اتاق نشیمنی در تصویر نشان می دهد که دارای یک شومینه که دور تا دور آن به صورت سرامیکی می باشد و جلوی آن یک نیمکت چوبی و بالای آن یکح قاب صورتی لوزی شکل با زمینه دیوار سفید می باشد و بغل شومینه در دو طرف آن میز هایی طرح دار قرار گرفته اند که روی آن گلذان های طوسی رنگ می باشد و پشت گلدان ها روی دیوار آینه به کار رفته است

اجزای دکوراسیون و مبلمان اتاق نشیمن

دکوراسیون داخلی منزل

اتاق نشیمن قلب خانه ی شماست بنابراین انتخاب مبلمان فضای هال و چیدمان آن در بالا بردن کیفیت زندگی بسیار مهم است. برای مبلمان هال اثاثیه هایی مانند مبل راحتی ، میز جلو مبلی ، میز تلویزیون و صندلی و میز عسلی نیاز داریم. انتخاب نورپردازی مناسب و المانهای دکوراتیو نیز در چیدمان نشیمن اهیمت دارد. مطالعه این مقاله می تواند برای انتخاب المانهای دکوراسیون داخلی نشیمن راهگشا باشد.

المانهای مبلمان نشیمن

نقل مکان به آپارتمان جدید کار بسیار سختی می باشد. پس از جابجایی اولین اقدام می تواند انتخاب مبلمان جدید باشد. به نظر می رسد برای این کار باید لیست بلند و بالایی از تجهیزاتی که برای مبلمان نشیمن خود می خواهید تهیه کنید ، در صورتیکه فراهم کردن مبلمان یک اتاق نشیمن کار آسانیست. برای مبلمان هال اثاثیه هایی مانند مبل راحتی ، میز جلو مبلی ، میز تلویزیون و صندلی های کنار مبل و میز های عسلی و در برخی مواقع مبل تختخواب شو لازم هستند با انتخاب متناسب این وسایل فضای نشیمن شما دقیقاً به همان چیدمانی که می خواهید رسید. این مطلب می تواند به عنوان یک راهنمای کاربردی در چیدمان مبلمان اتاق نشیمن جدید به شما کمک کند.

مبلمان راحتی سفید رنگی در اتاق نشیمن با دسته چوبی قهوه ای رنگ در تصویر قرار دارند که روی آن ها چند کوسن سفید و یک کوسن مشکی و دو پتو سفید قرار دارد و کنار آن یک میز عسلی چوبی به رنگ قهوه ای تیره می باشد که روی آن یک آباژور سفید و گلدان سفید می باشد و پشت میز عسلی پرده خاکستری رنگ و پنجره سفید می باشد و روبه روی مبلمان راحتی نیز یک میز جلو مبلی قرار دارد که روی آن یک ظرف قهوه ای رنگ و یک گلدان سفید رنگ می باشد و بر روی دیوار کناری آن چندین کلاه ه روی دیوار متصل شده است

لوازم چیدمان فضای نشیمن

در اینجا پنج قطعه اصلی مبلمان اتاق نشیمن آورده شده است که شما برای تهیه فضای خود و دنج بودن آن به آنها نیاز دارید. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که ممکن است شما به تمامی این لوازم احتیاج نداشته باشید، اما داشتن آنها می تواند در تجهیز فضای هال کاملاً مفید باشد و برای هدفی خاص کاربرد خوبی را ارائه نماید.

مبل راحتی برای گرد هم آمدن

اولین وسیله ای را که در اتاق نشیمن درابتدا باید در ذهن داشته باشید، یک دست مبل راحتی است. کاناپه به عنوان بزرگترین جزء مبلمان اتاق، در سبک چیدمان مناسب فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بالا چند نمونه از کاناپه که یکی از اجزای مبل راحتی هستند را می توانید ببینید.

میز جلو مبلی

در قدم بعدی چیدمان نشیمن باید به دنبال یک میز جلو مبلی باشید، چرا که میز جلو مبلی می تواند قهوه و چایی شما را در صبح، غذای شما را در بعد از ظهر و به طور کلی هر یک از وسایل شخصیتان را در طول روز نگه دارد. اگر تمایل داشته باشید می توانید روی آن را با وسایل تزیینی چیدمان کنید و جلوه جذابی از آن را به نمایش بگذارید.

