تصویری از یک میز ناهار خوری کلاسیک در چیدمان فضای داخلی منزل

نقش میز کلاسیک در دکوراسیون اتاق ناهار خوری

دکوراسیون داخلی منزل

با وجود اینکه زمان در حال گذر بوده و پیوسته دنیای  پیرامون ما در حال نو شدن است اما هنوز عده ای هستند که به سبک و سیاق سنتی علاقه داشته و بدان شکل زیست می کنند. خیلی از ماها به وسایل خانه سبک سنتی علاقه داریم. یکی از وسایل خانه که در سبک سنتی طرفداران بسیاری دارد، میز ناهار خوری است. میز ناهارخوری کلاسیک هنوز هم از پر مصرف ترین سبک میز های غذا خوری می باشد. در این نوشته قصد داریم به میز غذا خوری کلاسیک و مدل های مختلف آن بپردازیم.

میز کلاسیک غذاخوری چیست

میز ناهار خوری کلاسیک از سبک های پر استفاده قدیمی و سنتی استفاده از میز غذا خوری در ایران می باشد که جایگاه ویژه ای بین خانواده ها دارد. در قدیم الایام میز ناهار خوری کلاسیک در مدل های محدودی طراحی ، تولید و به بازار عرضه شده است. میز ناهار خوری که نیم قرن پیش استفاده می شده از جنس چوب و عموماً به رنگ تیره بوده است.

امروز هم برای زنده کردن همان دوران و یادآوی سنت ، سرویس ناهار خوری به سبک و سیاق نیم قرن قبل با چوب های مخصوص در رنگ های قهوه ای تیره طراحی و ساخته می شوند.

تصویری از یک میز ناهار خوری کلاسیک ساخته شده به سبکی بسیار قدیمی

تاریخچه میز ناهارخوری سنتی

تاریخچه سبک کلاسیک سرویس اتاق ناهار خوری

تفکیک سبک های طراحی و ساخت میز و صندلی ناهار خوری نزدیک به ربع قرن است که در ایران به شکل جدی شکل گرفته است. بدین معنی که با پدیدار شدن سبک مدرن و استفاده زیاد از آن ، سبک کلاسیک در طراحی و ساخت میز های غذاخوری هم رونق گرفت. امروزه استفاده از میز ناهار خوری سلطنتی در تقابل با سبک مدرن می باشد.

تاثیر و نقش میز ناهار خوری کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

نقش میز غذا خوری سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسی

دکوراسیون کلاسیک ناهار خوری

میز و صندلی ناهار خوری می تواند به عنوان هسته اصلی یک مجموعه کامل دکوراسیون داخلی منزل باشد. بدین معنی که میز کلاسیک برای ناهارخوری با توجه به اینکه بیشتر از جنس چوب و به رنگ تیره طراحی و ساخته می شوند ، لذا باید در تطابق با دکوراسیون داخلی منزل باشد.

برای انطباق اجزای دکوراسیون داخلی منزل ، بهتر است کلیت دکوراسیون در برگیرنده میز غذا خوری سنتی از جنس چوب باشد. در غیر این صورت رنگ و جنس میز غذا خوری سنتی می تواند حالتی نا همگون را دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کند.

یک میز ناهار خوری کلاسیک با ظاهری بسیار زیبا در تصویر مشخص است. این تصویر با انواع میز ناهار خوری کلاسیک در ارتباط می باشد.

انواع میز غذاخوری سنتی

انواع میز سلطنتی و کلاسیک برای ناهار خوری

ناهار خوری سلطنتی مانند میز ناهار خوری مدرن در مدل های و ظرفیت های مختلفی طراحی و ساخته ی شود. در سبک کلاسیک، محدودیت برای ایجاد تنوع در کاربرد و جنس داریم. به همین دلیل مدلها و انواع میز غذاخوری سنتی انگشت شمار هستند. در ادامه به انواع مختلف میز غذاخوری سنتی خواهیم پرداخت.

میز ناهار خوری کلاسیک ساده با ظرفیت شش نفر در تصویر مشخص می باشد.

میز ناهارخوری ساده کلاسیک

میز ساده چوبی کلاسیک برای غذاخوری

میز ناهار خوری سنتی ساده ظرفیتی ثابت عموماً در حدود شش نفر با جنس چوب و به شکل مستطیل ساخته می شود. استفاده از میز های غذاخوری کلاسیک ساده در بین مردم کشورمان قدمت زیادی دارد.

