفتر مدیریت

اتاق مدیر یا هیئت رئیسه، حداقل از سه بخش تشکیل شده است. این قسمت ها شامل: محیط مخصوص پذیرایی، فضای کار و  بخش استراحت می باشد. این اتاق باید از سایر قسمت های اداره جدا باشد. اگر اتاق مدیریت در یک دفتر کار از فضای کافی برخوردار قرار گیرد، کار طراحی راحت تر است.

يک ميز جلسه کوچک که چهار عدد صندلي کنفرانس در دور ميز قرار گرفته اند و رنگ ميز قهوه اي مي باشد

قبل از هر چیزی باید یک میز و صندلی مدیریت در اتاق ریاست وجود داشته باشد. علاوه بر این لازم است یک میز بزرگ مخصوص جلسه در این اتاق قرار بگیرد. بهتر است که میز پذیرایی و یا میز جلسات در محیط مخصوص خود باشند اما اگر فضای کافی در اتاق مدیریت موجود نیست، می توان هر دو میز را کنار هم قرار داد.

فضای مخصوص استراحت باید با مبلمان راحتی تجهیز شود تا مدیر بتواند کمی استراحت کند. بهتر است ناحیه استراحت تا حدودی از بخش های دیگر مجزا باشد. می توان در این بخش از تجهیزاتی مانند مبل تختخواب شو یا یک تخت خواب اداری ساده و کوچک در قسمتی مجزا نیز استفاده نمود تا مدیر در ساعات استراحت و در صورت نیاز کمی ریلکس کند.

دکوراسيون و چيدمان امروزي يک اتاق مديريت يا رياست که داراي يک ميز مديريت و يک ميز کار مي باشد و رنگ مبلمان و ميز ها سفيد مي باشد

نمونه ای از دکوراسیون و مبلمان امروزی مناسب اتاق های مدیریت

به عنوان یک نتیجه گیری می توان گفت: دکوراسیون محیط های اداری نسبت به گذشته تفاوت های زیادی کرده است. امروزی سبک ها و چیدمان های بسیار گوناگون برای دفاتر کاری وجود دارد به طوری که می توان یک فضای کاملا منحصر به فرد ایجاد کرد که شبیه به هیچ اداره یا دفتر کار دیگری نباشد. سعی کنید  اجزای دکوراسیون دفتر کار خود را عاقلانه انتخاب نمایید و از کلیشه ها پیروی نکنید. به عنوان مثال امروزه مرسوم است که از مبلمان و میز هایی از جنس چوب بلوط در محیط های اداری استفاده کنند، اما این کار بیشتر باعث ضرر زدن به کسب و کار می شود تا پیشرفت آن. بنابراین شایسته است که چیدمان دفتر کار خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

 منبع: balancedfoodandfuel

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حسین نجفی زاده 1400 | 10 | 29

    سلام وقت شما بخیر. تجهیزات مخصوص اتاق مدیریت مثل میز و صندلی مدیریتی هم می فروشید؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 10 | 29

      با سلام و عرض ادب.
      برای مشاهده و خرید تمام محصولات از جمله میز مدیریت خاص و شیک و صندلی مدیریتی ، به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020