میز تلویزیون

اگر شما یکی از طرفداران فیلم و سریال هستید و مدت زمان زیادی را برای مشاهده برنامه هایی از قبیل فیلیمو و نماوا می گذارید، پس برای نگه داشتن تلویزیون خود به یک میز تلویزیون جذاب و متناسب با دیگر لوازم فضای نشیمن خود احتیاج دارید تا بتوانید تجربه لذت بخشی را از تماشای تی وی بدست بیاورید.

اگر می خواهید یک میز تلویزیون متناسب با چیدمان منزل خود انتخاب کنید در مقاله ” انتخاب میز مناسب تلویزیون در دکوراسیون نشیمن ” نکاتی کاربردی و مفید را در این زمینه بخوانید.

میز عسلی

میز عسلی برای نگه داشتن ظروف هنگام میزبانی از میهمانان و همچنین گذاشتن لوازم تزیینی مثل آباژور بر روی آن و حتی قرار دادن ریموت های کنترل دستگاه های صوتی تصویری بسیار کاربردی و مناسب هستند.

صندلی پذیرایی

باید حداقل یک صندلی پذیرایی در اتاق نشیمن خود داشته باشید تا فضای آن متعادل شود و صندلی های اضافی برای میزبانی از میهمانان فراهم شود. صندلی های پذیرایی، هنگامی که در کنار مبل قرار می گیرند به ایجاد گوشه ای دنج برای گپ زدن با مهمانان کمک می کنند.

المان های دکوراسیون اتاق نشیمن

در این بخش به معرفی المانهای دکوراسیون اتاق نشیمن و اجزای نورپردازی فضا و سایر محصولاتی است که برای تکمیل مبلمان اتاق نشیمن نیاز دارید می پردازیم. این وسایل ضروری اتاق نشیمن با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی خانه شما تعیین می شود.

استفاده از فرش در نشیمن

برای اینکه در هنگام قدم زدن و نشستن بر روی کف اتاق نشیمن احساس راحتی داشته باشید می توانید از یک فرش زیبا با طرح متناسب با فضای نشیمن خود استفاده کنید.  علاوه بر آن فرش می تواند زیبایی و جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی فضای خانه شما بدهد.

نورپردازی فضا با لوستر

قطعاً توصیه می شود که لوستر سقف فضای نشیمن را به نحوی انتخاب کنید که حداقل 4 لامپ داشته باشد تا اتاق نشیمن شما از نور کافی برخوردار باشد. اگر وسعت سقف کمی دارید، بهتر است که از لامپ هایی که داخل سقف به کار رفته اند و به اطلاح لامپ های هالوژنی گفته می شود نیز استفاده کنید.

آباژور و چراغ رو میزی

افزودن یک آباژور و چراغ های رومیزی به مبلمان که معمولا بر روی میز عسلی قرار می گیرند  می تواند هنگامی که می خواهید کتاب یا مجله بخوانید یا از نور ملایمی در اتاق نشیمن خود استفاده کنید ، نورپردازی هدفمندی را ارائه دهد.

کوسن های روی مبلی

کوسن های رو مبلی راهی بسیارعالی برای افزودن سبک شخصی به اتاق نشیمن است. به دلیل قیمت مناسبی که دارند می توانند یک پشتیبان مناسب برای تغییر دکوراسیون مبلمان اتاق نشیمن در هر فصلی از سال باشند.

کتابخانه با کتاب ها و مجلات سرگرم کننده

کتاب ها و مجلات می توانند در بعد از ظهر های جمعه یک وسیله سرگرم کننده عالی برای وقت گذراندن در اوقات فراغت باشد، علاوه بر آن می توانند جلوه جذابی را با قرار دادن آن بر روی میز پذیرایی یا یک کتابخانه شیک یا هر جای دیگری که مناسب آن باشد برای چیدمان اتاق نشیمن فراهم سازد.

تزیینی اتاق نشیمن با اشیای دکوراتیو

اشیایی که شخصیت شما را به نمایش می گذارند می توانند راهی عالی برای تزریق برخی شخصیت ها واستایل ها در یک اتاق نشیمن خسته کننده باشند.  به عنوان مثال در اینجا چند تصویر از این لوازم تزیینی  و دکوراتیو وجود دارد که می توانید مشاهده کنید.