ابتدا میز های غذاخوری به همین حالات سنتی ساده بوده و پس از گذشت زمان و با پدیدار شدن سبک مدرن استفاده از آن کمتر شده است. اگرچه امروزه با حضور همه سبک های طراحی میز غذاخوری ، استفاده از میز غذاخوری به سبک سنتی هم از رونق خوبی بر خوردار است.

برای مشاهده قیمت میز ناهار خوری سلطنتی  به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

میز ناهار خوری کلاسیک عموماً از جنس چوب می باشد. تصویری از یک میز ناهار خوری چوبی کلاسیک

میز چوبی کلاسیک ناهارخوری

میز و صندلی کلاسیک چوبی برای ناهار خوری

میز ناهار خوری چوبی در بسیاری از مدل ها و ظرفیت های متنوع، از جنس چوب ساخته می شود. عموماً وسایل خانه به سبک سنتی، از جنس چوب هستند و میز غذاخوری هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از چوب گردو از قدیم برای ساخت میز غذاخوری مرسوم بوده است.  به همین خاطر،  طراحی میز های غذاخوری سبک کلاسیک، امروزه با چوب همراه می باشد. علاوه بر میز ناهار خوری چوبی انواع  میز ناهار خوری استیل و میز ناهار خوری شیشه ای  نیز می توانند در سبک کلاسیک تولی شوند.

انواع میز ناهار خوری چوبی سنتی را در فروشگاه چوبیکانو ببینید.

تصویری از سرویس ناهار خوری چستر در فضای دکوراسیون منزل

میز غذاخوری سنتی چستر

میز و صندلی چستر برای ناهار خوری

میز ناهار خوری چستر از قدیم در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته است. چرم صندلی و جنس چوبی مقاوم باعث شده که میز غذاخوری چستر از جوانب مختلف بسیار منحصر بفرد باشد. همچنین میز غذا خوری مدل چستر همانند سایر تولیدات مدل چستر در ببین مصرف کنندگان بسیار محبوب می باشد.

برای مشاهده قیمت میز ناهار خوری چستر به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

میز غذا خوری کلاسیک هشت نفره با رنگ قهوه ای سوخته در قسمت پذیرایی یک خانه

میز غذاخوری کلاسیک با ظرفیت 8 نفره

میز ناهار خوری سنتی هشت نفره

میز ناهار خوری کلاسیک با ظرفیت هشت نفر بسیار پر استفاده می باشد و می تواند به راحتی پاسخگوی نیاز یک خانواده پر جمعیت باشد. همچنین جنس مورد استفاده در ساخت میز غذا خوری کلاسیک عمداتاً از چوب می باشد.

میز ناهار خوری سنتی گرد در فضای خانه

میز غذاخوری سنتی کم جا

میز گرد برای ناهار خوری

میز ناهار خوری گرد هم از مدل های کم جا در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. استفاده از میز ناهارخوری کم جا در قسمت های مختلف خانه امکان پذیر می باشد ، همچنین با توجه به گرد بودن آن ، افراد زیادی می توانند در دور این میز جای بگیرند.

برای مشاهده قیمت میز ناهار خوری گرد به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

میز ناهار خوری سنتی در فضای خانه با مزایا بسیار زیاد

میز ناهارخوری سنتی و مزایا آن

در بین سایر مدل های میز و صندلی ناهارخوری که در سبک مدرن طراحی می شوند می توان به میز ناهار خوری سفید ، میز ناهار خوری کم جا ، میز ناهار خوری تاشو را نام برد.

مزایای سبک کلاسیک در ناهار خوری

استفاده از میز سبک کلاسیک مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از چوب با مقاومت بالا در ساخت آنها
  • زیبایی و آرامش بخشی
  • کارایی و مقاومت بالا با توجه به تکنولوژی به روز ساخت انها
  • سبک بودن با توجه به بهینه سازی استفاده از مواد اولیه در ساخت آن

در پایان به عنوان نتیجه گیری نهایی با اینکه استفاده از میز های غذاخوری سبک امروزی بسیار گسترش یافته اما میز ناهار غذا کلاسیک هنوزم مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم مخاطب های خاص خود را دارد.

میز و صندلی کلاسیک با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند در دکوراسیون سنتی در خانه های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. همچنین جنس چوب بکار رفته در ساخت میز غذاخوری سنتی می تواند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در یک چیدمان چوبی و یا نیمه چوبی باشد.

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • زیبا 1400 | 07 | 07

    سلام
    قیمت میز ناهار خوری هاتون چنده؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 07 | 07

      سلام وقت شما بخیر
      برای اطلاع از قیمت و خرید انواع میز ناهار خوری جدید به فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020