پتو هایی برای روی مبل

در بعضی از مواقع برخی افراد هستند که برای آن ها فرقی ندارد که اکنون در تابستان هستیم یا زمستان، این اشخاص در هر موقعی از سال احساس سرما می کنند و همیشه نیاز به پتویی برای گرم شدن دارند حال ممکن است که یکی از این افراد میهمان شما باشد گرچه ممکن است حتی شخص شما یا یکی از اعضای خانواده همچین عادتی را داشته باشند، پس با همه سادگی که این المان دارد از آن غافل نشوید چرا که یکی از بهترین وسایل ضروری اتاق نشیمن است که می توانید داشته باشید و رنگ پتو را متناسب با چیدمان مبلمان اتاق نشیمن خود انتخاب کنید.

تابلو ها و لوازم تزیینی و هنری دیواری

یک دیوار ساده می تواند بدون داشتن هیچ لوازم تزیینی یا قطعه هنری باعث بی روح بودن اتاق نشیمن باشد.  افزودن یک چیدمان هنری جذاب به فضای خالی و بزرگ دیوار می تواند تاثیر چشمگیری بر روی نمای دکوراسیون اتاق نشیمن داشته باشد و سبک منحصر به فردی را برای اتاق نشیمن خلق کند.

پرده و میله پرده

میله پرده یک قطعه ضروری برای آویز پرده هایی است که با فضای شما مطابقت دارد. پرده هم یکی از المان های مهم برای کنترل نور طبیعی که وارد اتاق نشیمن می شود و همچنین جدا از کاربردی که دارد می تواند با ترکیب چیدمان مبلمان اتاق نشیمن هارمونی شیک و جذابی را به وجود بیاورد.

تلویزیون

امروزه داشتن یک تلویزیون امری ضروری برای هر خانه ای به حساب می آید که نبود آن در دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار احساس می شود و از نظر دیگر می توان گفت خانه ای که در اتاق نشیمن آن تلویزیونی موجود نباشد به نحوی دموده در جامعه الان به شمار می آید.

سیستم صوتی

در آخر به یک سیستم صوتی کوچک اما قدرتمند برای گوش دادن به موسیقی هنگامی که دوست دارید یا می خواهید در اتاق نشیمن خود جشنی را بگیرید و نیاز به پخش اهنگی را داشته باشید، می تواند که وجود یک اسپیکر یا سیستم صوتی در اتاق نشیمن نیز بیش از حد ضروری باشد.

برای آشنایی با فضاهای مختلف منزل و نقش اجزای مبلمان در چیدمان داخلی هر فضا می توانید مقاله ” اجزا و چیدمان داخلی فضاهای منزل ” را مطالعه نمایید.

به عنوان یک نتیجه گیری نهایی برای چیدمان اتاق نشمین خانه خود به این نکات توجه نمایید:

اجزایی که در این مقاله به آنها اشاره شد المان های مورد نیاز و ضروری برای مبلمان اتاق نشیمن هستند. با دقت در انتخاب این اجزا چیدمان اتاق نشیمن شما تکمیل می شود. واضح است که چیدمان فضای هال خانه  در احساس رضایت از زندگی و راحتی بسیار حائز اهمیت است بنابراین می توانید به مرور زمان مبلمان و اجزای تزیینی نشیمن را اضافه و کم  کرده تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

هیات تحریریه چوبیکانو امیدوار است که این راهنما به شما کمک کند تا یک فضای کاربردی و جذاب را برای اتاق نشیمن خود ایجاد کنید. نظرات خود را در مورد چیدمان اتاق نشیمن با ما در میان بگذارید.

منبع: curatedinterior

هیات تحریریه چوبیکانو نگاه شما را ارج می نهد

ارتباط با ما

خرسندیم که نقطه نظرات شما را بخوانیم ثبت پاسخ هیات تحریریه چوبیکانو را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهیم
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی اصغر رضوانپور 1400 | 11 | 03

    با عرض سلام و خسته نباشید. خیلی ممنون بابت مطالب مفیدی که ارائه دادین. این آباژور رومیزی هایی که درون مقاله هستن رو از کجا میتونم سفارش بدم؟

    • هیات تحریریه چوبیکانو 1400 | 11 | 03

      سلام وقت بخیر. سپاس از توجه شما.
      برای خرید انواع آباژور رومیزی به بخش فروشگاه چوبیکانو مراجعه نمایید.

مشاوره و بازدید حضوری
سفارش سازی
بهترین قیمت
تحویل در محل

چوبیکانو تلفیق خلاقیت و نوآوری از سرزمین هنر و زیبایی ایران ©2020